Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CRM Byggefakta

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoér

Jeg har kigget lidt på CRM bygefakta´s hjemmeside og har også talt med en medarbejder derinde fra, og overvejer at betale for et år

Men vil gerne høre om der er nogen håndværkere herinde der har prøvet det eller bruger i dag ?

Og får i noget ud af det og hvad er det i går efter derinde ?

 

Mvh

Lars

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

min personlige erfaring er at det ikke kan betale sig at benytte byggefakta.dk og lignende sider. 

Jeg har fået lidt arbejde ud af det, men i forhold til hvad jeg har brugt af tid og penge, så har det ikke været noget værd.

Som jeg ser det, så er der følgende problemer.

1) opgaverne bliver ikke screenet godt nok. Halvdelen eller flere af henvendelserne er useriøse.  Fx. en ung kvinde der synes det kunnne være spændende at vide hvad en ridehal kostede. Da jeg spurgte ind til det, var der naturligvis ingen konkrete planer om, eller økonomi til, at bygge denne hal. 

2) Det er faktisk dyrt at benytte sig af. Et er din pris for at være med et år. Dertil kommer både de tilbud som du ikke vinder, dem du vinder, og dem som er useriøse forespørgsler. De sidste kan man godtnok få refunderet, men så koster det dig tid, som igen er lig med penge. 

3) Du har ikke hånd i hanke med hvem der bliver dine kunder. Er dine nye kunder kommet igennem gamle kunder, så har du et eller andet sted nogle der står inde for dem... Min erfaring er ihvertfald at mange af dem som benytter disse portaler, er noget vanskeligere end de kunder jeg har fået igennem eksisterende kunder og netværk. Måske kunne en årsag være, at disse portalkunder er MEGET fokuseret på prisen, og ikke så meget andet.

Jeg har faktisk samme erfaring med forespørgsler/kunder der er kommet gennem google adwards og lignende. Jeg er kommet frem til at de kunder jeg satser på er dem som kommer gennem anbefalinger af mine eksisterende kunder. Det er der langt den bedste økonomi i, og mindst lige så vigtigt, langt fra så meget bøvl :-)

Held og lykke med det. 

PS :I stedet for at bruge penge på disse portaler, og reklamer kan jeg anbefale dig at lave noget målrettet markedsføring imod arkitektfirmaer, ingeniørfirmaer osv. Det har ihvertfald givet noget spændende arbejde for mig.

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

 

Jeg har selv haft betalt for at være med i byggestart og det var ikke andet end penge ud af vinduet

Men crm byggefakte, er jo ikke kunder der sidder bag skærmen og vil lige se hvad det koster at få et nyt tag. Det her er en portal hvor man kan se alt hvad der sker inden for byggeriet i ens lokal område, og får informationer om bygherre, arkitekt, og ingeniør på det kommende projekt

Og så er det derfra man skal tage kontakten til de forskellige for at få foden inden for og få lov at byde ind på en opgave

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Vespa !

Det er et lidt anderledes koncept. De har også ligge solgt Byggestart til HentTilbud for 20 millioner kr.

De satser på at du sakl være med i "licitions bølgen"

Jeg har haft det gratis på prøve, kendte lidt en daværende sælger derinde.

Tror det er "bedst" til store firmaer og ikke små - "større opgaver".

Ja portaler skal man tænke sig 2 gange om og "spilde" penge på.

Brug dem hellere selv på SEO m.m. på eget site.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

vespa:
Og så er det derfra man skal tage kontakten til de forskellige for at få foden inden for og få lov at byde ind på en opgave

Det er ikke lige så nemt som det måske virker, de fleste af disse arkitekter har i forvejen nogle bekendte de bruger, og går selvfølgelig efter de firmaer de har tillid til, og gode erfaringer med.

Jeg ville ikke smide penge efter disse informationer, da jeg ikke tror du vil få noget at lave denne vej.

Af hensyn til kontakt til arkitekter / ingeniører, så er der jo intet der holder dig tilbage for at kontakte disse alligevel, det kunne jo være der på et tidspunkt ville falde noget af den vej jo.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Efterhånden som den enkelte håndværker får lidt erfaring på bagen, kommer denne ofte til den konklusion at diverse portaler ikke er løsningen.

Hvad hjælper det at en portal f.eks. har 5 opgaver over hele landet, og har tilknyttet f.eks. 75 håndværker til sig, så kan de enkelte håndværkere slås om opgaver, og prisdumpe hverandre.

Løsninger kan være egne individuel mrkedsføringsredskaber og denne http://www.amino.dk/forums/t/159244.aspx?PageIndex=1

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Espergærde
Tilmeldt 18. Feb 11
Indlæg ialt: 7
Fra  Seest Unibyg Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til alle jer med dårlige oplevelser omkring CRM Byggefakta

Skriver dette indlæg for at høre, hvor mange der egentligt føler sig bondefanget af CRM Byggefakta.

CRM Byggefakta kan på ingen måder anbefales til små virksomheder.

Vi henvendte os, da vi ikke ville betale for et år og fik da straks en mail om 

at såfremt vi ville undgå en retssag skulle vi indbetale det fulde beløb

inden 10 dage, ellers ville vi blive stævnet.

Håber at flere vil dele deres erfaringer.

Måske det kunne være en sag for TV2 Kontant

 Mvh.

Jesper

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Kontant er på DR og Tv2 har vist ikke et tilsvarende program, men det er også underordnet. Kontant og lignende ville aldrig blande sig i firmaer og selskabers kvaler, for der hersker fri ret til at indgå aftaler mellem erhvervsdrivende.

Hvis jeg var sælger og havde indgået en aftale med en anden virksomhed og denne virksomhed pludselig ikke ville betale, så ville jeg også blive sur og forlange min betaling.

Endelig kan jeg sige at jeg gennem mit job har haft benyttet CRM Byggefakta og vi har ikke oplevet dårligdomme i forbindelse med det samarbejde. Som en anden skriver tidligere, så er det jo blot en stor database, hvor du selv er ansvarlig for at finde projekterne og kontakte de mennesker, som er relevante for det, som du gerne vil sælge.

Byggefakta kan godt være for de små virksomheder også, men her skal det bruges anderledes. Så skal man se på, hvem der har vundet entrepriser i det område, som man arbejder i og så kontakte dem for at etablere et samarbejde. Dog skal siges, at de færreste ville byde ind på noget, uden i forvejen at have sikret sig, at de allerede havde alle de fornødne aftaler på plads omkring samarbejder/afregning/priser etc.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)