Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af forlag og egen online-boghandel!:)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer:)

Jeg er en ung kvinde på snart 20 år, det har skrevet helt sit liv, og nu ønsker at udgive noget fuldstændig uafhængigt af andre forlag.

Derfor har jeg valgt at starte mit eget, samt min egen online-boghandel!

Det er stadig kun midt i fødselsprocessen det hele, og jeg venter stadig på at mit cvr. nummer ankommer:)

Glæder mig som et lille barn! Det er helt fantastisk at have sådanne muligheder!

Er der nogle der har nogle gode råd omkring opstart af firma, til én som stadig er en ren dummy på området?:)

Er utrolig lærenem, og er sikker på at jeg nok skal komme lynhurtigt efter det, eftersom det virkelig er dette jeg brænder for!

Lad mig endelig lære af jer!:D

Vh. Jennifer:)

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jennifer,

Godt at høre at du vil i gang med en hel masse :-)

Mig råd er: Du skal bare give den ekstra gas med lige præcis salg af bøger - for det er svært at få til at løbe rundt.

Al held og lykke her fra!

God eftermiddag

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Patrick! Jeg ved at bøger ikke er det letteste at sælge, men det er desværre det jeg gennem hele mit liv har kastet min kærlighed på;)

Jeg får heldigvis hjælp til mange ting, og har en computerekspert til lillebror, der for meget få midler er ved at designe et logo til mig:) Så det går fremad!:D

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jennifer Høi Nielsen:

Tusind tak Patrick! Jeg ved at bøger ikke er det letteste at sælge, men det er desværre det jeg gennem hele mit liv har kastet min kærlighed på;)

Det er nu ikke kun det at sælge det, men mere avancen jeg tænkte på. Men godt at høre du har hjælp. Det gør det altid lidt lettere at komme i gang :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jennifer Høi Nielsen:

Hej alle aminoer:)

Jeg er en ung kvinde på snart 20 år, det har skrevet helt sit liv, og nu ønsker at udgive noget fuldstændig uafhængigt af andre forlag.

Derfor har jeg valgt at starte mit eget, samt min egen online-boghandel!

Det er stadig kun midt i fødselsprocessen det hele, og jeg venter stadig på at mit cvr. nummer ankommer:)

Glæder mig som et lille barn! Det er helt fantastisk at have sådanne muligheder!

Er der nogle der har nogle gode råd omkring opstart af firma, til én som stadig er en ren dummy på området?:)

Er utrolig lærenem, og er sikker på at jeg nok skal komme lynhurtigt efter det, eftersom det virkelig er dette jeg brænder for!

Lad mig endelig lære af jer!:D

Vh. Jennifer:)

Jennifer Høi Nielsen:

Hej alle aminoer:)

Jeg er en ung kvinde på snart 20 år, det har skrevet helt sit liv, og nu ønsker at udgive noget fuldstændig uafhængigt af andre forlag.

Derfor har jeg valgt at starte mit eget, samt min egen online-boghandel!

Det er stadig kun midt i fødselsprocessen det hele, og jeg venter stadig på at mit cvr. nummer ankommer:)

Glæder mig som et lille barn! Det er helt fantastisk at have sådanne muligheder!

Er der nogle der har nogle gode råd omkring opstart af firma, til én som stadig er en ren dummy på området?:)

Er utrolig lærenem, og er sikker på at jeg nok skal komme lynhurtigt efter det, eftersom det virkelig er dette jeg brænder for!

Lad mig endelig lære af jer!:D

Vh. Jennifer:)

Hej Jennifer!

Det lyder som en fed idé at starte egen boghandel op :-)

Vil gerne vide noget mere, så du skal være velkommen til at ansøge mig på skype: Peterknudebusiness

Hav en forsat god dag.

--

Venlig Hilsen

Peter Knude

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter:)

Du er tilføjet:)

Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jennifer...
Lyder som en godide at følge sit hjerte, ellers bliver man aldrig glad.

Der er dog et par fare signaler som råber til mig:
1) e-bøger vinder større og større markedsandele
2) ikke for at fornærme dig og din bror men pas på med at vælge den lette løsning og gå på kompromis med designet da hvis det er en Web shop / web side du havde i tankerne, da designet så er 75% af din troværdighed...

