Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjernadgang til min stationære pc?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi står i den situation, at vi pga. noget kommunalt arbejde på vores grund er nødt til at flytte os fysisk væk fra firmaet og kontoret i almindelig arbejdstid.

I det daglige bruger vi en stærk, stationær pc til registrering af sager og kunder, til regnskab osv. Den skal blive stående hjemme på adressen, for den skal jo bruges om aftenen og i weekenden, når støjen har lagt sig.

Så vi finder et sted at være, et kontor, et sommerhus el.l., som vi kan låne/leje og arbejde fra i de uger, gravearbejdet står på. Men der har vi kun en bærbar med. Findes der en stabil måde at få tilgang til hjemme-pc'en på? Jeg kender godt til Teamviewer, men hvis forbindelsen afbryder i løbet af dagen, skal jeg vel tilbage til "moder-pc'en" for at genetablere forbindelsen??

En del af vores materiale kan vi lægge på skype, men ikke alt. Og desuden har man jo aldrig lige lagt det ud, som man så står og mangler, vel? :-)

Har I nogle gode bud på en sikker og stabil forbindelse mellem den stationære pc derhjemme og den bærbare?

Venlig hilsen Birte

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birte

Hvis du køber Teamviewer's server software kan det sagtens gå. Det ville være den absolutte bedste måde at administrere det på.


Ellers kan du aktivere Fjernskrivebord på "modercomputeren", og hente en RDP-klient til den bærbare. Klienten kommer an på hvilken bærbar du har.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike - SMSdet:
Hvis du køber Teamviewer's server software kan det sagtens gå. Det ville være den absolutte bedste måde at administrere det på.

Hej Mike

Det lyder måske som den bedste ide?? Er det meget dyrt og kan det tidsbegrænses eller er det et abonnement, der kører i "al evighed"?

Jeg er ikke teknisk begavet nok til lige at forstå den med at hente en RDP-klient? (Jeg er 50 ! :-)), men jeg har en Asus bærbar, der kører med Win 7 ligesom den stationære.

Birte

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

teamviewer kan sættes op til fjernadgang, så du ikke behøver at bruge partnerid og adgangskode fra den stationære hver gang der skal forbindes, det er kun hvis den stationære bliver slukket du er nødt til at tilbage til den :) 
under fanen "forbindelse" i teamviewer finder du det jeg snakker om, det hedder "opsætning af adgang uden opsyn" :) 

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

En rigtig god (og gratis hvis man bruger FREE versionen) er logmein.com.

Jeg har brugt det i nogle år nu, virker også via smartphone og Ipad.

Held og lykke..

Markus

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birte,

Den gratis OG optimale løsning fremfor en betalt teamviewer... 

https://secure.logmein.com/products/free/ 

Det installeres på den PC i skal tilgå, og fra jeres bærbare computere kan i tilgå den via internet via jeres webbrowser... I behøver ikke engang have en it-kyndig til at hjælpe jer.

Fra København
Tilmeldt 16. Mar 12
Indlæg ialt: 21
Fra  Simplyi Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birte.

Jeg bruger selv et program som hedder logmein og med det har jeg adgang fra min PC (bærbare) til andre PC'er  (bærbare) som er sat op.

Det er meget nemt at gå til og det har for mig kun være positivt.  Du kan kikke på www.logmein.com

Mvh

Enzo Henriksen

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers har du jo allerede betalt for din windows licens, og den kommer jo med fremragende fjernskrivebord.

Det er både på din maskine derhjemme og din bærbar.

Hvis du skulle få proplemer vil det højst sansyndelig være, hvis din router skulle blokere for noget port halløj. Men det er jo til og løse.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jørgensen:
Hvis du skulle få proplemer vil det højst sansyndelig være, hvis din router skulle blokere for noget port halløj. Men det er jo til og løse.

Derfor er logmein, til deres behov også bedre, for de færeste almene kontorfolk kan konfigurere den slags port forward mv :)

men ja Windows Remote Desktop er lækkert

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Smith:
for de færeste almene kontorfolk kan konfigurere den slags port forward mv :)

Nej, det rammer vist ret præcist på mig :-) :-), men noget af det kan jeg nu godt finde ud af...

Til jer alle

Tusind tak for de svar, jeg allerede har fået. Det er i hvert fald helt sikkert, at jeg skal have kigget på logmein, men teamviewer tør jeg også godt give mig i kast med, for jeg har da brugt deres gratis funktion flere gange med held.

Hilsen Birte

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)