Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Andre der anvender Webhosting.dk - Og ved hvad der foregår i dag ???

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa - Jeg har samtlige af mine webdomains liggende hos Webhosting.dk, som jeg plejer at være godt tilfreds med.

MEN lige i dag er alt nu nede på 9. time, selv deres egen hovedside er nede.

Ingen beskeder på deres FB-side, og telefonen tager de ikke :-(

Nogen der har en ide om hvad der foregår???

 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alex Hansen:
Hejsa - Jeg har samtlige af mine webdomains liggende hos Webhosting.dk, som jeg plejer at være godt tilfreds med.

Lader til at jay-net (som webhosting benytter) og TDC har et eller andet routningsproblem, Der er adgang til deres sider fra nogle netværk og andre ikke. Samme problem ser du med f.eks euroads.dk og firstdomain.dk. Kan ikke se jay.net's side fra min forbindelse men fra en anden godt.... mystisk

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

Alex Hansen:
Hejsa - Jeg har samtlige af mine webdomains liggende hos Webhosting.dk, som jeg plejer at være godt tilfreds med.

Lader til at jay-net (som webhosting benytter) og TDC har et eller andet routningsproblem, Der er adgang til deres sider fra nogle netværk og andre ikke. Samme problem ser du med f.eks euroads.dk og firstdomain.dk. Kan ikke se jay.net's side fra min forbindelse men fra en anden godt.... mystisk

Lader til at du har ret. Jeg kan i hvert fald heller ikke komme på de omtalte sider.

Det var da bare utroligt. Det nærmer sig 10 timer nu ???

 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Alex Hansen:
Det nærmer sig 10 timer nu ???

 

Det virker fra nogle forbindelser og ikke fra andre. Tror nok jay.net og TDC har lidt at lave....

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 345
Fra  YAH.DK Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er samme problemer med abusiness.dk - så ingen mails i dag.

Men så kan man nyde det gode sommervejr i stedet for - øh, der er vist også en routerfejl på sommervejret Cool 

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jay.net har været meget sparsomme med informationerne i dag, men nu er deres driftsinfo langt om længe tilgængelig: http://www.jay.net/erhverv-offentlige/kundeinformation/driftsinformation/

Flere og flere af deres kunder er dog oppe igen, men Webhosting.dk og os (Abusiness) er stadig ikke på 100%. Hvis nogle Abusiness kunder skulle side og mangle info så er vi på twitter: https://twitter.com/abusinessdk

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også nogle domæner hos bl.a. webhosting.dk og kan se at de ikke virker. Det er godt at Jay-net arbejder på sagen, og opdaterer løbende. Men,... Ideen med at have en primær og en sekundær dns-server er det ikke blandt andet at man skal undgå sådanne single-point-of-failure situationer som denne? Hvor ligger den sekundære dns-server, som burde tage over når den primære fejler?

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Nielsen:
Men,... Ideen med at have en primær og en sekundær dns-server er det ikke blandt andet at man skal undgå sådanne single-point-of-failure situationer som denne? Hvor ligger den sekundære dns-server, som burde tage over når den primære fejler?

I følge vores oplysninger er det ikke DNS men et routing problem. Hvis det kun var DNS ville man kunne pinge servernes IP adresser. Det kan man ikke. :-(

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Nielsen:
Hvor ligger den sekundære dns-server, som burde tage over når den primære fejler?

Normalt er det ikke et problem med få navneservere hvis din refresh/ttl tid er høj nok.  De domæner vi/jeg har registreret hos webhosting de sidste par år har alle haft 4 navneservere, spredt udover 3-4 forskellige c-klasser så det er godt nok. Har du dine domæner på færre kan du sikkert få dem til at flytte dig til flere navneservere, om du skal via dkhostmaster bagefter aner jeg faktisk ikke. Tror ikke fejlen kun ligger hos jay.net, tror det er et routningsproblem imellem TDC og jay.net, men det er ikke lige til at vide :-)

 

 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Skjoldby:
Hvis det kun var DNS ville man kunne pinge servernes IP adresser. Det kan man ikke. :-(

sjovt nok kan du fra visse netværk, dog ikke fra TDC/Yousee

 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)