Hej Amino, Jeg er en komplet grønskolding, hvad angår drift af virksomhed, så jeg kunne godt tænke mig at få noget hjælp fra jer. Jeg skal nu udbetale den første løn. Lønnen beregnes ud fra overskuddet, da vi mener, det er den bedste måde at få løn på, når vi kun er to - Mig som ejer og en enkelt ansat. Jeg har et excelark, hvor jeg beregner løn, skat, feriepenge og det hele. På TastSelv Erhverv har jeg indberettet "resultatet" af Excel-arkets beregninger. Trækker Skat selv de beløb, de kræver? Når jeg indberetter moms, trækker de så selv beløbet? Hvordan med feriepenge; Skal jeg selv indbetale dem, eller bliver de indkrævet automatisk? Hvordan skal jeg udbetale lønnen? Bare en almindelig bankoverførsel? Og er det nettolønnen, jeg skal overføre? Jeg kan med det samme sige, at jeg ikke kommer til at bruge Danløn eller andre systemer, før jeg begynder at få et større overskud, for i øjeblikket er det så små beløb, at det ikke kan betale sig. |
ThePatrickBay:Jeg kan med det samme sige, at jeg ikke kommer til at bruge Danløn eller andre systemer, før jeg begynder at få et større overskud, for i øjeblikket er det så små beløb, at det ikke kan betale sig.
Det må godt nok være små beløb hvis det ikke kan svare sig da jeg mener at det koster omkring 15kr.+moms pr. lønseddel og så er alt klaret for dig.
mvh
Bo