Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd om online faktura program.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan snakke rigtig godt om dette program. 

Jeg har tidligere selv brugt det, og det er let og hurtigt at benytte. 

så hvis man ønsket et let program der er hurtigt og gennemtænkt - så er det helt klart penge der er givet godt ud :)

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Har nu kigget lidt på fakturaservice.dk og synes den er god ud. Dog undrer jeg mig på, hvor jeg opfører IBAN og SWIFT ved fakturering af udenlandske kunder, og hvor skriver jeg i adressen at fakturaen skal til udlandet? Nogen der ved?

Mvh Dan

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan,

Jeg arbejder for Tradeshift og er derfor selvfølgelig farvet i min holdning. Men jeg er bare interesseret i at høre hvorfor du ikke mente Tradeshift var den rigtige løsning? Jeg vil påstå vi lever 100% op til dine krav + har en lang række andre muligheder + er gratis! Så her kommer lige en længere forklaring :)

1) Lave faktura i pdf

=> Tjek. Alle Tradeshift fakturaer bliver faktisk sendt elektronisk (hvilket har en række fordele frem for pdf, som jo stadig skal tastes ind manuelt i den anden endes bogføring), men hvis du sender til en email modtager får denne også fakturaen på en pdf.

2) Fakturere i anden valuta end danske kroner.

=> Tjek. Du kan vælge valuta på hver enkelte faktura.

3) Lave faktura på et andet sprog end dansk (eventuelt engelsk)

=> Tjek. Du kan vælge ml en lang række sprog inkl. engelsk.

4) Skifte mellem flere kontonummer indbetalingen skal ske til (også udenlandske)

=> Tjek. Du kan frit vælge de ønskede betalingsmetoder på hver faktura. Herunder alm. danske kontonumre og internationale IBAN konti. Desuden bl.a. postgiro og PayPal.

Fordelen er desuden at Tradeshift er placeret i cloud'en. Du har adgang til dine fakturaer uanset hvor du er og på hvilken computer. Du har også en historik på alt.

Fordi faktureringen foregår elektronisk kan vi bl.a. sætte dig i direkte forbindelse med modtageren. Så du kan få feedback og dialog direkte i Tradeshift på hver enkelt faktura (slut med at skulle ringe og spørge "har I modtaget min faktura?").

Derudover har vi en app store, hvor du finder en række udvidelser - fx. automatisk fakturering (hvis du har abonnementkunder eller lignende), gratis integration med fx. e-conomics bogføring, NemHandel direkte integration (så du fx. kan sende fakturaer til det offentlige i DK), et geografisk overblik over dine fakturaer, og meget andet.

Håber det giver mening.

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels

Jeg har vel ikke noget godt svar på hvorfor jeg valgte at gå ud igen, ud over at jeg syntes det blev lidt "overkill" for mig. Mange funktioner er fint, men jeg behøver dem ikke. Ellers synes jeg det var lidt vanskelig at orientere sig der inde, men det kan jo være så enkelt som et spørgsmål om tilvænning.

Ellers fik jeg lige bekræftet fra jeres support, at Tradeshift pt ikke støtter norske kontonumre, og det var det jeg havde tænkt at bruge det til, nemlig at fakturere mod kunder i Norge, med et norsk kontonummer i norsk valuta. Skal jeg fakturere norske kunder med et dansk kontonummer kan jeg ligevel ikke fakturere i norsk valuta, da det bliver alt for dyrt.

Mvh Dan

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan,

Ok fair nok. Jeg vil ikke tvinge dig til noget, men syntes blot Tradeshift var et rigtig godt match ud fra dine krav :)

Mht. norske kontonumre, så er det et lidt specielt tilfælde. Hvis du opretter dig som et norsk firma på Tradeshift vil du kunne udfylde et norsk kontonummer som betalingsform. Men da du er et dansk firma kan du kun vælge danske kontonumre. Du kan dog vælge internationale konti med BIC/SWIFT og IBAN, men dette vil nok virke underligt mellem to norske konti.

Så den letteste løsning er at benytte "besked til modtageren"-feltet, hvor du frit kan indtaste norske kontooplysninger. Du kan også gemme denne besked til fremtidige fakturaer, så du ikke skal indtaste den igen.

Så det kan sagtens lade sig gøre.

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Troels.

Jeg har ikke afskrevet jer rigtig endnu, og kigger stadig lidt rundt og prøver at lære jer at "kende".

Har i dag også gjort nogle undresøgelser, og har vel kommet frem til, at skal jeg fakturere udlandet, er det bedst jeg bruger mit danske kontonummer i kombination med IBAN/SWIFT og så dele på udgiften ved transaktionen. Fakturere jeg i anden valuta, kommer der et gebyr på i forbindelse med omregningen. Videre kommer alt bøvlet + gebyr med at overføre pengene fra Norge til Danmark, for ikke at tale om det regnskabsmessige.

Nu står jeg midt i mellem Tradeshift og Fakturaservice. Førstnævnte kan fakturere på flere sprog, hvilket jeg tror er hendig hvis det skulle ske jeg solgte noget til et land der ikke taler et skandinavisk sprog. Dog kan jeg godt lide Fakturaservices enkle opset og oversiktlighed.

Nogen der kan skubbe mig lidt i den ene eller anden retning?

Mvh Dan

PS: Hvordan i hulen opretter jeg varelager i Tradeshift?

PPS: Selv om jeg er dansk statsborger og bor i Danmark, er dansk IKKE mit primærsprog, det er norsk (for de som måtte undre sig) ... :)

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan,

Varelager i Tradeshift foregår ganske simpelt ved at systemet husker tidligere indtastede fakturalinjer og udfylder for dig næste gang. Så snart du starter på en ny linje foreslår den match fra tidligere indtastninger.

God weekend

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen muligheder for at skrive det ud?

Mvh Dan

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Viggo Poulsen:

Hej Dan

En skam du søger et online faktureringsprogram, for ellers kan det hele klares med mit faktureringsprogram, vP Faktura. Endda i den lille udgave (mini) til 290,- (engangsbeløb)

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Hej Viggo

Jeg downloadede dit faktureringsprogram og må da sige at det er lige hvad jeg leder efter. Enkelt og oversiktlig, og støtter flere sprog. Så får det heller være at jeg ikke kan bruge det online. :)

Dog har jeg to spørgsmål;

1) Har jeg forstået det rigtig, at  for at lægge til f.eks engelsk, så skal man ind i "Lande Data", velge "ny" og så editere fakturateksterne?

2) ... eller kan jeg downloade andre lande direkte?

Mvh Dan

PS: Lige nu kører jeg vP Faktura Demoversionen i Ubuntu ver 12.04 LTS via Wine, og det ser ud tilat fungere udmerket - til orientering ...

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)