Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisordata fra Gammel revisor til ny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har skiftet revisor fra 2010 til 2011. for så at kunne lave en ordentlig 2011 regnskab skrev min nue revisor til den gamle og de ikke ville udlevere en oversigt over hvad de enkelte konto rent faktisk indeholdt af data, således i tilfäelde af tilgodehavender osv.., kunne komme med i 2011 regnskab osv..

Til at starte med ville de ikke udlevere dataene og efter en tiggende skrivelse fra mig til dem om at de ikke nok ville väre venlige at udlevere data, så vi kunne få 2011 regnskabet på plads, så sendte de så 3 pdf'er med data..

Hvad de ikke oplyste var at det kostede noget ?. " uger senere her får jeg en regning på noget som jeg allerede i grunden har betalt for i 2010.

3000 kr for et udträk fra et C5 system, som kan genereres på under 2 min..

Mit spörgsmål lyder så, da de ikke oplyser nogen pris, kan jeg så presse dem i henhold til aftaleloven/köbeloven, da de ikke overhovedet har oplyst nogen pris og at de kostede penge at udlevere disse data ??

Mvh

Flar74

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Nortico

Hvis det er sådan, at du leder efter en god revisor, så kan jeg anbefale stat.aut revisor Søren Lund fra Dansk Consult Revision.

Mvh

Jørgen 

Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ôhhhmm.. nu var det ikke lige det spörgsmålet löd på. Jeg er ovenud tilfreds med min nuvärende revisor, men ikke med min tidl...

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er materialet udleveret til dig tidligere?

Har du prøvet at bede dem om at fremvise tidsregistreringen?

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nortico

Jeg kan godt forstå, at du har den opfattelse, at kræve DKK 3.000,00 for et udskrift af et bogholderiprogram er mange penge. Selve ekspeditionen kan der måske opkræves penge for, men set med mine øjne er beløbet noget højt.

Jeg formoder, at du har en kontrakt med din revisor, og i denne burde det fremgå hvilke ydelser der faktureres for særskilt og hvad udgangspunktet er for salæropkrævning.

Derudover, så kan du som foreslået af en anden, bede din tidligere revisor om at fremlægge et timeregnskab. Dog, med de liberale erhverv, så er udgangspunktet oftes, at det "ikke er timer der sælges, men viden og tjeneste". Det betyder, at selvom noget måske er hurtigt lavet, at man kan opkræve en forholdsvis høj gage for at udføre arbejdet. Jeg vil mene, at en ren maskinel ekspedition som den du har beskrevet, ikke kan berettige et salær på DKK 3.000,00.

Ring og tal med ham - det er muligt, at det er en fejl fra hans side?

Mvh

Jørgen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)