Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart som selvstændig vognmand hos 3x34

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi overvejer herhjemme at manden (igen) skal starte op som vognmand hos 3x34. Da han var der før (12 år siden) løb det fint rundt. Men i dag bor vi i hus, har børn og er afhængig af en løn til at betale regninger m.m.

Han skal på onsdag ind og snakke med firmaet, men hvis man spørger dem om man kan leve af det og hvad de forskellige vognmænd ca. tjener, så aner vi jo ikke om vi kan regne med hvad de svarer.

Så jeg/vi har brug for lidt viden på området. Måske nogle herinde allerede er vognmænd der eller har været det for nylig. Jeg kan godt se på forskellige tråde at det ikke lyder alt for godt, men de fleste af trådene er ret gamle.

Håber nogen kan hjælpe lidt her :)

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

I skal vide at det er en branche der er præget af rigtig mange unge mænd, der starter som selvstændige og kører rigtig mange timer og underbyder andre vognmænd for at få ruter. Tænk på at det er rigtig nemt at starte som vognmand idag i forhold til tidligere. Du skal blot forbi TDC efter en telefon og derefter videre til mercedes og leje Sprinter og så er man kørende - derfor er der også rigtig mange om buddet.

Det kan uden tvivl lade sig gøre at tjene penge, men ikke særlig "gode" penge og det kommer til at kræve rigtig mange timer. Er man selvstændig vognmand skal bilen jo gerne være ude at køre mere end de 8 timer om dagen som svarer til en almindelig arbejdsdag - hvis der skal tjenes penge skal bilen i hvert fald ikke stå stille 16 timer i døgnet. Derudover skal der laves kontorarbejde osv.

Derfor synes jeg at I til mødet skal undersøge hvordan kontrakten er skruet sammen og om de blot kan smide jer ud, hvis de får en anden vognmand der underbyder jeres pris. 

Hvorfor ikke forsøge at blive ansat som almindelig chauffør ved nogle er de større transportvirksomheder? der ligger startlønnen mellem 20.000 og 25.000 kr pr/md. Jeg tror der skal arbejdes hårdt/ mange timer som selvstændig vognmand, hvis man skal nå op på den løn til sig selv hvis man kun har én bil og ingen ansatte udover sig selv. 

Jeg vil ikke tage pusten fra jer, men blot en opfordring til at i sætter jer ned og regner det hele igennem før i kaster jer ud i eventyret:)

der bliver i øvrigt også givet et par råd i denne tråd hvis du ikke allerede har set den: http://www.amino.dk/forums/t/114104.aspx

Tilmeldt 15. Jun 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har godt læst den der tråd.. problemet er at min mand ikke ønsker at arbejde for en anden vognmand, men selv eje den. Han har i dag en løn på 30.000 og vi skal helst ikke ret meget ned i løn før det hele bliver for surt. 

De er meget interesseret i ham hos 3x34. Han sende dem en mail med et par spørgsmål og nu har de ringet et par gange for at få  ham ind til en snak. Det gør han så.. der sker der ihvertfald ikke noget ved.

Vi er helt klar over at der skal knokles igennem. Det var mere om der faktisk sad nogle vognmænd hos 3x34 som kunne være ærlige og fortælle hvad man ca kan hive om måneden. 

Da han var vognmand før fik han hurtigt nogle faste kunder og derfor var det ikke det store problem og få lønnen hjem. Men det er som skrevet 12 år siden. Meget er jo sket siden da.

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg personlig ville alvorligt overveje om 3x34 er det rette firma. De har indenfor de sidste år mistet mange af deres kunder pga uetisk optræden, sorte penge og korrupte bestyrelsesmedlemmer se mere her http://programmer-dyn.tv2.dk/operationx/programmer/article.php/id-39757748:operation-x-fusk-i-flyttefirma.html

Rettigheden til tlf nr, logo og navn er sat i pant.

Hos budstikken og Bring er du reelt ikke selvstændig, du skal møde til bestemte tider og betale 40-50 % af indkørslen i pladsleje, men ofte aner du ikke hvad de enkelte ture er værd.