Men spændende projekt og skulle du bruge en grafiker så tøv ikke med at skrive..

// Nicklas

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jennifer,

Stort tillykke med at tage de første skridt. Og så i så en ung alder :)

Jeg og en ven er selv igang med at få vores ide igang og derfor er andre nye grønne iværksættere altid sjove at følge. Du skal også være velkommen til at tilføje mig på "d.piilgard". Held og lykke med det hele.

Wedographics:
2) ikke for at fornærme dig og din bror men pas på med at vælge den lette løsning og gå på kompromis med designet da hvis det er en Web shop / web side du havde i tankerne, da designet så er 75% af din troværdighed...

Vil give Wed. ret i at man oftest ser sig blind i de nemme løsninger. Dermed ikke sagt at din bror ikke er opgaven voksen, men få endelig vurderet dit logo før brug af andre, da det, som sagt, er din ansigt udadtil :)

- Piilgard

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Feb 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jennifer

Du kunne jo starte med skrive en ebog på engelsk og udgive den på amazon. Det er lidt nemmere end at starte eget forlag.
Du kunne gøre bogen gratis et par dage. Når du så forhåbentlig har fået gode anmeldelser, kan du begynde at tage penge for den:)

Det er en go måde at nå ud til millionvis af mennesker.

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jennifer.

Lad mig først og fremmest starte med at sige at jeg deler din interesse og passion for emnet, og fedt at du giver dig i kast med at gøre det du brænder for til en levevej. Jeg har selv været (og er stadig på sin vis) ved at starte nøjagtig samme projekt som du, og har lidt erfaringer og en advarsel jeg gerne vil give dig med på vejen, så du måske kan undgå at spilde din tid og ryge i nogle af de samme fælder som jeg selv gjorde.

Jeg har altid brændt enormt for litteratur og ligeledes selv skrevet en del. Jeg har altid vidst, nærmest fra barnsben, at jeg ville leve af at skrive en dag, men følte mig dog i lang tid ikke helt moden nok til at skrive netop det jeg egentlig gerne ville. Da jeg samtidig havde en spirende interesse for webshops og det at drive en sådan, besluttede jeg mig derfor i foråret 2009 for at jeg ville starte en online boghandel, mens jeg ventede på at tiden til at skrive min roman endelig ville komme. Det slog mig som værende en god kombination, da det sammenføjede to af de ting jeg virkelig brændte for.

Jeg anede dengang intet om at drive hverken virksomhed eller webshop, og satte mig til at undersøge og lære alt fra bunden. Jeg lærte sågar mig selv at designe, da jeg havde en meget klar og tydelig idé om, præcis hvordan jeg ville have tingene, i særdeleshed efter at have spenderet en del tid med emnet konverteringsoptimering. Mit første forsøg på et design til en webshop var horribelt, for nu at sige det som det var :) Det næste var lidt bedre, det næste lidt bedre igen, og da jeg nåede til version 7 eller 8, var det, efter min egen ydmyge mening, blevet langt bedre end nogen template jeg kunne have fået fat i, og også en del bedre end nogle af de designs jeg havde set andre lave. Det var learning by doing og tog lang tid, men det gjorde mig ingenting, for selve processen var mindst lige så sjov og værdiskabende for mig, som målet jeg havde i sigte.

Jeg havde fundet mig en god niche som jeg ikke følte var dækket dengang, havde studeret og overvejet min målgruppe, markedsføring etc. etc., og hold kæft hvor jeg bare glædede mig til at komme igang!

At kode og alt det tekniske bag en webshop havde jeg dog ingen forstand på, og heller ingen intentioner om at bruge tid på at lære det, men jeg havde heldigvis en fed aftale med en der kunne den slags. Der skete dog desværre det, som der så ofte sker i livet, at den aftale røg i vasken og der kom nogle forhindringer i vejen.

