Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af kvalitetslegetøj i fysisk butik, webshop, affiliate, eller institutioner?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har fået kontakt til en importør af kvalitets træ legetøj til børn og overvejer muligheden for at sælge varerne her i Danmark. Hvis vi til at starte med leger med tanken om at kvaliteten er det bedste markedet har set. Bæredygtigt træ, baby sikret osv osv.

Jeg er stadig i start fasen hvor jeg vil undersøge markedet for lignende legetøj i Danmark, så kan jo være at det allerede er mættet. Men jeg har et par generelle spørgsmål som jeg ville høre jer om.

Jeg tænker at jeg har 4 forskellige muligheder for at sælge produkterne.

1. Sælge "gennem" fysiske legetøjsbutikker

2. Sælge "gennem" eksisterende webshops

3. Oprette min egen webshop og sælge produkterne direkte til kunderne. Her vil mit første problem være at blive "kendt" på markedet og derfor har jeg nogle forskellige ideer.
   - Lave rabat aftaler med de gængse forums/medlemsskaber af baby/børn. F.eks min-mave.dk.
   - Lave affiliate aftaler med nogle partner netværk.

4. Forsøge at sælge direkte til vuggestuer/børnehaver, med forventningen om at et enkelt salg er sværere, men tilgengæld langt større end til private.


Nu kommer mine spørgsmål til eksperterne herinde : -)

- Ved i ca. hvor meget man skal regne med at "aflevere" til hhv. fysiske butikker og webshops, da alle jo skal tjene på det. Kan man f.eks sige at hvis et givent produkter koster 1000 kr, så har producenten og leverandøren fået 250 hver og butikken har fået 500.?

- Hvor mange procent skal man give i affiliate netværket, for at være den "alle vil være med på".?
- Vil det ødelægge et kvalitetsprodukt at blive solgt igennem affiliate netværk? (Tænker at man ikke på samme måde har styr på hvilken "historie" man sælger kunden).

- Ved i om man giver store rabatter til vuggestuer og børnehaver når man sælger legetøj til dem? Er det et svært marked at komme ind på, eller kan man bare sende en brochure og nogle prøver?

- Er det en god ide at kombinere dem alle?. Et det muligt både at have sin egen webshop og sælge "gennem" andre butikker, eller er prissætningen så et problem?

Mvh Casper

Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der eventuelt er nogle der har erfaringer med et enkelt af mine spørgsmål, er i velkomne til at byde ind :-)

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh Casper

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Pilsgaard:
- Ved i om man giver store rabatter til vuggestuer og børnehaver når man sælger legetøj til dem? Er det et svært marked at komme ind på, eller kan man bare sende en brochure og nogle prøver?

 

Jeg mener at du skal have fat i den enkelte kommunes indkøbsafdeling. Skoler og institutioner må kun købe legetøj der hvor kommunen har lavet aftaler.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh ok. Så kan jeg jo starte med at ringe til et par steder og høre om mulighederne.

Takker!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)