Det tog lige lidt tid før jeg fik læst om htacess :)
Jeg har nu lavet følgende ".htacess" fil :
#COUNTRY_BLOCK_START order allow,deny deny from ALL allow from DK,SE,NO,GL,FO,IS #COUNTRY_BLOCK_END
Vil den fungere hvis jeg ligger den i roden, således at det fremover kun er besøgende fra Norden der har adgang til sitet? Mit problem er, at jeg har en hacker, der gentagne gange får adgang til administratormodulet på mit joomla-site og sletter bl.a. dagbogsindlæg fra mine betalende medlemmer. Og umiddelbart tror jeg, at hackeren er fra US, men jeg kan ikke være sikker - derfor ønsker jeg at blokere alle andre lande, end de nordiske :)
Hvis det virkelig er en hacker, så er det bedre at få sikret dit Joomla. Sørg altid for at have nyeste opdatering og vær sikker på at du ligger på et webhotel hos en host som kan deres kram(sikre og opdatere deres servere).
Hvis det er hackere, så vil de kunne bruge en såkaldt "proxy" og få din hjemmeside til at tro at de kommer fra norden, og så kan de hacke dig igen.
Jeg har desværre ikke flere penge til netop dette projekt, derfor er jeg nød til at nøjes med det jeg selv kan lave :) Og problemet med hackeren er kun i administratordelen. Denne gang kunne jeg holde ham væk 3 måneder, ved at lave et vanvittigt langt og besværligt password og altid logge ind med 10 forskellige navne (og gemme administrator i et af de login), men i nat er det så lykkes ham at komme ind i administratormodulet igen, og nu må jeg så prøve at gøre det endnu mere besværligt.
Check evt RSjoomla.com, din har produktet/komponenten RSfirewall det kan det du efterspørger (og meget mere). Og den er ikke så dyr, at det ikke et værd at overveje ;-)
Tusind tak for RSfirewall linket Henrik, jeg tænker, at det er præcis det jeg har brug for. Det er købt (50% rabat) - og installeret, nu kommer så bare et par timers arbejde med at lære programmet at kende ;)
Jeg tænker, at det også kan det som e-bil henviser til i sit svar.
Jeg er ikke helt sikker på, om RSFirewall kan ændre administrator URL - men du kan ihvertfald blokere på ipadresser, som sikrer at fx. kun din egen (eller andre som står på en positivliste), får lov at tilgå administratordelen. Det kræver naturligvis, at du har fast ipadresse - ellers bliver det lidt en udfordring :) Men dog man kan smide et ip-range ind i listen, så du fx. tillader adresser på ipnettet 80.0.0.0 - 80.0.1.0 eller tilsvarende!
Du skal også vide, at RSFirewall er lidt kritisk med at den skal være installeret på den rigtige version af Joomla. Dvs. at der findes en RSFirewall til hver eneste Joomla version der er lavet, og når der kommer nye Joomla opdateringer, så skal du lige vente en dags tid med at opdatere, så RSJoomla når at lave deres nye tilhørende RSFirewall som passer til ny Joomlaversion.
Men ellers er det bare at klø på - håber det løser udfordringen :)