Ja det bliver lidt svært og lad være med at lave blackhat SEO / negative SEO mod flok må sige det virker lidt dårligt, - nu kan alle gå efter alle :-) fed strategi mvh /Nikolas D |
Anders Saugstrup:Thomas Sørensen:Lidt underholdende. Da jeg for 11 dage siden herinde i en tråd påpegede, at Pinguin handler om devaluering af sites på grund af dårlige links, så blev jeg buet ud af scenen. Lad os se, om eksperterne er enige med mig denne gang :)Link?
Men jeg er nu også tilhænger af en langt mere nuanceret beskrivelse af pingvinen end den du giver her.
Mvh Anders Saugstrup
http://www.amino.dk/forums/t/162862.aspx
Jeg er enig i, at der er andre faktorer, men hvis vi skal isolere, hvorfor så mange sites er ramt af Penguin, så tyder det på, at det for størstedelens vedkommende skyldes en svag linkprofil.
Der har altid været en mekanisme i Google, hvor den opvejer antallet af gode og dårlige links mod hinanden, men den er blevet forstærket kraftigt med Penguin. Bieffekten har været, at negativ SEO tilsyneladende er blevet nemmere (selvom det altid har været muligt).