Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udtalelser fra Googles Matt Cutts om Links, Link Building og Penguin

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Kjær:

Jeg symes det er en skam at Hr. og Fru. website-ejer skal til at bekymre sig om dårlige links (negativ SEO) og afskrivning af disse. Det er en OK løsning, men det ærger mig at det er nået der til. Nu skal alle, bare semi professionelle, websites til ugentligt at kigge efter dårlige links og sikre afskrivning af disse. Hvis negativ SEO virkelig er på vej frem, så er det ikke en løsning som dæmper det, måske snarere tværtimod. Hvis jeg var en ond fyr som ville skade min konkurrent, så ville min reaktion på muligheden for afskrivning af links være: 

"Fedt! Så jeg kan fortsætte med den negative SEO mod X, og så bare håbe at de ikke bliver informeret om muligheden for afskrivning af mine links. Og hvis de gør, så skader det mig alligevel ikke". 

Jeg har ingen bedre løsning på problemet, men jeg frygter at de onde fyre kommer til at boltre sig for alvor nu.

Ja det bliver lidt svært og lad være med at lave blackhat SEO / negative SEO mod flok

må sige  det virker lidt dårligt,  -  nu kan alle gå  efter alle    :-)  fed strategi

mvh

/Nikolas D

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 11:18

Anders Saugstrup:

Thomas Sørensen:
Lidt underholdende. Da jeg for 11 dage siden herinde i en tråd påpegede, at Pinguin handler om devaluering af sites på grund af dårlige links, så blev jeg buet ud af scenen. Lad os se, om eksperterne er enige med mig denne gang :) 

Link?

Men jeg er nu også tilhænger af en langt mere nuanceret beskrivelse af pingvinen end den du giver her.

Mvh Anders Saugstrup

http://www.amino.dk/forums/t/162862.aspx

Jeg er enig i, at der er andre faktorer, men hvis vi skal isolere, hvorfor så mange sites er ramt af Penguin, så tyder det på, at det for størstedelens vedkommende skyldes en svag linkprofil.  

Der har altid været en mekanisme i Google, hvor den opvejer antallet af gode og dårlige links mod hinanden, men den er blevet forstærket kraftigt med Penguin. Bieffekten har været, at negativ SEO tilsyneladende er blevet nemmere (selvom det altid har været muligt). 

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 11:21

www.seo-danmark.dk:

Ja det bliver lidt svært og lad være med at lave blackhat SEO / negative SEO mod flok

må sige  det virker lidt dårligt,  -  nu kan alle gå  efter alle    :-)  fed strategi

mvh

/Nikolas D

Jeg håber flertallet vil se sig for gode til at begynde på den slags, men der er jo nok altid nogle som ikke kan lade være, desværre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:34

og nej -  der er virkelig  mange som kan lave -  blackhat SEO / negative SEO mod flok

Så jeg kan ikke rigtigt se det virker - og udover det så har den update bare fjernet websites fra søgeresultaterne -  sider uden spam links

/Nikolas D

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 12:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig ved, hvad jeg skal mene om den kommende funktion i Webmaster Tools.

På den ene side:

Det er fremragende, at man får muligheden for at tage afstand fra spam-links, hvilket er en nødvendighed, når det åbenlyst kan bruges til at skade konkurrenter. 

Omvendt erkender Google med dette tiltag, at der er noget helt galt med deres algoritme, når de erkender, at negativ SEO er muligt og at man kan skade sine konkurrenter med spam-links. 

Det ville være meget nemmere (og retfærdigt), hvis spam links blot ikke 'talte i den samlede pulje'. Jeg tror dog, at de har haft for svært ved at skille spam-links og deciderede kvalitets-links fra hinanden i og med, at det har været muligt at booste sit eget website med et vist antal købte links.

Fremtiden bliver spændende!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Sørensen:

http://www.amino.dk/forums/t/162862.aspx

Jeg er enig i, at der er andre faktorer, men hvis vi skal isolere, hvorfor så mange sites er ramt af Penguin, så tyder det på, at det for størstedelens vedkommende skyldes en svag linkprofil.

Jeg ved ikke om det er mig du hentyder til skulle være enig med dig nu, men jeg er ikke enig i din forsimplede fremstilling af Penguin i den tråd, ej heller efter at have set Matt Cutts.

Der er ingen i den tråd der siger det ikke har at gøre med links, blot at det ikke er helt så simpelt som du fremstillede det.

Ontopic så bliver det interessant om der kommer dette tool i GWT, det er dog ærgerligt det er kommet derud.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 12:34
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Servicering af kundernes linkprofil i webmaster tools, går jo så bare over som en serviceydelse, som de enkelte seo-firmaer kan bonne deres kunder for.

Omvendt ser jeg også lidt overarbejdstid for nogle af de mere aggressive seo-firmaer. Der er nok nogle links fra intetsigende splogs der skal luges ud i...

Heri ser jeg faktisk også den største fare ved at benytte et seo-firma generelt. Ting der virker nu, kan i fremtiden ha' negative virkninger på ens webshop. Seo-firmaer har vel som regel ét mål: at få kundens webshop til at ranke godt så hurtigt som muligt. De tricks der evt har været benyttet (fx expired domains), virker måske godt som boost lige i dag, men kan tænkes at ha' direkte negativ effekt senere hen. Her skal man som webshop ejer sikre sig, at seo-firmaet har en interesse i at der bliver lavet langtidsholdbart linkarbejde.

Fra København
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 107
Fra  SuitZoo Skrevet kl. 13:17

Hej, hej!

Når I nu taler om "dårlige links": Kan I ikke give eksempler på dette?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:41

er der nogle der ved hvorfor fjerner de ikke bare effekten fra de links der kan have negative virkning , nu bliver det jo nødvendigt at betale seo hajer endnu mere og  holde sin side opdatere efter reglerne så lige er det mere mod det er dem som betaler der ligger øverste eller som har en unik viden og tiden , nu bliver det jo mere de store med den store pengepunge der vinder nu , for mig ligner det mere og mere er det gratis google søgeresultat er forbi nu

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Hjarnaa:

Hej, hej!

Når I nu taler om "dårlige links": Kan I ikke give eksempler på dette?

Det kunne være

• 1000 links fra tomme forumprofiler, som alle sammen har den samme ankertekst: dit primære søgeord. 
  • links som ulovligt er blevet injiceret ind på tilfældige hjemmesider
  • købte links. 
  • sitewide links med dit søgeord i. 
  • links fra irrellevante sider 
  • links i store klynger med unaturligt perfekte ankertekster
Og så videre :-)
Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)