Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringsøkonom vs. AP degree in marketing management ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle der har erfaring med disse uddannelser? (eller kender nogle der har taget en af dem, der vil henvise mig)

Jeg overvejer klart den engelsksprogede, men kunne godt tænke mig at vide lidt mere om hvad forskellene er på de to uddannelse, altså udover sproget.

Hvor mange "danskere" er der på den engelsksprogede uddannelse?

Hvor meget samarbejde er der på tværs af disse uddannelser?

Studiemiljø og det sociale, er der nogle forskelle?

Andet jeg skal være opmærksom på?

Jonas

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Og er det samme undervisere på de to uddannelser ?

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 62
Fra  synack.fo Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv markedsføringsøkonom og jeg synes, at det er en fin uddannelse. Du skal dog lige være opmærksom på, at du ikke har faget videnskabs teori og derfor skal du tage HA merit ovenpå igen, om du ønsker at tage en kandidat senere hen, dermed kommer du til at gå længere i skole. Hvis du i stedet tager en bachelor på cbs, så har du retskrav til at komme ind på kandidaten (check betingelserne), hvilket gør det lidt nemmere når du skal til at søge.

Jeg fik min uddannelse fra Niels Brock, jeg synes at den var meget god selv om skolen ikke har et så godt renome. Jeg tog den danske linje og ville jeg også anbefalle den, jeg mener at de som studerede på den enske linje, syntes ikke at den levede op til deres forventninger. Derudover havde vi et semester, hvor undervisningen var på engelsk.

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

svendingi:

Jeg er selv markedsføringsøkonom og jeg synes, at det er en fin uddannelse. Du skal dog lige være opmærksom på, at du ikke har faget videnskabs teori og derfor skal du tage HA merit ovenpå igen, om du ønsker at tage en kandidat senere hen, dermed kommer du til at gå længere i skole. Hvis du i stedet tager en bachelor på cbs, så har du retskrav til at komme ind på kandidaten (check betingelserne), hvilket gør det lidt nemmere når du skal til at søge.

Jeg fik min uddannelse fra Niels Brock, jeg synes at den var meget god selv om skolen ikke har et så godt renome. Jeg tog den danske linje og ville jeg også anbefalle den, jeg mener at de som studerede på den enske linje, syntes ikke at den levede op til deres forventninger. Derudover havde vi et semester, hvor undervisningen var på engelsk.

Ikke nogen sprudlende salgstale synes jeg :D

Jeg tror HA bliver for tørt til mig, det samme med HD 1 del, det er derfor jeg overvejer denne uddannelse, som også giver adgang til HD 2 del som jeg er interesserede i.

Niveauet på de to uddannelser er vel det samme?

Er det samme undervisere på begge uddannelser?

Jonas

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

dobbel bump

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.

Jeg har selv en finasøkonom og er ved at afslutte HA. Jeg går på et suppleringsforløb sammen med rigtig mange markedsføringsøkonomer. Jeg tror du skal have en ret god idé om hvad du gerne vil bagefter hvis du starter på Markedsføringsøkonom - efter hvad jeg kan forstå på de andre, er der mange der læser videre fordi uddannelsen ikke er rettet mod noget specifikt og ikke er så anerkendt i "erhvervslivet". 

Jeg er også meget sikker på at du kan forvente at niveauet er en del lavere end på HA - det siger mine studiekammerater og det er også min egen erfaring i forhold til finansøkonomuddannelsen. 

Husk på at ovenstående udelukkende er baseret på min egen viden fra akademiet og hvad jeg har hørt fra mine medstuderende.

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 62
Fra  synack.fo Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, måske ikke lige frem en salgstale, men undervisningen var rigtigt god. Markedsføringsuddannelsen er meget praksis orienteret og er rettet imod, at man går ud og arbejder bagefter. Som der også bliver skrevet nedenfor, så er det meget vigtigt at du har en idé om du gerne vil læse videre eller ej. F.eks. skal de som har taget hd og ønsker at læse cand. merc aud., de skal supplere med et fag på cbs.

Ellers har du også mange andre muligheder, f.eks. at tage en prof. bachelor og en master bagefter, men så kan det være at det koster lidt ekstra osv. Så jeg ville tage fat i en studievejleder hvis jeg var dig.

Tilmeldt 2. Feb 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Jeg søger ind på markedsføringsøkonomen på erhvervsakademiet i Århus på iværksætterlinien, med start i sep. Efter de 2 år regner jeg med at tage en pba i innovation og entrepreneurship. du kan læse mere her:

http://www.eaaa.dk/videreg%C3%A5ende+uddannelser/innovation+og+entrepreneurship

Jeg synes at den lyder spændene og kreativ.

Malthe

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)