Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO/PPC Trafik Drop - Direkte Traffk Op

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminos 

Jeg har (ca. pr. 1. April) opdaget en voldsom tilbagegang i Brand traffik, både PPC og organisk. 

(når jeg siger brand så mener jeg søgninger hvor firma/produktnavn/varemærke indgår) 

Da netop disse søgninger har har stabilt stigende gennem mange år, hænger det ikke sammen. 

Den direkte traffik er steget tilsvarende, så samlet set (for alle kilder) er traffiken stabil. 

Jeg formoder at Analytics har ændret sin måde at anskue traffik på ? Noget der før blev opfattet som PPC/Organisk er nu pludselig Direkte traffik ? 

Er der andre der har oplevet et tilsvarende fænomen ? Og kan svare på om det er en generel analytics ændring ? Noget med min opsætning ?  eller noget helt tredie 

mvh Thomas 



Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal du ikke regne med, nej. Hvis du stadig betaler for søgeordene på PPC, så er der et eller andet galt med din opsætning - har du derudover prøvet at søge på dit brand for at se hvordan det ser ud? Måske du ikke er der på hverken PPC eller organisk? Måske der står noget skidt om dit firma, som afholder folk fra at klikke videre ind? 

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

"Fejlen" kan skyldes mange ting - dog er det mindre sandsynligt, at Analytics har ændret på noget.

For at give dig et korrekt svar, så skal man se nærmere på din AdWords og Analytics konto. Sig til, hvis det vil være interessant.

Vi tilbyder pt. en gratis AdWords analyse til alle interesserede.

Johannes

Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar -  Men jeg kan blankt afvise at det er tilfældet. Der er styr på Adwords Brand kampagen - som IKKE har været ændret i perioden. Og traffik mængden har været konstant. (ifølge Adwords) og der skulle ikke være noget der hindrer nogen at kilkke videre. 

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan det være Analytics der er begyndt at tracke forkert, hvilket igen kan skyldes flere forskellige ting.

Har du lavet nogle ændringer/ optimeringer på din side?

Har det været andre tilknyttet din AdWords eller Analytics konto?

Tjek at Analytics koden ligger i korrekt version på samtlige sider og det korrekte sted!

Tjek at din AdWords konto er korrekte koblet til din Analytics konto!

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)