Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn, skat o.a.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er en komplet grønskolding, hvad angår drift af virksomhed, så jeg kunne godt tænke mig at få noget hjælp fra jer.

Jeg skal nu udbetale den første løn. Lønnen beregnes ud fra overskuddet, da vi mener, det er den bedste måde at få løn på, når vi kun er to - Mig som ejer og en enkelt ansat.

Jeg har et excelark, hvor jeg beregner løn, skat, feriepenge og det hele.

På TastSelv Erhverv har jeg indberettet "resultatet" af Excel-arkets beregninger.

Trækker Skat selv de beløb, de kræver?

Når jeg indberetter moms, trækker de så selv beløbet?

Hvordan med feriepenge; Skal jeg selv indbetale dem, eller bliver de indkrævet automatisk?

Hvordan skal jeg udbetale lønnen? Bare en almindelig bankoverførsel? Og er det nettolønnen, jeg skal overføre? 

Jeg kan med det samme sige, at jeg ikke kommer til at bruge Danløn eller andre systemer, før jeg begynder at få et større overskud, for i øjeblikket er det så små beløb, at det ikke kan betale sig. 

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ThePatrickBay:
Jeg kan med det samme sige, at jeg ikke kommer til at bruge Danløn eller andre systemer, før jeg begynder at få et større overskud, for i øjeblikket er det så små beløb, at det ikke kan betale sig. 

Det må godt nok være små beløb hvis det ikke kan svare sig da jeg mener at det koster omkring 15kr.+moms pr. lønseddel og så er alt klaret for dig.

mvh

Bo

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er lige startet og har kun været åben for ordrer i to dage i den periode, lønperioden juni skal beregnes. Derfor er beløbene meget små. Derudover, så er det på deltid, idet jeg er studerende, og derfor ikke har mulighed for at have en virksomhed, der er stor - Og slet ikke med de avancer, jeg har pt.

Jeg kører ikke virksomheden for pengene, men fordi jeg mener, det er nødvendigt, og så er småbeløb jo bare et godt klap på skulderen.

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

ThePatrickBay:
har kun været åben for ordrer i to dage

Så ville jeg overføre lønnen til juli måned og så bruge Danløn til at lave alt slæbet, på den måde er der aldrig tvivl om hvem som skal ha' hvad.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

ThePatrickBay:
Trækker Skat selv de beløb, de kræver?

Du skal selv indbetale A-skat og ambi til SKAT. Du kan dog tilmelde dig PBS betaling, men det er ikke noget, der sker automatisk.

ThePatrickBay:
Hvordan med feriepenge; Skal jeg selv indbetale dem, eller bliver de indkrævet automatisk?

Du vil modtage en opkrævning direkte fra FerieKonto.

ThePatrickBay:
Hvordan skal jeg udbetale lønnen? Bare en almindelig bankoverførsel? Og er det nettolønnen, jeg skal overføre?

Ja - det er nettolønnen, der skal overføres. Og helt som du nævner, blot en almindelig bankoverførsel.

 

ThePatrickBay:
Jeg kan med det samme sige, at jeg ikke kommer til at bruge Danløn eller andre systemer, før jeg begynder at få et større overskud, for i øjeblikket er det så små beløb, at det ikke kan betale sig.

 Det er dit valg. Men jeg her helt enig med Bo !! De småpenge kan du hurtig komme til at betale i bøder til SKAT eller feriekonto, hvis du blot laver en lille fodfejl i dine indberetninger/betalinger.

Nu skriver du, at lønnen beregnes udfra overskuddet. Husk du også skal angive løntimer og ATP.

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:
Du skal selv indbetale A-skat og ambi til SKAT. Du kan dog tilmelde dig PBS betaling, men det er ikke noget, der sker automatisk.

Nu har jeg brugt en halv time på at lede rundt på Skats "dejlige og overskuelige" hjemmeside, men kan intet sted finde, hvordan jeg tilmelder mig PBS-betaling. Der er en hjælpeartikel fra 2004, som man ikke kan bruge til noget, og den eneste nyere artikel havde jeg ikke tilladelse til at se, sagde den.

Hvor og hvordan gør jeg det? 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

ThePatrickBay:

Trækker Skat selv de beløb, de kræver?

Når jeg indberetter moms, trækker de så selv beløbet?

Hvordan med feriepenge; Skal jeg selv indbetale dem, eller bliver de indkrævet automatisk?

Intet foregår automatisk, og SKAT trækker ikke selv penge på din konto.

ThePatrickBay:

Hvordan skal jeg udbetale lønnen? Bare en almindelig bankoverførsel? Og er det nettolønnen, jeg skal overføre? 

Ja, nettobeløbet som alm. bankoverførsel.

ThePatrickBay:

Jeg er en komplet grønskolding, hvad angår drift af virksomhed, så jeg kunne godt tænke mig at få noget hjælp fra jer.

[...]

Jeg har et excelark, hvor jeg beregner løn, skat, feriepenge og det hele.

[...]

Jeg kan med det samme sige, at jeg ikke kommer til at bruge Danløn eller andre systemer, før jeg begynder at få et større overskud, for i øjeblikket er det så små beløb, at det ikke kan betale sig. 

Når jeg læser disse linier fra dig, så må jeg indrømme, at jeg synes det lyder som en dårlig idé, at spare 15 kr. til Danløn om måneden.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop sluttet HHX, hvor jeg har haft virksomhedsøkonomi A, og har fået assistance af min lærer til at lave excelarket. Så jeg skulle meget gerne have overblik over, hvordan ting skal posteres - Ellers kan det godt være, jeg skal tage det om igen :P Man lærer dog intet om, hvordan man rent faktisk indberetter osv., men kun til punktet indtil indberetningen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilslutter mig helt danløn. Skats e indkomst er ikke voldsomt overskueligt, valg af løntype kompliceret let at kikse med atp/løntimer og ferie, og de første opkrævninger skal manuelt køres indtil PBS
Danløn koster ikke noget fast, kun 15 kr per løn. Eneste besvær er en nets aftale du lige skal ha op at stå via banken, og hvis det er småpenge, så sammel dem sammen og lav en løn hver 3 måned eller så.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)