Det korte af det lange er, at jeg endte med at henvende mig til en af Amino'erne (som jeg tror de fleste herinde har rigtig stor tillid til, hvad hans kompetencer og viden omkring emnet angår) omkring opsætning af webshoppen. Han fortalte mig så, hvad ingen af dem jeg tidligere havde indhentet tilbud på webshops hos, havde besværet sig med at fortælle mig; nemlig at en sådan indenfor præcis denne branche, ikke kunne laves for mindre end i omegnen af minimum 100.000 kr. Måske omkring 200.000 kr. Dette skyldes at der jo er rigtig mange millioner forskellige titler af bøger og dermed rigtig mange varenumre (og hvert format af hver titel er jo også et varenummer i sig selv), og at der derfor ikke er nogen eksisterende løsninger der kan køre dette bare tilnærmelsesvis optimalt, uden at man først skal ind og tweake det til nærmest uigenkendelighed.

Den pris lå mildest talt meget langt over de priser jeg tidligere havde fået oplyst, og selvom jeg havde sparet en del sammen (havde tidligt besluttet at jeg ikke ville ud og optage nogen lån), havde jeg ingenlunde det beløb til rådighed.

Det korte af det lange blev altså, at jeg efter at have arbejdet med, og haft mit projekt i tankerne dag og nat i næsten to et halvt år, endte med at måtte lukke min virksomhed (som jeg efter overenskommelse med ham jeg oprindeligt havde en aftale med, netop havde registreret) inden den overhovedet kom rigtig i gang.

Det var selvfølgelig en kæmpe skuffelse. Jeg kunne jo have sparet mig selv for to et halvt års ulønnet arbejde (uagtet at jeg havde det sjovt med det, og at det ikke har været spildt, da jeg stadig har lært meget jeg kan bruge fremadrettet) og brugt mit krudt på noget andet, hvis blot én af dem jeg kontaktede omkring et tilbud først i forløbet (som jo alt andet lige er dem der skulle forestille at være eksperterne, på et område jeg intet anede om), havde fortalt mig hvordan tingene reelt set hang sammen, og oplyst mig en korrekt pris for et projekt af den kaliber.

Derfor fortæller jeg dig det altså nu. Jeg kan have misforstået dit indlæg således, at du blot ønsker at sælge din egen bog i en webshop og ikke bøger generelt, og i så fald er ovenstående jo hverken relevant eller et problem for dig. Men forholder det sig således at det er en generel boghandel du ønsker at starte, så har det stor betydning for ens beslutningsproces skulle jeg hilse at sige. Medmindre du da selvfølgelig sidder med 100-200.000 + det løse til markedsføring etc. på lommen. I så fald er der ingen ko på isen.

Som andre har nævnt foroven, så er det et enormt konkurrencepræget marked, og hvis du vil noget seriøst med det, så skal du virkelig kunne skille dig ud fra mængden!

Jeg håber ikke at du læser ovenstående som et forsøg på at demotivere dig, for det er ingenlunde min hensigt. Jeg synes at man skal give den gas og virkelig gå efter det man brænder for, uanset om det er et svært marked og hvor mange forhindringer der ellers umiddelbart måtte være opstillet, det bør man ikke lade sig skræmme af. Men det er også surt at risikere at spilde sin tid (og eventuelle penge), fordi man ikke har alle facts på bordet eller ikke har fået korrekte oplysninger under sin research, og derfor er dette ment som en hjælp, så du i hvert fald forhåbentlig kan undgå at ryge i samme situation som jeg.

Hvis du ellers i øvrigt har spørgsmål, er du hjerteligt velkommen til at henvende dig til mig. Jeg har som nævnt været hele møllen igennem; lige op til og med undtagelse af selve lanceringen.

Jeg har nu, efter at have brugt et par måneder på at sunde mig over at have smidt mit hjertebarn i vasken, besluttet mig for at "go straight to the source" og er begyndt at skrive for alvor nu. Og har absolut planer om ligeledes selv at udgive når den tid kommer. Så hvis du har brug for sparring eller lyst til at tale med nogen, hvad end det måtte dreje sig om selve forfatterskabet, det at starte et forlag eller en boghandel, så er du velkommen til at skrive til mig.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med projektet.

De bedste hilsener

Amaris

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)