Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af min første virksomhed i telefonreparations branchen! Hvor blev mine kreative tanker til et navn af?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er!

Jeg har brug for hjælp til at finde et navn til min virksomhed som skal reparere mobiltelefoner. 

Her er et lille overblik over hvilke tanker jeg har gjort mig:

Nu har jeg i lidt over 2 år repareret mobil telefoner for familie og venner. Jeg synes det er utroligt spændende og rode med så småt elektronik, men også at yde en kanon service over for mine "kunder". Jeg har i mange år haft en idé om at starte min egen virksomhed, da jeg selv kan få lov til at bestemme hvordan tingene skal gøres, og sørge for at folk får en ordenligt service. Idéen om et eventuelt overskud også ryger i min lomme, istedet for alle mulige andres kan jeg godt lide. Jeg kan finde på en hel bog om hvorfor jeg gerne vil starte min egen virksomhed, men lad mig nøjes med at sige at det virkelig er noget jeg brænder for, og er utrolig motiveret til at komme i gang. 

Mit koncept lyder på at reparere mobiltelefoner (primært Apples produkter) og det er i sig selv ikke noget helt vildt nyt. Jeg ved der findes mange som allerede reparerer telefoner, men jeg har taget et kig i mit lokalområde, og der kan jeg se to små konkurenter. Dog er jeg opmærksom på at de sagtens kan være en stor trussel, så jeg sørger for ikke at undervurdere dem. Grunden til at jeg ser en chance for at starte op i mit lokal område er at det er en kommune med mange indbyggere og næsten ingen konkurenter og at jeg ved at jeg kan gøre det bedre end dem!

Nu er jeg så småt gået i gang med at planlægge hvordan jeg vil starte min virksomhed. Jeg har tænkt en masse, og fået lavet en form for "kalender" for hvad jeg skal huske, inden jeg går i luften, men en af de ting som jeg har haft utroligt svært ved er: et navn!?

Jeg har tænkt op og ned, lagt mit hoved i iskoldt vand og gjort alverdens research, men jeg kan bare ikke komme på et navn som jeg er tilfreds med!

Jeg har allerede udelukket navne hvor "i" forekommer. (Alle de butikker som laver iPhones osv) Jeg vil nemlig gerne sørge for at jeg har mulighed for at udvide, i tilfælde af at det kommer til at gå rigtig godt. Det kunne fx. være med at reparere computere, generel IT konsultation, salg af compuere og andet hardware osv

Jeg vil også gerne sørge for at fx "repair" og geografi ikke indgår i navnet, for ved "repair", kan man jo ikke bare udvide med IT-konsultation.

Og hvis nu jeg kalder det noget som "Esbjerg halløj rep" så har jeg udelukket at lave virksomheden national eller for den sags skyld international. Noget hvor "telefon" indgår er jeg heller ikke så vild med.

Men når jeg vælger et så "anonymt" navn, så er jeg klar over at jeg bliver nødt til at brande det rigtig godt, der har jeg også et par idéer til hvordan jeg kan gøre det. Selvfølgelig er det også vigtigt at mit brand lyder godt, ser godt ud og til en hvis del også giver mening.

Jeg har overvejer "Holst Solutions". Dog lyder det lidt som en stor virksomhed som bare laver løsninger til alt inden for et givet område.

I må også gerne komme med inputs til hvorfor/hvorfor ikke teksten overfor er en god ide og om der er noget jeg har glemt at overveje.

Derfor, kære Amino'er, vil jeg rigtig gerne have lidt hjælp fra jer, har I et bud på hvad jeg skal kalde min virksomhed?

Mange mange tak!

(Jeg er klar over det er risikabelt at lægge navne ud på et offentligt forum. Hvis I mener I har en utrolig god idé til et navn, må I gerne skrive en PM til mig)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fint med et navn, hvor du kan udvide dit serviceområde, men prøv at finde et ledigt domænenavn, som folk kan huske, og som folk kan stave til.

Hvis din målgruppe er privatpersoner, så kan det sagtens være lidt sjovt - "solutions" er måske lidt for seriøst for familen Danmark.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Robert. Tak for dit indlæg.

Jeg kan kun erklære mig enig i hvad du siger. Folk skal kunne stave og huske det. 

Og du har en rigtig god pointe i at "solutions" lyder alt for erhvervs rettet i forhold til det er den enkelte Dansker jeg skal i kontakt med.

Er "Holst-IT" også for erhvervs rettet og tørt?

Venlig hilsen,

Jesper.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan evt. være noget lign.:
HolstIT
Holst-IT

Som Robert også skriver, så hold det enkelt, så famillien Danmark også kan være med. Alle de der nymoderne smarte ord, er måske ikke lige det der bør indgå. 
 

Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det tror jeg I begge har ret i. Men bliver det ikke en smule tørt, eller er det bare mig?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Jeg synes, at Holst-IT er "svært" at udtale.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 232
Fra  GET LABELS ApS Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Hvad med:

 

FAIR REPAIR: Mobiles

 

Skulle du så senere udvide tilføjer du i logo mm således:

FAIR REPAIR:

Mobiles

I-pads

 

- og når du så sKal have lavet dette  logo, så sig gerne til...:-) så klarer vi den også.

MVH Bjarne

GET LABELS ApS

MVH Bjarne Høed Jensen - GET LABELS ApS

www.getlabels.dk

Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert; Det ligger ikke så godt i munden, hvis du forstår. Det passer ikke helt sammen.

Bjarne; Kunne være en mulighed. Men jeg er ikke helt sikker på "repair". Så er jeg jo begrænset til kun at reparere ting. Men jeg gemmer lige din hjemmeside, in case.

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er rigtig godt du har gjort dig så mange tanker også omkring navnet, at du f.eks. ikke vil have repair med, da du gerne vil have mulighed for at udvide med andre ydelser.

og jeg vil nok også mene at solutions virker mere som en stor virksomhed som dækker over rigtig meget, og alt for erhvervsrettet, til din målgruppe, som du også flot har afdækket, i modsætning til mange af de indlæg man ser her på amino om samme emner må det siges du har tænkt rigtig godt over tingene! props for det :) 

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for de rosende ord :-)
Jeg giver dig helt ret hvad du siger, men tror du jeg skal se om der er et kreativt navn hvor repair eller service udgår? For jeg synes godt nok at det er svært at finde et kreativt navn, hvor det ikke indgår.
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)