Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lille loppemarked/kræmmermarked

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har  erhvervet os en lille campingplads med tilhørende spisested, vi trænger til noget mere aktivitet på pladsen, og i den forbindelse har jeg overvejet at finde nogle hobby-kræmmere til et bagagerumsmarked eller hvad den slags nu kaldes. Ideen er at folk kommer med det de kan have i deres bil/trailer, stiller op, og vil kunne sælge lidt fra loftet/pulterkammeret. Tænker det kunne være en fast ugedag, eks. hver onsdag el. lørdag hen over sommeren. Selv ville jeg kunne tænde den store grill, sælge pølser  eller lignende med tilhørende drikkevarer. Det jeg så kom i tvivl om er om man bare kan starte den slags op, eller man skal søge tilladelse, og hvis man skal er det så ved politiet eller kommunen eller nogle helt andre?? Hele formålet med dette er selvfølgelig at skabe noget liv og aktivitet + selvfølgelig kunder til mit spisested/campingplads.

Næste spørgsmål er så bare hvor jeg kan finde folk der synes det kunne være sjovt at komme og sælge. Vi er nye i området hvor vi har startet op, så netværket er endnu ikke så stort. Men mon ikke det lykkes alligevel.

Håber nogle kan hjælpe:-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er det henne af i landet?

En lille reklame i lokalavisen ville måske kunne svare sig. Eller måske kunne du kontakte dem, og høre om de ville skrive en artikel om det nyopstartede loppemarkede. Det kunne være noget, de har interesse i.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart så tror jeg der skal søges tilladelse ja, og vil i sælge mad og drikkevarer skal i også have en tilladelse til dette.

Tilmeldt 22. Jun 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en i familien der af og til holder loppemarked og mener at have snakket med hende om at det ikke krævede tilladelser som sådan.

Hun serverede også lejlighedsvis grillpølser og kaffe og der var der vidst et krav om at tilberedning og opbevaring skulle foregå under noget overdækket, f.eks en carport, parasol eller pavillon. Nødvendige tilladelser til fødevare får jeg ud fra i har nu i har cafeteria?


Jeg ville bare henvende mig til politiet og spørge ang. loppemarkedet, og så fødevarestyrelsen eller hvem der nu står for div. bevillinger osv omkring det udendørs tilberedning.

Jeg ved også hun kunne trække en del til med bare en lille annonce i den lokale ugeavis, men en decideret artikel ville da være sagen. Udgangspunktet kunne jo være ejerskiftet hvor i kunne reklamere mere generelt for jeres nye tiltag osv.

Tilmeldt 19. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er da i Sønderjylland. Vi har haft et par artikler i avisen i forbindelse med opstart af vores virksomhed, og det har givet ret god omtale, folk husker os stadig når de kommer forbi, selvom det efterhånden er 3-4 måneder siden, hvorimod den annonce vi selv fik sat i, ikke gav det helt store, så helt klart at foretrække,  måske vil de bide på igen:-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)