Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteregler for freelance salg eller selvstændig virksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer med ekspertise indefor skatteregler. Jeg sidder her og bliver mere og mere frustreret over ting jeg læser og kan ikke finde den kategori hvor jeg kommer ind under. Casen er ganske konkret: Jeg skal lave opsøgende salgsarbejde for en 3-5 håndværkskunder af gangen i forbindelse med noget messe arrangement. Herefter er det ikke udelukket at jeg skal køre videre på det opsøgende salg hvor jeg vil være timelønnet for arbejdet samt en provision pr. ordre der går i orden.

Jeg er usikker på om jeg kan købe ting til mit firma og lave fx. en straksafskrivning, få kørsels svarende til statens den høje takst. Jeg tror nok at alt dette går ind under det de BDO (se link) kalder for "den særlige virksomhedsordning"

Jeg sidder så og får lange løg af følgende jeg har læst : bla. bla. bla Den anden gruppe er..... se på linket her: http://www.bdo.dk/Publikationer/Publikationer/Enkeltmandsvirksomheder%20og%20skat.pdf

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis du har en separat virksomhed, skal du angive dit reslutat efter gælende regler...uanset CVR.nr. elller ej.

Dette har intet med den særlige virkssomhedsordning at gøre.

Køb dig til lidt proff. rådgivning.

MvH

Peter

Fra Holbæk
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter. Tak for dit svar men det gjorde mig ikke klogere. Det var lige præcis min revisor der printede det ud til mig som du kan se på linket. Jeg har endnu ikke startet min virksomhed, det er derfor jeg spørger.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarke,

Ring til din revisor og en få konkret vurdering af dine forhold. Som du kan læse er det en gråzone, hvorfor proffessionel rådgivning i denne situation vil være det mest optimale for ikke at komme i klemme hos SKAT, hvis de har en anden holdning til dit arbejde.

Hvis du ønsker det, kan du sende mig en personlig meddelse og jeg kan gå videre med det. Dog vil det være det samme som proffesionel rådgivning og dermed ikke gratis desværre.

Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarke:
Jeg sidder så og får lange løg af følgende jeg har læst : bla. bla. bla Den anden gruppe er..... se på linket her: http://www.bdo.dk/Publikationer/Publikationer/Enkeltmandsvirksomheder%20og%20skat.pdf

aner ikke hvad det er for løg du får gang i ved at læse det - men:

Jeg forstår ikke at BDO skriver at:

De fleste selvstændige anvender den særlige virksomhedsordning. Det betyder, at de har
opdelt deres økonomi i en virksomhedsøkonomi og en privatøkonomi Det er ikke mit indtryk, jeg tror der er masser af små selvstændige med et resultat der ligger under topskattegrænsen, der ikke kører VSO -

Men - uanset hvad, så har din revisor givet dig linket for at spare dig penge så du selv kan læse dig til det Han vakler måske også lidt mellem om du er honorar eller selvstændig - men først og fremmest, enten må du ha lidt ekstern hjælp, eller selv forstå det link han har sendt Jeg kan godt forstå det ikke er så selvfølgeligt, og så ville det jo normalt være nemmest at spørge den revisor du har på sagen, jeg tror ikke du får afklaret alt i tråden herinde for at være ærlig, så en ekstern på eller egen revisor til opklaring er mit råd vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps. der er alt for få oplysninger til at kunne komme med et anstændigt bud på et svar i denne tråd.

Hvordan bliver du aflønnet fra begyndelsen af f.eks. En god rettelinie er at spørge dig selv om du selv løber nogen risiko. Skal du selv have penge op af lommen, afhænger din løn af resultat, bestemmer du selv arbejdstiden mv. Jo flere ja'ere desto større sandsynlighed er der for at du ikke er lønmodtager.....


/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke at BDO skriver at:

De fleste selvstændige anvender den særlige virksomhedsordning. Det betyder, at de har
opdelt deres økonomi i en virksomhedsøkonomi og en privatøkonomi Det er ikke mit indtryk, jeg tror der er masser af små selvstændige med et resultat der ligger under topskattegrænsen, der ikke kører VSO -

Nu er indkomstudjævning kun en del af virksomhedsskatteordningen. En anden væsentlig årsag til, at mange anvender VSO er at de kan opnå en højere skatteværdi af de renteudgifter som de har på lån der indgår i VSO. De har mulighed for at fratrække deres virksomheds nettorenteudgifter når indkomsten skal gøres op. Det vil sige fradraget sker direkte i den personlige indkomst.

Hvis du tager danske landbrug er det eksempelvis mere hovedreglen end undtagelsen at der anvendes VSO. Et godt tip er derfor, at skal man have hjælp til VSO så kontakt nogle af de mange revisionsfirmaer, som udspringer fra Dansk Landbrug. De laver ikke andet end VSO og har en prispolitik , hvor indtægter og udgifter skal hænge sammen. Derfor er de ofte noget billigere end andre.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår godt dine frustrationer:

Der er megen vildledning af entreprenører i
Danmark. Denne vildledning kommer også fra
statsstøttede organisationer.

Jeg har læst din beskrivelse af dig selv og
dine forretningsplaner. Det ser ud som
hvad du vil beskæftige dig med er
gennemtænkt.

Du skal derfor først og fremmest etablere en
struktur for dine fremtidige foretagender,
hvor det vigtigste er at etablere begrænset
hæftelse, lavest mulig skat, at Skat ikke
KAN få kløerne i dig og undgå de mange
faldgruber, som Andedamstænkende entreprøner
uvægerligt dratter i.

Der er et væld af valgmuligheder for
selskaber med begrænset hæftelse.

Du må aldrig nogensinde kautionere for gæld
for selskaber, selv om du selv ejer dem.
Der er andre måder at sikre kapital.

Du er ung og flytbar og det kunne tænkes, at
du kom til at tjene virkelig mange penge.

Hvis du strukturer dine virksomheder korrekt
nu kan du ligesom andre sikre legal
skatteminimering. Eksempler:

Caroline: 0-skat i Monaco
Janus sikkert 0-skat i Luxembourg af Milliard indtægter
Helle TS`s mand beskeden Schweiz skat,
-selv om han også har bopæl og b|rn i Danmark
Lars S er også flyttet til Schweiz
Karsten fik 2 milliarder skattefrit til rådighed,
-hvorefter han tabte det meste
Polsk bosiddende entreprenører: 19%
Russiske: 13%
Finske: 30% som højeste marginalskat
Staterne Nevada og Texas: 0-skat MEN Federal tax

Jeg vil anbefale dig at blive
Amino Plus medlem og kig paa de mange Interviews
Martin har lavet med danskere i udlandet.
For en maaned koster det bare 100 KR.
Saa fortsaetter du sikkert.

Jeg har skrevet en række artikler,
som kan være relevant for dig.

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 551
Fra  HD Trading Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bjarke

Spørgsmålet er, hvordan vil din løn / provision og kørsels godtgørelse blive afregnet?

Du skriver at du også vil lave noget arbejde hvor du vil blive timelønnet, vil dette ske som almindelig lønmodtager eller efter regning.

Du bliver nødt til at tage stilling til om din løn og kørsel skal afregnes således at du bliver almindelig lønmodtager og ikke skal cvr registreres og føre regnskab og sådan noget.

Eller skal du cvr registreres og så udføre dit arbejde efter regning, det gir nogle andre muligheder, men har også nogle ulemper med sig

mvh

Hilbert

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)