Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løsning til produktions-/lagerstyring (gerne Open Source) søges

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Jeg har via mit arbejde brug for en løsning, hvor vi kan lave noget basal produktions-/lagerstyring, og vil derfor høre om der tilfældigvis er en herinde, der kender til et script/program til det. Det må meget gerne være open source eller gratis - men er åben for input :)

 

Helt grundlæggende drejer det sig om at vi hver dag producerer nogle varer til salg de følgde dage. Da vi får råvarerne forskellige steder fra, skal der holdes styr på hvor mange færdigvarer vi laver om dagen fra hver leverandør - og efterfølgende skal de kunne trækkes ud fra lageret igen, når de er solgt.


Vi bruger altid FIFO, så der der ikke så store krav til selve lagerstyringen af det.

 

Så behovet er altså mere eller mindre bare at kunne lave følgende indtastninger:

 

- I går produceret 100 enheder fra XX og 200 enheder fra YY

- I dag solgt 150 enheder

 

hvorefter den holder styr på at der så er 50 enheder YY tilbage.

 

Giver jeg mening?

 

:)

 

- Jesper

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er tilsyneladende ikke nogen der kender nogle programmer der kan det du spørger om :)

Men jeg kan da hjælpe dig med at lave det relativt simple system selv? Umiddelbart lyder det ikke til det bliver nogen vildt dyr investering :)

Giv evt et kald på 70 220 627 , vil skyde på vi kan have strikket sådan et system sammen til dig inden en uge :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen,

 

Vil lige afslutte søgningen med at sige, at vi ikke fandt nogen færdiglavet pakke, der var til at tage i brug mere eller mindre uden ændringer.

 

I stedet vælger vi derfor at bruge en udvidelse til det økonomisystem, der bliver brugt i dag - og som giver blandt andet de muligheder vi mangler her.

 

Det bliver dyrere og mere tidskrævende nu og her, men giver et mere fleksibelt system på lang sigt, da det bliver koblet sammen med f.eks. faktueringen.


Tak for hjælpen alligevel,

 

/Jesper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)