Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parallel import fra Kina, samt "salgsrettigheder"

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er!!

Efter en del tid har jeg endelig fået meldt mig ind i dette fantastiske forum.

Vi sidder et par stykker og tænker at investere lidt penge i østen.

Vi har fundet produktet i Kina, og har skaffet kontakten til firmaet samt fået shippet en prototype til DK. Nu ønsker vi at parallel importere det til DK.

Produktet findes ikke i DK og derfor ønsker vi at købe salgsrettighederne til det i DK, og måske endda hele norden, da denne er så unik.

Men vi kan ikke rigtig se hvad som kræves af os, og hvordan vi skal gribe den an.

Håber virkelig på noget hjælp/sparring fra nogle af jer som har stået i samme situation.

På forhånd tak, og rigtig god dag til jer Big Smile

Vh

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

En prototype? Altså er der tale om et nyt produkt, som I har fået udviklet? - Så er der vel ingen ben i det..

 salgsrettighederne ville jeg forhandle med firmaet om :) Evt. kan du søge inspiration ved at google "sole distribution rights"

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskylder mit ord valg - "prototype"

Det er et elektronisk 'device' som bruges I Kina, men som ikke findes og/eller sælges her i norden.

Er der nogle forholdsregler vi skal være obs på når vi trækker det hjem til DK ?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville som sagt forhøre mig ved jeres leverandør, således I er på den sikre side. Herefter få indgået en officiel aftale.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ClausRud:

Er der nogle forholdsregler vi skal være obs på når vi trækker det hjem til DK ?

Der er en del ting du skal være opmærksom på!

Produktet skal overholde RoHs  direktivet mht. til farlige stoffer.

Produktet skal være CE mærket og overholde glædende regler.

Du skal som importøær være tilmeldt en El-skrot ordning.

Husk at det er dig der er økonomisk ansvarlig for at overholde alle ovennævnte ting.

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Jeg er med på at jeg skal overholde RoHs direktivet da vi har med meget farlige stoffer at gøre.

Jeg er også indforstået med CE mærkningen.

Men hvorfor skal jeg som importør være tilmeldt EL skrot ordning?

Produktet bliver jo solgt videre til detailhandlen, og derfra er det vel koncernen der står for evt kassationer af ovenstående ?

På forhånd tak

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

ClausRud:
Produktet bliver jo solgt videre til detailhandlen, og derfra er det vel koncernen der står for evt kassationer af ovenstående ?

Ment på den måde at kan man overføre producentansvaret til den virksomhed man sælger sin import til, eller står man som første led i kæden når man har importeret varen ind i DK. Står man så også med det fulde erstatningskrav hvis der sker noget, eller er man dækket ind af ovenstående RohS og CE mærkningen ?

På forhånd tak

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

ClausRud:
eller står man som første led i kæden når man har importeret varen ind i DK

Ja!, de kan ikke få fat i Kineserne, så du er den første juridiske person indenfor EU de kan få fat i, så det gør de, hvis det er nødvendigt.

Men i stedet for at se det som en begrænsning, så kunne i måske gøre netop det til en mulighed for jer selv. Måske kunne i opnå agentur/forhandling for hele EU, så ville det måske retfærdiggøre lidt mere "bøvl" ifm produktforsikring...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er dette indlæg sikkert lidt nørdet, men der kan altså ik være tale om parallelimport, hvis produktet ik allerede forhandles i EU. Så er der tale om almindelig import...

Hvad angår eneforhandling, så er det sikkert muligt, at I kan opnå dette via den fabrik, som I har kontakt med. Men I skal være opmærksomme på, at hvis produktet bliver den mindste succes, så kan alle andre frit købe produktet enten fra jeres producent, eller via andre producenter i Kina. Den eneste måde at undgå dette på, det er ved at lave jeres eget mærke. Så har i nemlig ene forhandlingen på produktet...

Hvis I ik vil dette, så er det bare med at få solgt en masse varer. Det er den bedste måde at få eneforhandling af et produkt på, da man så viser, at man ik bare snakker, men virkelig kan og vil sælge. Der er selvfølgelig forbundet en vis risiko ved denne strategi, men hvis produktet kan sælges, så er der mange flere fordele end ulemper ved at gøre det på denne måde...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Nu er dette indlæg sikkert lidt nørdet, men der kan altså ik være tale om parallelimport, hvis produktet ik allerede forhandles i EU. Så er der tale om almindelig import...

Næh det ikke nørdet, det skam relevant nok, jeg kunne heller ikke finde en parallelimport problematik, så den kommenterede jeg ikke på, det man kan være lidt bange for er, om der er en forvikling af begreber og der måske er tale om kopier, for så er vi inde i en hel anden boldgade, men det ved jo kun trådstarter....???

Mht. eneforhandling, ja så er det selvfølgelig muligt at opnå en sådan med et seriøst kinesisk firma, men din pointe med at opbygge et godt salg er den bedste sikkerhed for eneforhandlingen eller lignende, er jeg helt enig i...

Ha en super dag...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)