Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac + ekstern harddisk

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Malmø, Sverige
Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 60
Fra  SecPoint ApS Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

For at frigøre plads på selve Mac drevet.

Jeg havde samme problem.

Der ligger en "hemmelig" folder der hedder Library.

Den er typisk skjult når du går ind under din bruger.

Du går i finder Go og Go to folder

Der skriver du Library

Så kommer du under din brugers skjulte Library folder.

Der kan du sortere efter størrelse og se hvor meget der ligger.

Der kan ligge adskillige gigs i gammelt program temporary files og andet godt.

HUSK inden du sletter noget at lave backup backup og mere backup!

Vedr externe diske osv kan det være de formattet til NTFS eller andet hvor du ikke kan slette.

Du kan bruge disk værktøjet til at omformatere dem til Mac fil system så skulle der ingen problemer være

Få et gratis Online Sårbarheds Scan - Scanner for XSS, Cross Site Scripting, SQL Injection, Wordpress, Joomla.

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Jeg tror at de andre har ret. Du skal huske at toemme papirkurven. Hvis du ikke toemmer papirkurven saa faar du IKKE frigivet plads paa din eksterne harddisk, USB osv.

Held & lykke med det.

Dbh,
Rasmus Nicolaisen 

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg starter altid med at kopiere filerne, hvis der skulle ske noget, når de så ER flyttet, sletter jeg dem. Jeg kan godt se det fungere med tøm papirkurven. Så skal jeg bare KUN slette filer fra min mac, og ikke fra en windows? Efter hvad jeg lige kan regne ud.

Jeg har nu et andet problem, en usb jeg havde formateret som en af de tidligere indlæg beskrev, kan jeg nu ikke se på min mac, jeg ved der ligger en masse billeder på, men enheden bliver ikke fundet.  Findes der en løsning på det?

Tak for de mange indput.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er der.

Flyt billederne over på computeren (altså tøm USB-nøglen helt). Herefter tager du den tomme USB-nøgle og sætter den i Mac'en.

Søg i Spotlight efter "Diskværktøj". I Diskværktøj vælger du din USB-nøgle og trykker på "Slet" øverst i vinduet. Så vælger du bare exFAT som format og trykker på knappen "Slet.." nederst i vinduet.

Og så er du videre :) Håber det her hjalp dig :)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)