Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk Database Backup?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 114
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle! :)

Jeg driver en rimeligt aktiv side, og jeg er desværre ikke rigtig beskyttet så godt som jeg ville, hvis uheldet skulle være ude.

Jeg kunne godt tænke mig et system, der kunne tage en automatisk backup af hele min database, og evt. sende det i en mail, eller en anden løsning.

Web og DB-server kører på en Debian VPS der er hosted i tyskland, og jeg har fuld root-adgang til serveren.

Er der nogen af jer som kan komme med potentielle løsninger til automatisk backup hver nat, uden at de nødvendigvis skal ligge på serveren og de så stadig risikere at forsvinde?

Vh,

 Mads J.

Fra Tylstrup
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Batteri Service Nord Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes mange forskellige backup scripts, jeg bruger selv et skrevet i php, det sender mysql dump i sql format til emailen, det du så kan gøre er at lave et chronjob på din server, som køre dette script, så tit som du ønsker (alt med måde).

Jeg hedder Dan Jensen, og jeg er awesome!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 114
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Var også det jeg tænkte jeg ville gøre.

Men databasens størrelse bliver ret hurtigt meget stor, allerede nu er min database oppe på omkring 7mb, og den stiger stille og roligt hele tiden.

Det kan umuligt være sundt at sende så store filer via Email? 

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg brugte engang et script, der tog daglig backup til Dropbox. Meebox tager dog backup engang ugentligt for normale webhoteller (hver dag for pro), så det er fint til mig.

Men dropbox-løsningen fungerede helt fint.

Fra København
Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Mads

Nu ved jeg ikke hvilken udbyder du bruger, men de fleste har koblet en backup service til, evt. "bare" en ftp konto på en backup server.

Bruger selv Hetzner i tyskland, og hertil har jeg lavet et script der tager backup af filer, db og server opsætning...

Sig til hvis du vil have en kopi af scriptet.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 114
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg anvender WebTropia, har aldrig haft problemer med dem, og det fungerer alt sammen nydeligt.

Jeg hælder mere til at bruge en dropbox eller google drive løsning, et script der automatisk smider backup ind, behøver ikke en backup af mine filer, da jeg altid har 2 ekstra kopier af filerne liggende på 2 forskellige maskiner.

Kald mig gammeldags, men stoler ikke helt på diverse "backup services" mange udbydere tilbyder :)

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Vi kan godt hjælpe dig. Vi tilbyder online backup løsninger til virksomheder og iværksætter. Med vores Dansave Pro løsning kan du dagligt tage backup af din database. Du kan selv bestemme hvad tid i døgnet backuppen skal køre automatisk.

Se mere på www.dansave.dk

Du kan også sende mig en PM. Smile

 

Fra København
Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt ok - man jeg har lavet det sådan at det kan sættes op til hvilken som helst ftp-konto. Filerne tager jeg backup, så evt uploaded filer også bliver lavet back-up af.

Bare lige så du ikke misforstår, så er det ikke noget jeg sælger. Vil bare give dig det som hjælp.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Jürgensen:
Er der nogen af jer som kan komme med potentielle løsninger til automatisk backup hver nat

Bruger selv denneher:

http://www.webhosting.dk/files/howtobackup.php

laver så således bare et job på din egen maskine som udfører kommandoen, du har så din database lokalt. Kræver du har adgang til din database udfra hvilket man heldigvis har hos dem vi bruger.

 

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 114
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ITCura:

Helt ok - man jeg har lavet det sådan at det kan sættes op til hvilken som helst ftp-konto. Filerne tager jeg backup, så evt uploaded filer også bliver lavet back-up af.

Bare lige så du ikke misforstår, så er det ikke noget jeg sælger. Vil bare give dig det som hjælp

Vil da gerne se scriptet, om det kan gøre som jeg vil :) 
Måske det evt. kan ombygges til at uploade til DropBox eller lign. :) 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)