Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Risikovillig kapital - Hjælp

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står i en situation hvor jeg har fået mulighed for at overtage en yderst succesfuld virksomhed (detailhandel) Virksomheden har de seneste 10 år haft et nærmest uhørt stabilt og flot netto-resultat. Dette sammenholdt med købsprisen, og et stort udviklingspotentiale, gør et køb af virksomheden yderst interresant for mig.

Her starter udfordringerne så til gengæld også. Jeg er i en situation hvor købssummen (som udgangspunkt) skal finansieres af eksterne investorer, og hvor går man hen i disse tider med påstået finanskrise? Hvem vil låne mig risikovillig kapital? Jeg har snakket med et par banker, og her er lånelysten, på trods af mine påståede gode udsigter, ikke særlig stor.

Jeg har søgt på nettet og har da fundet et par alternativer. Som udgangpunkt er dette dog forbundet med varig partnerskab som jeg ikke er interresseret i, da jeg oprigtigt mener, at der her er tale om en virksomhed der på sigt (når gælden er betalt af) kan vise sig at være en sand guldgrube.

Jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste der har stået i denne situation, og hører gerne fra andre der har fået opfyldt drømmen om selvstændig virksomhed indenfor samme rammer som ovenstående.

Alle gode råd og vejledning ønskes hjertelig gerne.

 

Med venlig hilsen

Madsen1004

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Juiced Up - Lej anlæg København Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget kapital skal der bruges?

Og hvorfor er det så stor risiko hvis den har kørt med et godt netto resultat i 10 år?

Lej højtalere, lydudstyr og lys. Lej Anlæg København

Tilmeldt 24. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daltoni

Jeg mener bestemt ikke der er stor risiko forbundet med finansiering af virksomheden. Prisen ligger mellem 5-10 mill.

Men banker er jo skrækslagne i disse tider, og med mit kendskab (eller manglende på samme) til investering er dette det første sted jeg starter. Sidder du inde med viden jeg potentielt kan komme videre med?

 

BH
Madsen 1004

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Madsen1004:
Prisen ligger mellem 5-10 mill.

Det var så lidt af et spring, skal du betale 5 eller 10 ?

Tilmeldt 24. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Midt imellem som landet ligger lige nu!

Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Madsen1004:
Som udgangpunkt er dette dog forbundet med varig partnerskab som jeg ikke er interresseret i,

 

Du søger en privat investor som vil agere bank for dig? Det tror jeg der bliver svært. Hvis jeg skulle stille 7,5 mio kr til rådighed for dig, skulle det sandelige også være med et delejerskab som følge.

Hvis du ikke vil sælge ud af aktierne/anparterne tror jeg den eneste udvej er en bank.

Tilmeldt 24. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjo sådan kan man som så godt udlægge det. Men uanset hvad bør der vel stadig være muligheder. Jeg siger jo ikke at vedkommende ikke skal tjene en god skilling på investeringen også. Det skal bare ikke betyde at jeg er stavnsbundet til evig tid.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er ikke normalt at tilknytte en investor til en detailbutik.
Dette burde en bank kunne klare.

Hvis du nu fremviser banken tidligere års regnskaber for butikken som du skriver udgør et sundt resultat, samt en plan over hvordan du vil drive butikken videre. ( Tag evt. nuværende ejer med i et møde sammen med banken.)
Hvis banken ikke kan se en ide i at gå ind i projektet, er der ingen der vil.

Men med en kredit på 7,5 mil. bør du selv komme med 10%. Ellers tror jeg, at afdragene fremover vil blive din hovedpine.

Tilmeldt 24. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for resons kære Dommer.

 

Det lyder som fornuftige ord, så jeg vil helt klart tage det til  efterretning. Iøvrigt har en bank meldt sin interesse siden jeg skrev indlægt. So far so good.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)