Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvalitet på forbruger videokamera

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino´er

 

Med udviklingen idag, hvor langt er vi så med digitale videokameraer??

 

Kan man købe et videokamera med et budget på kr. 5000,- til at producere små klip der er acceptable til visninger på internettet?? Jeg forestiller mig selvfølgelig at der skal være en ordentlig baggrund - fx blå - og at kameraet skal sidde på et stativ for rolige bevægelser.

 

Det skal bruges til demonstrationer / præsentationer online. Både til en nyt hjemmeside projekt hvor jeg gerne vil have mulighed for at folk kan få en personlig præsentation af hvad de skal til at se. Herudover skal der implementeres små videoklip i mine nye flash 360 grader panoramabilleder. Kan nutidens kameraer klare en sådan opgave eller vil det virke for uprofessionelt??

 

Jeres meninger vil som altid blive værdsat, og endnu mere værdifuldt vil det være hvis enkelte af jer kan henvise til egne optagelser - fx et interview.

 

På forhånd tak for hjælpen

 

Med venlig hilsen

Morten Andersen 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der ingen der har erfaringer med dette??
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
alle digitale kameraer du kan købe i dag, lad os siger over 3.500,- kan sagtens magte den opgave.

Det svære er når råmaterialet skal klargøres til brug på nettet, da du skal komprimere for at gøre overførslen velegnet til visning.

 

der findes en del komprimeringsmuligheder, hvoraf de fleste er dårlige.
Men kameraet er ikke den skyldige, de ukomprimerede versioner ser fine ud, når de ses direkte på et tv.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret.

 

Jeg vil så begynde at lede efter software til komprimering af videofilerne.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)