Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bageri opstart - Men....!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg har tidligere skrevet indlæg herinde.. Omkring opstart af bageri.

Jeg var tidligere ude med opstart omkring bageri, hvor det dog ikke lykkedes.

Seneste projekt var et bageri i Dianalund,men valgte ikke at satse på det.

Siden da (Der er gået tre år), har jeg været igang med lidt af hvert.. Jeg har gået på en kort videregående uddannelse som ernæringsteknolog, så jeg har nu et godt indblik i fødevaresikkerhed. - Færdiggjorde dog ikke uddannelsen, fordi det trak lidt i mig for at komme til Afghanistan.

Så det jeg har lavet siden da er 2 x til Afghanistan, som Hjemmeværns-soldat.. Og så har jeg arbejdet som bager indimellem.

Jeg står nu i en situation igen, hvor det brænder under mig for at komme igang med at finde noget Bageri.

Jeg er blevet 3 år ældre, mere parat end nogensinde, og brænder rigtig meget for det.

Jeg har ikke udkig på noget bageri, da det er nogle tanker jeg går med.. Jeg tænker at det nok nærmest er umuligt, som det er lige nu.

Jeg sidder i en ejerlejlighed i Lyngby som pt. er lejet ud til anden, bor selv i Roskilde i en lejelejlighed. Jeg har købt ny bil sidste år, og har ellers en fornuftig indtægt.

Jeg har fået meget mere erfaring nu, og har fast arbejde hos Patrick Bosse i Charlottenlund, som startede op for 3½ år siden..Er lige startet her. Før var jeg et halvt år i Grannys House i Søborg, og har tidligere arbejdet i Bagværket i KBH og i Gevninge ved Roskilde.

Hvordan ser det ud pt ang. at låne penge nogle steder? Er kom-i-gang lån, en mulighed? Jeg er en af de bagere, der elsker mit håndværk, og at lave godt kvalitetsbrød, kager osv. uden halvfabrikata.

Jeg tænker nok at jeg skal op og låne 500.000 kr, for at komme igang.. Men er der nogle muligheder for at låne, uden egenkapital? Jeg kan jo stille sikkerhed i lejlighed, og bil. Bilen er en huyndai i20, købt til 154000, hvor jeg har lagt udbetaling på lidt over 30.000 sidste år.

Lejligheden har jeg haft i 4 år godt og vel.

Ellers er der nogle muligheder i at finde en investor som vil tro på sådan et projekt? Jeg tænker på evt at finde et egnet lokale i Roskilde, fordi jeg synes der mangler en special-forretning i denne by. Ingen af de bagere der ligger her i byen, er særligt gode.

Jeg har ingen forretningsplan eller noget som helst endnu, det er alt bare tanker.. Men, et fag jeg brænder for. Jeg vil derfor ud fra hvad i skriver her, forsøge at gøre et eller andet i en retning.. Hjælp modtages med kyshånd!

Fra Århus
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Få lavet en forretningsplan for det er som regel noget af det første banken eller en investor spørger efter.

På det her link kan du finde en skabelon, som jeg selv brugte, da jeg skulle lave en forretningsplan. Den er nem at overskue, da den kommer med eksempler til hvert punkt, så man lettere kan forstå, hvad man skal skrive.

http://www.startvaekst.dk/forretningsplan-startvaekst/0/4

Jeg skulle selv ud og låne 250.000 kr til start af virksomhed i 2009, hvor bankerne var meget påpasselige med at låne penge ud. Jeg havde brugt min eneste opsparing på depositum og leje af det lokale min forretning skulle være i. Derfor fik jeg også nej i 10 forskellige banker før jeg fandt en bank der var villig. 

Men hvis du har en lejlighed og en bil du kan stille som sikkerhed, så skulle det nok kunne være muligt at låne penge, hvis du har en overbevisende forretningsplan eller kan tale godt for ideen. Så giv ikke op selvom du får et nej fra en bank/investor.

Bag evt. noget godt brød eller kage som du kan tage med til mødet med bank/investor, så du kan vise dem dine evner som bager Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret! -Dejligt med folk der har innovation og iværksætteri i blodet som jeg :-)

Jeg vil begynde i den kommende uge med at få lavet et udkast til forretningsplan.

Det ser ud til at det måske kunne være muligt, som du selv beskriver.. Med sikkerhed i bil og lejlighed.

Jeg har bare haft det slået til jorden hver eneste gang.. Men kan mærke at jeg brænder meget for at have mit eget, hvor jeg kan beskæftige mig med det fag jeg elsker. Har mange idéer og løsninger til hvordan man skaber en god virksomhed inden for mit fag.

Jeg er en så absolut dygtig bager, hvilket jeg har bevist mange gange for dem jeg har arbejdet for..Men kan mærke jeg render og brænder inde med en masse idéer, men det er lidt svært at få dem ført ud i virkeligheden, da finanskrisen ramte.. Men som du siger, så er der måske et håb.

Det lyder som en fremragende idé! - Det skulle være et bevis på at det jeg står for, og det jeg laver er godt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)