Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte som selvstændig

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har længe overvejet at starte som selvstændig, men mangler nogle gode råd om hvordan man starter, hvad er det første skridt? Er der mest udbytte i onlinesalg eller skal man åbne en butik? Og hvem kan evt. hjælpe med at finasere det?
Jeg håber der er nogen der kan give mig nogle fornuftige råd.
 
Karina
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina

 
Du bliver nød til at hjælpe os til at hjælpe dig :-)
 
Skriv fx. hvad der er du vil sælge!!!
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina

 
Jeg har startet en webshop sammen med min mand. Vi har finansieret stareten ved at tage et lån i vores hus. Web-shoppen er valgt, fordi den passer godt til vores målgruppe, men også fordi vi så her i starten kan køre den og så have supplerende arbejde, indtil der er økonomi nok til at blive fuldtidsbeskæftiget.
 
En webshop har den fordel, at kundegrundlaget er meget større end ved de fysisk butik. Men vi kan se, at der er rigtig mange besøgende, og en stor procentdel der ikke køber. Det kan være sværere at sælge en vare, og meget vigtigt hvordan den bliver præcenteret.
 
Vi har fået hjælp gennem Startguiden, og Start og Vækst, samt haft en samtale med en erhvervsrådgiver.
 
Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina,

Jeg har ingen erfaring med at drive butik, men du får lige en kommentar med på vejen alligevel
 
En af de største forskelle på at drive en webshop og en fysisk butik er helt klart størrelsen på den pose penge du skal finde! Det koster ret meget at leje et attraktivt butikslokale, og der skal også afsættes mange penge til renovering/istandsættelse af butikslokalet inden du kan åbne butikken. Med en webshop koster det væsentlig mindre at komme igang, da der findes mange gode shopløsninger til fornuftige priser.
 
Men når det er sagt, så tror jeg ikke at der er forskel på markedsføringsbudgettet, uanset hvilken løsning du starter med. Det koster penge at drive folk ind i butikken, uanset om det er en fysisk butik eller en webshop. Måske skal du endda afsætte flere midler til markedsføring af en webshop, da kunderne ikke naturligt går forbi shoppen.
 
Se evt. Dorte Heitmann''s indlæg (hende fra Springet) om det at starte en fysisk butik her: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=1348&pageNo=1
 
Godt nytår!
 
mvh Carsten
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Tak for rådende.
Jeg hældte faktisk også mest til et web-site, da det passer mig meget bedre, med at man blandt andet kan arbejde hjemmefra.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at sælge tøj, og jeg har kigget lidt på nettet, men jeg kan slet ikke få det frem jeg søger, så hvad skal man skrive som søgeord, for at få de gode leverandører frem? Evt. også fra udlandet!
Og hvor kan man evt. finde hjælp til at stable en side på benene? Eller kan man tage nogle kurser så man evt. kan gøre det selv?
 
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina

 
Vi sælger også tøj (til helt små børn), og vi var i august til modemesse i København. Næste gang er til februar, så det kunne være en mulighed til at finde leverandører. På denne side: www.ciff.dk kan du læse om den i Bella Centeret (som var den vi besøgte), og der kan du se en oversigt over udstillerne (ved ikke om det stadig er dem fra august, eller om der er kommet nyt katalog på). Det er et rigtig godt sted til at få ideer fra.
 
Vi har lejet en web-butik ved Scannet. Det er simpelt system at gå i gang med, du får en færdig løsning, hvor der er nemt at ligge varer ud i.
 
Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Ejby
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/27/2005 10:23:56 PM Forfatter:Karina

Hej

Jeg har længe overvejet at starte som selvstændig, men mangler nogle gode råd om hvordan man starter, hvad er det første skridt? Er der mest udbytte i onlinesalg eller skal man åbne en butik? Og hvem kan evt. hjælpe med at finasere det?
Jeg håber der er nogen der kan give mig nogle fornuftige råd.
Karina

Hej Karina,
 
Jeg vil anbefale dig en glidende start, hvor du bygger en kundekreds op "i fritiden" og nok en god ide at bruge netop færdige webshop løsninger. Pas på med at slippe dit evt. faste job indtil du ved at du har en kundekreds og start med så lave omkostninger, det overhovedet er muligt. Hellere "øve sig" på at skaffe de første kunder i fritiden end ærgre sig over de mange ikke kommer, når alt er satset og lånene er taget/brugt.
 
Med mindre du har nogle kontakter/netværk allerede, der kan give dig en "fast" ordre/kunde at have en basis omsætning på.
 
held & lykke..!
 
 
Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina

Jeg har selv gang i noget opstart af egen virksomhed og en rigtig god hjælp på vejen er at tag kontakt til et et erhvervscenter nær dig. De kan se nøgternt på din idé og kan være en stor hjælp til at finde de stærk og svage sider i din idé.
 
Du kan også få hjælp til at lave en forretningsplan osv. og i bedste fald få gritia rådgivning omkring finansiering, jura, markedsføring etc. af dem.
 
 
 
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)