Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fakturerer jeg korrekt (og nemmest) i denne situation?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg formidler en ydelse bestående af ydelse A + B fra henholdsvis sælger A + B.

Slutbrugeren betaler til mig og jeg betaler sælger A + B deres respektive andele, og jeg beholder selv et fee fra hver…

Slutbrugeren bestiller og betaler online, og jeg skal derfor naturligvis generere en faktura i den forbindelse.

Mit spørgsmål er;
Kan jeg som ”formidler” udskrive en faktura til slutbrugeren hvorpå der står at han / hun har købt ydelse A fra sælger A og ydelse B fra sælger B - altså sådan at jeg ikke står som sælger…?

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem betaler dig for din formidling? 

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør eksempelvis sælger A - altså betaler slutbrugeren ikke noget for formidlingen...

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skrev du da godt, hvis jeg lige kunne læse! :-)

Jeg ville måske gøre det anderledes. At du skriver en faktura til slutbrugeren med dit firmanavn, indeholdt dit honorar - og Virksomhed A + B så fakturerer dig for deres arbejde.

Sådan foregår det typisk, hvis virksomheder benytter sig af underleverandører - samme princip vil jeg bruge i dit tilfælde.

Mvh. Martin

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

I mit tilfælde er sælger A momsregistreret og sælger B er ikke...

Derfor vil jeg helst fakturere som beskrevet hvis det ellers kan "forsvares"...?

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se, at momsregistreringen umiddelbart gør nogen forskel.. hvad tænker du på her?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46488
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ikke forstået. Du vil tage den faktura du har fra a og b og så viderefakturere det beløb til slutbruger og i den faktura inkludere din fee?

Du er momsregistreret og har naturligvis moms på din faktura - og du må så stå som sælger og kan ikke bare lade a og b stå som sælgere - hvis det er din virksomhed der fakturerer

Om a og b så er momsregistreret eller ikke, vil vise sig af deres faktura til dig - med eller uden moms

Alternativet var, at a og b fakturerede din slutbruger og så gav dig en provision på salget - men det tror jeg ikke du er ude efter?

Hvis ikke - så vil du stå som sælger af det der kombiprodukt (og vel tage garantien men kan vel i princip sagtens aftale med a og b - at du har krav på dem, at de skal tage den i forhold til dig - hvis de så ellers overholder og kan det) - og du vil skulle momse hele salget da du jo er momsregistreret og kun kan fakturere med moms, helt uafhængigt af om dit indkøb var med eller uden.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Når en slutbruger køber en ydelse hvor der indgår vare A fra sælger A og vare B fra sælger B, skrives som det er i dag én faktura fra henholdsvis A og én fra B til slutbrugeren. Derefter fakturerer jeg A + B hver især for min formidling.

Denne tråds formål var blot at finde ud af, om det kunne gøres lidt mere simpelt, og sådan at slutbrugeren blot ender med én faktura...

Men det lader ikke til at I mener at det er muligt?

Tak for jeres besyv! Smile

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)