Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krop og Sundhed, Massagestole

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Nogen der kender noget til Sundhed i forhold til massagestole/Massagepuder(til en stol) - Jeg ved de kan fås rimligt billigt. Men synes ikke jeg kan snuse mig frem til nogen steder hvor sundt det er med massage maskiner, og hvor lang tid om dagen man skal bruge på sådan en.

Skal siges jeg har bestilt en.

Nogen Massøre, Fys, læger, der kan svare på det?

vh Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Emil,

Som udgangspunkt er massagestole mere fornøjelsens skyld end for effekten af massage.

Der bliver ikke arbejdet med musklerne i et omfang, der kan forebygge eller behandle spændinger. Er man lidt flabet, så kan man sammenligne en massagestol med et af de bælter fra TV-shop i forhold til styrketræning. Set fra et behandlingsmæssigt synspunkt, så kan du finde bedre alternativer..

Dermed ikke sagt, at massagestole ikke kan have en positiv effekt i form af afslapning.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob 

Mange tak for svaret. Hvad med afvikling af Stress? - Hvis nu man kommer hjem som håndværker og har lidt ondt i ryg og lidt stress på sig, vil den hjælpe lidt der?

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det vil ikke gøre noget for dine rygsmerter, men det kan sagtens være dejligt afslappende :-)  Men måske du burde gribe fat i stress-faktoren istedet..

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Fortryder næsten jeg har købt en :D Må se om jeg ikke kan nyde den alligevel :D

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv det og giv det en chance :-)  Jeg tror dog, at du vil få mere glæde, at et klippekort til en lokal massør.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Becker Consult | jacobbecker.dk:

Prøv det og giv det en chance :-)  Jeg tror dog, at du vil få mere glæde, at et klippekort til en lokal massør.

Jeg skal have snakket med sundhedsforsikringen. Jeg har ryg smerter...

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil S:
Nogen der kender noget til Sundhed i forhold til massagestole/Massagepuder(til en stol)

De fås i meget forskellig kvalitet.  Som udgangspunkt vil jeg give Jacob ret i at det mere er for "fornøjelsens skyld" end effekten. Jeg kender flere, både kunder og famile, som har brugt penge på massagestole og massage puder til at sætte på en stol. Fælles for dem alle er at det ender med at være noget der bliver brugt for afslapningens skyld fra tid til anden, eller ender helt på samme måde som de brugte kondicykler du kan finde på dba eller i folks kældre rundt omkring. De bliver købt i januar, brugt få gange og dernæst næsten aldrig mere. Med priser der varierer fra få hundrede kroner til mange tusind, er der dog mulighed for at du kan finde noget der giver en eller anden form for forbedret velvære, og jeg vil meget gerne høre hvad din oplevelse er af den du har købt, samt hvilket prisleje den er i.

Er de rikke noget galt med dig, og har du ingen spændinger i kroppen er alt der får dig til at slappe af og som giver lidt blodcirkulation bare godt og forebyggende, men har du stive kontormuskler eller andre problematikker, vil det være meget godt at komme helt til bunds i det, og derefter bruge din nye massagestol som supplement til vedligehold og forebyggelse.

Jeg plejer at foreslå, dem der spørger mig hvad jeg synes om køb af massagestole, at de skal få et lille boblebad med gode dysser, hvis de gerne vil have muligheden for at gøres noget godt for sig selv til daglig. Jeg kan selv mærke en god effekt af varmen og vibrationerne fra dysserne der forøger blodgennemstrømningen, men det er selvfølgeligt lidt mere krævende og er ikke noget du lige har på dit kontor.

Jeg vil dog gerne slå fast at hverken massagestole eller boblebade kan sammenlignes med massage udført af en massør.  Den primære forskel er at massøren kan mærke hvor der er ekstra spændt og hvor der er aktive triggerpunkter.

Det gør det muligt at behandle målrettet og effektivt, og har du prøvet at få en god professionel massage vil du også mærke at det er noget der sætter meget mere gang i blodgennemstrømningen, strækker og smidiggør væv og har en afslappende terapeutisk effekt.

Jeg synes det er rigtigt godt at høre at du har taget en beslutning om at gøre noget godt for dig selv, og effektiv eller ej, så er det at du har købt en massagestol da et skridt i den rigtige retning!

Jeg mener absolut ikke der er noget skadeligt ved en massagestol. Det er kun den vægt du selv lægger i den der trykker på dig, så der burde ikke kunne ske skade:)

Til sidst vil jeg lige tilføje at der er mange af mine klienter der trækker massage fra, så det er ikke noget der behøver at være dyrt for dig som selvstændig.

Håber du kan bruge noget af det jeg skriver.

Hvis du er i tvivl om hvad dit behov egentligt er og gerne vil have en vurdering af din "kropslige status" så kom forbi en dag. Jeg giver gerne en gratis vurdering (kort snak og palpering som tager ca 10-15 minutter) Eller bestil tid til en rigtig massage. Jeg har ud over mig selv og min søde massør Livia også fået en fysioterapeut i klinikken, som kan tage et kig.

Vh Rasmus

Indehaver af God-Krop.dk


Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus 

Tak for dit gode svar.

Massagestol er måske for meget sagt. Jeg har bestilt en "Melissa - Massagesæde" bare for at afprøve det :-)

Rasmus Ramskov:
Til sidst vil jeg lige tilføje at der er mange af mine klienter der trækker massage fra, så det er ikke noget der behøver at være dyrt for dig som selvstændig.

Se det er jo også smart. Men jeg har firma sundhedsforsikring, og jeg er næsten sikker på at de dækker.

Rasmus Ramskov:
Hvis du er i tvivl om hvad dit behov egentligt er og gerne vil have en vurdering af din "kropslige status" så kom forbi en dag. Jeg giver gerne en gratis vurdering (kort snak og palpering som tager ca 10-15 minutter) Eller bestil tid til en rigtig massage. Jeg har ud over mig selv og min søde massør Livia også fået en fysioterapeut i klinikken, som kan tage et kig.

Jeg burde nok tage mig sammen til at gøre det. Problemet i ryggen ligger nok i generne og at jeg arbejder fra 6:50 til 21:00 :-)

vh Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil,

Jeg driver virksomheden MyComfort ApS. Vi sælger massagestole til både private, virksomheder og det offentlige.. 

Vi har selv vores forskellige massagestole på vores kontor, og benytter dem dagligt. Personligt synes jeg, at det giver meget afstresning i hverdagen.. 

Ligeledes har vi solgt til ret mange offentlige institioner og virksomheder i Danmark, hvor mange af dem virkelig er glade for deres stole, og faktisk har set et fald i sygefraværet.. Om det så er massagestolen eller blot en tilfældighed, skal jeg ikke kunne sige..

God fornøjelse med dit sæde :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)