Jeg har (ca. pr. 1. April) opdaget en voldsom tilbagegang i Brand traffik, både PPC og organisk.
(når jeg siger brand så mener jeg søgninger hvor firma/produktnavn/varemærke indgår)
Da netop disse søgninger har har stabilt stigende gennem mange år, hænger det ikke sammen.
Den direkte traffik er steget tilsvarende, så samlet set (for alle kilder) er traffiken stabil.
Jeg formoder at Analytics har ændret sin måde at anskue traffik på ? Noget der før blev opfattet som PPC/Organisk er nu pludselig Direkte traffik ?
Er der andre der har oplevet et tilsvarende fænomen ? Og kan svare på om det er en generel analytics ændring ? Noget med min opsætning ? eller noget helt tredie
Det skal du ikke regne med, nej. Hvis du stadig betaler for søgeordene på PPC, så er der et eller andet galt med din opsætning - har du derudover prøvet at søge på dit brand for at se hvordan det ser ud? Måske du ikke er der på hverken PPC eller organisk? Måske der står noget skidt om dit firma, som afholder folk fra at klikke videre ind?
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Tak for svar - Men jeg kan blankt afvise at det er tilfældet. Der er styr på Adwords Brand kampagen - som IKKE har været ændret i perioden. Og traffik mængden har været konstant. (ifølge Adwords) og der skulle ikke være noget der hindrer nogen at kilkke videre.