Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A sharing violation occured while accessing C:/.......

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 04:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

 

Vi har for lidt tid fået rettet vores side - www.wideeyes.dk - til da der var problemer med at se den på mac og i safari. I stedet for almindelige html filer, så består den nu af en masse php filer.

Nu skulle jeg så ind for at opdatere siden, så jeg åbner index.php i dreamweaver8. Jeg laver et par smårettelser og vælger så "Preview in IE Explore" Så får jeg denne besked: "To preview server-side code, you need a testing server. Would you like to specify one now?" Og så aner jeg ikke hvad jeg skal gøre.

I stedet for så beslutter jeg mig for bare at gemme siden og trykker "save". Så får jeg denne besked: "A sharing violation occured while accessing C:/......."

 

Er der nogen der kan forklare mig hvad dælen jeg skal gøre??

 

Med venlig hilsen

Morten Andersen

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten,

Grunden ligger netop i at det er php filer og ikke html filer. Disse kan ikke afvikles lokalt på din computer og skal i stedet ligges på nettet før man kan teste dem. Netop som fejl meddelsen siger - a testing server. Jeg vil dog foreslå med et site på din størrelse følgende måde at klare ærterne på.

Inden du begynder at lave ændringer på en given side, laver du en kopi af den. Kommer til at hedde copy of default.php - eller noget i den stil. Du kan evt. omdøbe den til _default.php. Du laver så din ændringer i denne kopi - uploade den til dit webhotel. Og ser den ved at skrive domæne.dk/_default.php. Når den så er i vinkel så omdøber du filen og uploader. Du kan også lade helt være med disse minibackups, der findes jo en meget god fortryd knap i DW, men husk bare ikke at lukke filen ned under hele forløbet, så kan du komme ret langt tilbage hvis du nu finder ud af du har lavet en fuckup. :-p

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kristian

 

Mange tak for det. Det er altså et helt andet "sprog" som kun er tilgængeligt nør det kører gennem en server.

Men det lyder jo heldigvis ikke særligt svært - så det vil jeg forsøge mig med her en af dagene.

 

Endnu engang mange tak for din hjælp.

 

Med venlig hilsen

Morten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)