Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende koncetration

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Nu hvor jeg har sommerferie (læseferie) så har jeg rigtig meget tid til at arbejde på alle mine projekter, og jeg får også arbejdet en del - men ikke så meget som jeg ville.

Der sker det at hver gang jeg har været i gang i en halv times tid, så ryger lige forbi Facebook, Amino, Youtube, EB, m.v. Altså jeg har bare svært ved at holde koncentrationen.

Derfor ville jeg høre om der er nogle der har nogle tips som de gerne vil dele med mig.. Jeg tænker i form af at 'metoder' til at holde koncentrationen bedre?

Fra Svendborg
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lytter lige med her!

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Der er flere muligheder. Den forkromede er at lære at meditere - så kan man blive endog *meget' fokuseret, men det kræver, man gider lære det. Mindfullness-teknikken er god: Det er en form for sekulariseret buddhistisk teknik.

Der eksisterer en applikation StayFocused, - en google-app - som kan hjælpe dig. Den giver dig ikke lov til at være mere end X antal minutter på en side. Faktisk er der flere - se på maketecheasier.com.

Planlæg med at arbejde 45 min, 10 min pause, 45 min, 10 min pause etc., op til 6 timers arbejde om dagen. Længere, vil jeg mene, kan man ikke være fokuseret I hvert fald ikke over en længere periode. 

Held og lykke med det

/Marianne

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 466
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en nær ven med præcis samme problem!
Han gør det at han spærre simpelthen for de mest "almindelige" sider i det tidsrum han har sat sig for at arbejde..
Så siger den bare at siden er blevet spærret, kom tilbage til arbejdet.

Aner ikke hvordan det er lavet eller hvordan det virker, men det virker! ;-)

Martin Jensen 
http://Startline.dk

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det virker meget for mig ikke at have noget baggrundsstøj (fjernsyn, musik, radio) men at der er helt stille.
Det gør at jeg kan holde mig mere til mit arbejde end at surfe rundt på nettet.

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

At miste fokus er at miste fodfæste... derfor er du nød til at ændre dine mønstre.
Har du hørt om Mindfulness, at være tilstede i nuet. Charlotte Mandrup har skrevet bogen; "Mindfulness i hverdagen. Her finder du konkrete råd til hvordan du kan ændre fra tidsrøvere til fokus.

Du kan finde en masse på You tube og måske blive lidt inspireret af min video her, hvor du får gode råd:

 

Held og lykke

De bedste hilsner fra Maibritt

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Martin Damgaard Bøgelund Jensen:

Jeg har en nær ven med præcis samme problem!
Han gør det at han spærre simpelthen for de mest "almindelige" sider i det tidsrum han har sat sig for at arbejde..
Så siger den bare at siden er blevet spærret, kom tilbage til arbejdet.

Aner ikke hvordan det er lavet eller hvordan det virker, men det virker! ;-)

Kan du ikke lige høre ham? Jeg har samme problem som Casper

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper

Godt spørgsmål - for det er et problem for rigtigt mange, og har også været det for mig. Det er ret skræmmende, hvor ineffektiv man bliver af at multitaske.

Ud fra min erfaring nytter det ikke noget med diverse restriktioner på computeren osv. Det kunne lige så godt være mobilen, kolleger, radion eller andet som forstyrrer. Selvfølgelig kan man isolere sig fra virkeligheden, men for de fleste er det ikke nogen praktisk løsning. Lang bedre er det at arbejde med den måde, hvorpå man reagerer på alle virkelighedens input. Mindfulness er fremragende og hjælper med at løfte din "mentale overligger" således at du ikke bare kører på automatikken og vaner, men i stedet konkret forholder dig til, om du vil spilde din tid eller lave noget fornuftigt.

En god introduktion til mediation finder du f.eks. på YouTube - søg på "Jon Kabat-Zinn" - han lavede bl.a. et fint arrangement hos Google som jeg ved, rigtigt mange har haft stor glæde af.

For mig har det også været en stor fordel at holde blodsukkeret i ro - og det kræver bl.a. at man dropper hurtige kulhydrater (jeg har så droppet dem næsten fuldstændigt, men det er en anden snak...)

Held og lykke,

Jens

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Jensen:
Der sker det at hver gang jeg har været i gang i en halv times tid, så ryger lige forbi Facebook, Amino, Youtube, EB, m.v. Altså jeg har bare svært ved at holde koncentrationen.

Den nemmeste løsning hvis du bruger windows er at redigere i host filen.

http://www.fpweb.net/support/managed-hosting/hostfile-editing-support.asp

Så kan du pege de steder du ikke vil se over på 127.0.0.1 (som er din lokale maskine)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)