Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arrangere guidede rejser i udlandet.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har tænkt mig at arrangere 7 dages guidede ture til Bosnien. Jeg vil ikke stå for flybillet salg til og fra Bosnien, da det er den enkelte person der skal det.Jeg vil få et lokalt bosnisk firma i Sarajevo til at stå for transporten, hotel og guidepersoner.

Hvad er min rolle i den forbindelse?

Skal jeg starte virksomhed i Danmark eller skal det være i Bosnien og hvordan er reglerne med beskatning og moms da det er tjenester jeg skal betale for i Bosnien?

Mange tak!

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du sælger rejsen i Danmark, så er du under dansk lovgivning og skal være medlem af rejsegarantifonden + være momsregistreret

Du kan fratrække dine omkostninger fra Bosnien, men sælger i Bosnien skal fakturere dig uden moms, og du skal beregne og betale moms i Danmark efter reglerne om omvendt betalingspligt. 

Du kan finde mere information på disse to sider:

http://www.rejsegarantifonden.dk/fileadmin/user_upload/Dokumenter_til_downloadsiden/Bekendtg.nr1494_af_16.12.09.pdf

http://www.bdo.dk/Publikationer/Publikationer/Moms%20af%20tjenesteydelser.pdf

Tilmeldt 1. Dec 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg havde kontakt med rejsegarantifonden, i forbindelse med en forretningsidé jeg havde tidligere. I forbindelse med om jeg skulle være med i rejsegarantifonden, fik jeg besked om at en pakke rejse kan deles op i 3 dele.

- Transport (til/fra Overnatningssted)

- Overnatning

- Resten (guidede ture, spisning mm)

Hvis man kun tog sig af en af de ovenstående 3 områder, var det ikke nødvendigt at være i rejsegarantifonden. Dog må du hellere ikke markedsføre det under eget navn.

Hvis du booker hotel, og kunden ikke selv gør det, og du booker et lokalt firma til at rundture, så dækker du to af områderne og skal derfor være med i rejseganatifonden.

 

Tilmeldt 18. Apr 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det.

Så hvis jeg kun tog mig af guideturene (hvor transport også medfølger til de forskellige steder), så behøves jeg ikke være medlem af garantifonden?

Hvad betyder det helt præcist at jeg ikke kan markedsføre det under mit navn?

Tilmeldt 1. Dec 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

inksalg:
Så hvis jeg kun tog mig af guideturene (hvor transport også medfølger til de forskellige steder), så behøves jeg ikke være medlem af garantifonden?

Sådan som jeg fik forklaret reglerne så er det et Ja, hvis du kun tager dig af guideture med transport så behøver du ikke være med i rejsegarantifonden. Kunden skal altså selv skaffe flyrejser til/fra hotel, kunden skal også selv booke hotel. Du arrangere så ture fra hotellet. Så slipper du for rejsegarantifonden, hvis du ikke markedsføre det under eget navn.

inksalg:
Hvad betyder det helt præcist at jeg ikke kan markedsføre det under mit navn?

At markedsføre det under egen navn betyder at hvis du vil arrangere guideture fra et bestemt hotel, så skal det foregå under hotellets navn. Nu har jeg glemt hvilket land du overvejer, men hvis du vil lave guideture i Serbien og din virksomhed hedder Serbienguiden. Så må du ikke reklamere for Serbienguiden (det vil kræve at du er i rejsegarantifonden), men du må gerne være konsulent for et hotel og arrangere ture for deres gæster, men hvis du reklamer for turene skal det være i hotellets navn. Eks: "Hotel Spækhuggeren tilbyder guideture til danske gæster", og altså ikke "Serbienguiden tilbyder guideture til danske gæster".

Jeg håber at det giver mening.

Tilmeldt 18. Apr 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Dem der arrrangerer de her ture for mig er Sarajevo Tours. Det betyder, at jeg skal reklamere under deres brand? eks. "Sarajevo Tours tilbyder guideture til danske gæster" ?

Hvad hvis det er Sarajevo Tours der står for selve bookingen og betalingen og at det kun er mit websted der linker til dem? Altså at jeg ikke har nogle funktion men kun, at jeg reklamerer det og at Sarajevo tours står for det hele?

Så er der ikke behov for virksomhed eller noget da jeg kun linker til deres hjemmeside eller e-mail?

Tilmeldt 1. Dec 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er jeg lidt i tvivl om hvordan reglerne er, der skal du nok kontakte rejsegarantifonden.

Jeg har nogle forestillinger om, hvordan det kan se ud, men det kan du ikke bruge til noget Wink. Du har brug for at vide hvordan reglerne er og ikke hvordan jeg forestiller mig dem.

De er meget venlig hos rejsegarantifonden, og svare gerne på spørgsmål. Jeg vil da meget gerne høre, hvad du finder ud af.

Tilmeldt 10. Jul 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender en person, der arbejdede som rejseguide. Han samarbejdede med http://www.zoover.dk/ og alt gik godt!

Tilmeldt 18. Apr 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Jeg har en del spørgsmål jeg håber i vil hjælpe med, at svare på.

Jeg har holdt et møde med et firma i Bosnien som vil stå for turene, hvor hotel, guide og transport til de forskellige seværdigheder er inkluderet. Flybilletter eller busbilletter ned til Bosnien sørger den enkelte person eller gruppe der rejser.

Mit spørgsmål er så, hvordan jeg på den bedst mulige måde åbner et firma og er det et krav jeg er med i Rejsegarantifonden eller andre rejseorganisationer?

Jeg studerer pt og får SU.

Jeg har læst noget med at man kan benytte en teknisk arrangør og derved undgå at være medlem af rejsegarantifonden. Mit spørgsmål er så hvilken funktionen rejsearrangøren vil have da firmaet i Bosnien står for alt?

Jeg håber i vil hjælpe mig med dette og hvis der er nogle der har erfaring er i velkommen til at skrive jeres e-mail, hvor jeg kan stille yderlige spørgsmål.

Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Sider på et kontor hvor vi sælger, køre-selv ferie. Selv om vi ikke har stort ansvar for hotellerne som vi sælger og aktiviteter er vi omfattet af rejsegarantifonden og de regler og love som er gældende. Derfor er jeg sikker på at du i en hver form skal tage hensyn til loven i DK, hvis du skal registrere din virksomhed her i DK. Du kan også registrere din virksomhed i et andet land, derved undgå den danske lovgivning samt alt de sammenarbejde med rejsegarantifonden. Dette har Risskov Bilferie valgt at gøre, med ved at registrere sig i udlandet.

 

Om alt arbejde skal gøres fra din partner i Bosnien, hvad er din rolle i denne her sag? Du mister da en del muligheder og profit.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)