Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du som iværksætter blevet hjulpet af det offentlige?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Skolen sagde man ikke kunne blive selvstændig uden en videregående uddannelse, SKAT sagde man ikke på nogen måde kunne drive virksomhed når man er under 18 år og Forbrugerombudsmanden sagde det var ulovligt at annoncere på Facebook.

Så min største hjælp fra det offentlige var faktisk det motiverede at grine ad dem alle sammen da det lykkedes alligevel det hele Wink

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Har forsøgt af det lokale væksthus ehaa.dk men skulle først betale dyre kontingenter for så at få oplyst at då mit cvr var reg en gang for 16 år siden oglukket ned igen, var man ikke iværksætter når man 16 efter ville starte op som ny iværksætter, så nej ingen hjælp.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg deltog i et iværksætterkursus i forbindelse med opstart af min virksomhed. 6 kursusaftener afholdt af Startvækst Struer og Holstebro. Personligt lærte jeg en smule omkring lovgivning/jura i forbindelse med opstart af virksomhed.

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger diverse offentlige instanser til rådgivning. Fx har jeg lige været i kontakt med Datatilsynet for at tjekke, om mit nye koncept holder vand i forhold til opbevaring af personfølsomme oplysninger. (I stedet for at bruge en dyr advokat)

Jeg bruger også ofte Danmarks Statistikbank (via hjemmesiden) og biblioteket.

For længe siden var jeg på et iværksætterkursus hos Louiz Saloner. (Men jeg tror ikke, det var offentligt... men måske betalt af det offentlige. Det kan jeg faktisk ikke helt huske.) Jeg har også haft værkstedsplads på Kulturfabrikken i København en gang. Jeg betalte leje, men tror også der var offentlige penge til stedet.

Skat er også altid søde til at svare på spørgsmål.

Jeg overvejer i øjeblikket at søge rådgivning hos Vækstfonden o.lign.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har brugt væksthus Syddanmark en enkelt gang. Det handlede om noget rådgivning vedr. godkendelse af en Sydkoreansk leverandør. Herudover fik vi lidt sparring om hvorledes vi kunne starte op i andre lande.

I denne situation var de ikke til den store hjælp. Men, synes helt klart man kunne mærke de havde brugbare kompetencer!

Johannes

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Erhvervskontoret i kommunen brugte en halv time på en samtale og gav os et par gode ideer til personer, hvor vi KUNNE få hjælp :-). Fik vistnok også et "gavekort" på 1-2 timers rådgivning af en revisor.

Kommunen har i hvert fald fået sine penge tilbage mange gange!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)