Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crap sider holder pagerank nede?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske er det her et nybegynder spørgsmål jeg BURDE vide noget om...

Background information for at forstå spørgsmålet
Jeg har længe haft LottoStat.dk kørende, så samtlige tidligere trækninger (eksempelvis 25. januar 1997) var tilgængelig for Google med <meta name="robots" content="index, follow"/>

Det samme har jeg haft med forslagene, eksempelvis forslag baseret på 60 ugers trækninger.

1150 siders resultater for lørdagslotto, 1150 siders forslag. 2300 totalt
1007 siders resultater for onsdagslotto, 1007 siders forslag 2014 totalt

Crap sider: 4314 totalt... (I said it...)

Det resulterer i at jeg pt. har cirka 5000+ sider indekseret i Google, men som der i princippet IKKE er ret meget content på, variationen er kun lidt tal hist og pist... Og det resulterer i at "For at vise dig de mest relevante resultater, har vi udeladt nogle af de resultater, der i meget høj grad ligner de xyz, der allerede er vist."

Mit spørgsmål som måske nok er basalt og dumt er

Min side har en Pagerank 3, men den burde være højere når jeg ser på hvilke sider og pageranks der linker til den - så jeg spekulerer OM

A: De sider ovenfor nævnt, gør at siden IKKE ser seriøs ud og som om at der ikke er ret meget overall density på siden?
B: Eller er det modsat, der er mange sider - men Google elsker når der er de mange sider?
C: Jeg har nu sat noindex på alle resultatsider over en vis alder, og noindex på alle forslags siderne. Er det det rigtige valg efter din mening?
D: Bør jeg reducere siden ned til KUN at have indexeret de sider der har noget content som Google kan se er content, det er nok rimelig sjældent folk vil søge efter lotto resultater fra 1997
 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Undrer mig, at ingen har svaret på denne... I plejer jo alle at være så kloge :)

Anyway, som sagt har jeg lavet noindex,follow i meta på de sider jeg vil have ud af google, spørgsmålet er så lidt hvor længe det tager.

Google har desværre ikke en bulk delete indexerede sider - med mindre de er i et bibliotek... :S

Jeg har *overvejet* at lave en 404 header til Google's besøg på de sider. Men det er jo lige en smule i mod reglerne som jeg forstår det, da man skal præsentere den samme side til brugeren som man viser Google ikk?

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg forstår det spørgsmål korrekt - så går det på om pagerank på din forside vil stige, hvis du sletter en række undersiden uden reel betydning. Du linker ikke er alle disse undersider så vidt jeg lige kan se (så de må være helt uden betydning)

Nå men din pagerank på forsiden vil næppe stige (alt andet lige), såfremt de sletter omtalte undersider.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Umm det var ikke helt det jeg siger... eller mener i det mindste...

Jeg spørger, hvis jeg får de sider jeg har i Google fjernet fra Google's indeks. Fordi de er praktisk taget uden content i Google's øjne, vil det så forhindre Google's spredning af Pagerank domaine wide på mit domæne - og gøre de sider der nu er DOFOLLOW og INDEX - mere værd i PR?

Det BURDE efter min mening være sådan.. Men hvis jeg læser nogle af alle de kloge kommentarer på udenlandske sider, så er det ikke nødvendigvis sådan. (Eksempel: http://tools.seobook.com/robots-txt/ nede midt på siden cirka - kan man se hvordan han mener man dræner sine pageranks (Comparing Robots.txt to...link rel=nofollow & Meta Robots Noindex/Nofollow Tags)

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor har du link til de sider, som du vil slette?

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke på at din pagerank vil stige på resterede sider efter en sletning af gammelt materiale. 

Hvorfor ikke bare slette, så gammelt materiale har da ingen interesse for hverken Google eller andre.

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant spørgsmål Tom.

Min første tanke er "hvorfor du bekymrer dig om pagerank"? Den er fuldstændig uden værdi og har intet med din Rank for diverse keywords at gøre.

Yderligere så vil jeg også vove den påstand, at ingen kan sige med sikkerhed hvad en pagerank "skal være" ved at kigge på de indgående links. Der er simpelthen for mange faktorer der spiller ind.

Når det så er sagt, så tror jeg det er en fin ide ikke at have alle de "tynde" sider med i indekset. Specielt i forbindelse med Panda opdateringen har tyndt indhold vist sig at have en negativ påvirkning på et domænes rank for diverse keywords. 

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom

jeg kan godt forstå du er bekymret - efter Pandaen slår søgemaskinerne hårdere ned på duplicate content. Og det er den almene opfattelse at det ikke kun er de sider der har duplicate content, men hele websiden der kan blive nedgraderet.

Google er kommet med rel=prev og rel=next hvor søgemaskinen kan få lidt styr på hvilke sider der hænger sammen og hvordan. Værktøjet er ret nyt så der forelægger ikke dokumenterede resultater på hvor godt det virker, men måske det var en løsning for dig med lottotallene. Det er pt. kun Google der understøtter dette.

Forestil dig vi er på lotto side 2 - så vil koden se sådan ud:

<head>
 <link rel="prev" href="http://www.example.com/lotto1" >
 <link rel="next" href="http://www.example.com/lotto3" >
</head>

På første og sidste side er der kun en linie der peger den "rigtige vej".

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Den prev og next ting kan jeg måske ikke helt se hvordan jeg skal smide ind på siden. Desuden er det vist ligemeget, for jeg er igang med at fjerne de gamle sider som ser meget ens ud jo.

Ville ønske der var en bulk removal tool til Google... Ellers må jeg jo bare vente på de tager min noindex seriøst... Hmm

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)