Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler omkring uddeling af flyers

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har snart et koncept på trapperne og jeg tænker lidt over hvordan jeg kan komme i kontakt med kunder. Jeg har naturligvis en masse online aktiviteter i pipeline, men jeg kigger også på at lave nogle offline aktiviteter, da mit koncept ikke udelukkende er online.

Er der nogen som er godt inde i reglerne omkring uddeling af flyers ude på gader og stræder?

Med venlig hilsen

Brian

Fra Valby
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet ud fra devisen det er lettere at faa tilgivelse end tilladelse. Det er gaaet fint indtil videre, men jeg har heller ikke taeppebombet, men kun en gang imellem delt ud paa gaagaden i aarhus

Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe. Det kan man selvfølgelig også, men jeg er ikke meget for at sætte mit kommende brand i et negativt lys :)

Hvordan er reglerne? Kender du dem?

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 114
Fra  Hvaderlos Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg følger lige med... står selv i samme stampe - så hvad mener folk man må?
Tænker bare, at hvis det var så lovligt - ville gaden så ikke vælte rundt med flyers omdelere, værre end irriterende gadehververe?

Men korrekt med den med tilgivelse fremfor tilladelse, blot det ikke er så sjovt hvis det så har sine konsekvenser. Så hvor up-front skal man være?

Jeg ved det ikke er tilladt i biler, da det kan medføre en masse oprydningsarbejde og svine grumt i gaderne. Så selvom man spørger om tilladelse er det ofte nej, medmindre du selv rydder op. Desuden har de sedler der har været sat i min bil, været med fokus på forretningen og ikke kunden, hvor jeg selv har været træt af at jeg skal tage den med mig. Så for mig virker det dumt at gøre ting, man selv hader bliver gjort mod en. Altså skal det være markedsførring med formål, hvor jeg tænker at jeg bare vil dele x antal gavekort ud, med et givent beløb på B2C med foderbaen... med mit hvaderlos, omdelte jeg i postkasser B2B uden det store resultat (ihvertfald her og nu)...

Jeg er spændt på at høre om reglerne på dette, da jeg desværre er i tvivl...

mvh
Christina fra foderbasen og hvaderlos

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina og andre.

Det er et emne der har været oppe rigtig mange gange. Uddeling af flyers er IKKE tilladt, heller ej afsætning på biler, eller påsætning af cykelsaddel-overtræk. Det er en overtrædelse af ordensbekendtgørelsen (Kan ikke huske §) og det er bekræftet efter et høringssvar foretaget at Københavns kommune til Københavns politi (Og derfor anvendes praksis i hele landet)

Der kan dog søges tilladelse til at uddele flyers eller andet,  det skal gøres hos politiet. 

Om du vil satse på tilgivelse, er op til dig. Men en politianmeldelse vil nok ende i en bøde.

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 114
Fra  Hvaderlos Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Mark! :)

Det var bare et super præcist svar! Det tager jeg med mig ;)

Kan i nu alle have en god dag!

Mvh
Christina med sine mange projekter

Fra Kolding
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 17
Fra  Damgaard indretning & design Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Winther:
Uddeling af flyers er IKKE tilladt, heller ej afsætning på biler,

Hmm, det kan jeg ikke forstå. Jeg ringede engang til politiet i Kolding for at høre om man måtte sætte flyers på biler på offentlige p-pladser eller om man skulle have en tilladelse til det. Da fik jeg at vide, at det måtte man gerne.

Kan være det bare har været en meget sød politimand Wink

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke Damgaard Sørensen:

Mark Winther:
Uddeling af flyers er IKKE tilladt, heller ej afsætning på biler,

Hmm, det kan jeg ikke forstå. Jeg ringede engang til politiet i Kolding for at høre om man måtte sætte flyers på biler på offentlige p-pladser eller om man skulle have en tilladelse til det. Da fik jeg at vide, at det måtte man gerne.

Kan være det bare har været en meget sød politimand Wink


https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2113 

§9 Stk. 3. Uddeling til forbipasserende af reklamemateriale for erhvervsinteresser er forbudt.

Jeg ved at Københavns kommune har haft en høringssvar for om afsætning på biler/afsætning af cykelsadel-overtræk var under denne §, og resultatet var at det var det. Jeg kan desværre ikke finde noget link til det, det tætteste er en flyer (Ja funny) fra Københavns Kommune, som skriver at det ulovligt. (Side 25)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)