Landstrygeren er så godt som væk, de mistede deres gamle direktør som var en rigtig superdygtig krejler og siden den dag er det kun gået nedaf. Tranzen er netop gået konkurs. Der dukker hele tideen nye firmaer op, som underbyder på prisen og derfor blomstrer i en periode or så siden at forsvinde igen. Der er faktisk kun et reelt selskab tilbage. Mini Trans, som er det originale gamle kurerselslab som for snart 50 år siden opfandt at køre gods på taxameter. Her er det vognmændene der ejer selskabet og alle er med til at bestemme. Pladslejen afspejler de reele udgifter til booking central mm, fordi det står i selskabets vedtægter, at det ikke må give overskud. Pengene fra kørsel, skal ende hos vognmanden. Det er ikke billigt at komme ind, for man skal købe en medejer aktie, til gengæld får du billig forsiikring og hjælp til hele processen. Du kan endda komme med ud i en bil en dag eller to, bare for at se om det er noget for dig. Desværre accepterer de kun nye biler, når de har behov. Man vi ikke have for mange, for så kan den enkelte vognmand ikke tjene nok.

Min ven kører for dem og hvis man vil, kan man tjene godt, for udover alle erhvervskunderne, kan man hvis man orker det, fortsætte langt ud på aftenen og weekender med kørsel for IKEA. Mini Trans har nemlig Ikea som kunde i hele landet og det er transportbranchen største kunde. Ikea fyrede 3x34 pga af den tv udsendelse, ligesom mange andre også er gået over til Mini Trans af samme årsag

Held og lykke med det mvh Lennart

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Rareditte:
Han har i dag en løn på 30.000 og vi skal helst ikke ret meget ned i løn før det hele bliver for surt. 

Og det job skal han beholde. Og hvis I ønsker at lave noget ved siden af, så start op stille og rolig som selvstændig vognmand ved siden af jobbet.

For at kunne hive 30.000 ud brutto skal han minimum køre ind for 2.000 pr. dag alle dage eller 3.000 pr. dag i hverdage. Det er der p.t. ikke mulighed for uden faste aftaler.

3x34 har smidt mange vognmænd på porten, og er reelt set styret af nogle få magthavere, der meler deres egen kage først. Der er ikke grænser for hvad de vil sige når de mangler vognmænd, men de smider dem rask væk ud når der er overkapacitet.

Såfremt I alligevel skulle vælge at indgå en aftale med dem, så få dem til at give en garanti for at I ikke kan ekskluderes i en periode på mindst 5 år, og se hvad de svarer.

Jeg tror på det er muligt at starte en vognmandsforretning op, man skal bare regne tingene godt igennem og ikke overforbruge :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er det muligt at starte et voognmandsforretning men du skal kunne fragte alt og have et voldsom software pakket samt nogle rigtig dygtige speditører

Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Smidt mange vognmand ud ?

Det passer Ikke !!!!!

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Stop stop stop. Det er simpelthen ikke længere rentabelt at køre 34 . Har det ikke været de sidste 10 år. De har som alle de store centraler taget for mange vognmænd ind og det ender oftest ud i kæmpe gæld og konkurs . Jeg kender de første 8 vognmænd der er hoppet ud af 34 bare det sidste år.

Nu skal vi ikke køre injurier på Amino så hvis du vil have et mere retvisende billede så send en pm.

PS er vognmand med 12 år på bagen og kender alle i branchen.

Christian

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg fik flyttet sidst talte jeg med chaufføren.

Chaufføren var ung og naiv som de var flest. Jeg fik at vide hvad han havde ud af at flytte for mig, og jeg måtte ryste på hovedet af fortvivlelse på hans vegne.

Jeg ved ikke hvor pengene blev af, for selve flytningen var svinedyr, - det var bare en meget beskeden brøkdel som gik til dem der rent faktisk udførte arbejdet. Og jeg ved godt at lastbiler er dyre, og at diesel er dyrt.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle vognmænd og chauffører,

Hvis i er interesserede i studenterkørsler, hører jeg gerne fra jer. Det gælder for Sjælland og København. Skriv til mig hvis i er interesserede.

Dbh Lars

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)