Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac + ekstern harddisk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for nogle måneder siden fået mig en mac, men der er løbende nogle ting der driller.

Feks. har jeg en usb nøgle og en ekstern harddisk, men når jeg sletter filer på disse, for at frigøre plads, er der stadig ingen ekstra plads.

Jeg har forsøgt at bruge diskværktøjet, som jeg har læst mig frem til på nettet, men det hjælper ikke.

Nogen er kender en løsning?

Venligst Kenneth

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der slet ikke nogle mac-brugere der har en løsning?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit problem er sikkert at diskene bruger et filsystem, som mac ikke understøtter.

Med diskværktøj skal du slette partitionen / partitionerne og oprette en ny.

OBS: du sletter alt indhold, når du sletter partitionen.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du sletter filerne ryger de i papirkurven/trash, og er derved ikke rigtigt slettet. Når du har slettet filen skal du tømme papirkurven. Så bliver pladsen frigivet.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elias

Tak for svar. Det har jeg gjort, men når jeg har lagt indhold på disken, og fjerner det igen, er pladsen stadig optaget, dvs at jeg ikke har frigjort plads, ved at slette nogle filer på disken. Det er ret træls faktisk.

Har du en løsning på det? 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Elias skriver.. Når du har slettet de filer på den eksterne harddisk, har du så tømt papirkurven efterfølgende? :)

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak for svar.

Hvis jeg tager filerne fra disken og lægger på computeren, har jeg stadig samme problem.

Kender i løsningen her?

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at spørge i et mac-forum, fx www.macnyt.dk eller endnu bedre macmost.com

De kan sikkert hjælpe dig :-)

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Vietnam-Rejser.dk:

Super, tak for svar.

Hvis jeg tager filerne fra disken og lægger på computeren, har jeg stadig samme problem.

Kender i løsningen her?

Kopierer du filerne eller flytter du dem? Der er nemlig forskel..

Hvis du bare trækker filerne fra harddisken over til din computer vil den højest sandsynligt kopiere dem :)

Fra Tønder
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 20
Fra  KHansen IT Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du set om dit papirikon i din dock ser således ud. Ser det ud som på billedet, skal du højreklikke/ctrl+klik og vælge "Tøm Papirkurv" Så sletter den filerne fra disken. Er pladsen ikke frigivet efter dette er gjort, prøv at fjerne din disk fra computeren og genstart. Efter genstart indsæt igen din disk og tjek.

Hvis det stadig er problemet, så marker din disk og tryk cmd/apple-key+i for at få vist informationer omkring drevet. Under format må der IKKE stå Windows NT-arkivsystem(NTFS). Det kan mac nemlig kun læse data på, men ikke oprette eller slette data. Dertil skal du ud og købe et stykke software.

Har du formatet som skrevet ovenfor, skal du åbne diskværktøjet, vælge din enhed i listen og under fanen Slet vælge exFAT i menuen ud for Format. Tryk på knappen Slet og bekræft i boksen der kommer frem. VIGTIGT! Dette sletter alle data på disken, så opret en mappe på skriveborder hvor du gemmer alle data fra disken.

Efter omformatering kan du læse, skrive og slette data til disken i både Mac og Windows. BEMÆRK! hvis du vil bruge disken i Windows XP, system ældre en XP fungerer ikke, skal du installere en opdatering der tilføjer exFAT-understøttelse, da dette først blev frigivet i Windows Vista.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)