Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nofollow på brugergenereret indhold?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er, 

Vi har for nyligt fået at vide at vi bestemt skal sætte nofollow på alt brugergenereret indhold. Det lyder jo meget fornuftigt, så jeg antager ikke, at I er uenige i dette... (vel?)

Problemet består i hvordan vi gør det. Vores CMS (Drupal) lader ikke til at have nogen god løsning for dette, da vi ikke kan sige "sæt alle udgående links i en given indholdstype til at være nofollow". Vi kan åbenbart kun gøre det på inputformat - men det kommer så også til at påvirke de brugere (admins mv) der skriver indhold til siden. Vi skal så til at huske at sætte manuelt follow / nofollow på vores links. 

Er der nogen der ved om der er en lettere vej uden om dette - eller vælger I også manuelt for hvert link om det skal være follow eller nofollow?

Mvh

Nina

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina,

I bør kun sætte nofollow på jeres brugergenereret indhold, hvis I ikke kan stå inde for de sider der bliver linket til. Som udgangspunkt vil den ideelle hjemmeside ikke benytte sig af nofollow.

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick, 

Vi har for meget brugergenereret indhold til at vi kan tage stilling til hvert enkelt link der laves af brugerne. Derfor er vi nødt til at finde en løsning, hvor vi ved at alt brugergenereret indhold pr. definition er nofollow hvis der er tale om eksterne links.  

Problemet bliver så hvordan vi styrer de links der er lavet os selv, og som vi ikke ønsker er nofollow pr. definition. Vi står jo inde for alt det vi selv laver. 

Derfor ville det være perfekt, hvis vi kunne sige: forum + bloge = nofollow - alt andet = follow. Men vi kan åbenbart ikke styre det sådan i drupal. 

Håber jeg fik det forklaret bedre i anden omgang. 

Mvh

Nina

Fra Greve
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina,

Jeg har desværre ikke et svar på hvordan i gør det. Men det lyder som en klog beslutning, hvis I har problemer med spam. Jeg ved at reddit havde store problemer med spam inden de indførte nofollow.

/Casper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)