Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blokere ip adresser i Joomla?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Er der nogen af jer, der ved om man i Joomla kan blokere en ip-adresse evt. et land?

Eller som kan hjælpe med at intallere den mulighed?

Vh
Berit

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du adgang til Htacess? i såfald kan du bruge den her guide:

http://ipinfodb.com/ip_country_block_htaccess.php

Ellers skal du til at installere extentions

:: HDMI kabel ::

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Laust.

Det tog lige lidt tid før jeg fik læst om htacess :)

Jeg har nu lavet følgende ".htacess" fil :

#COUNTRY_BLOCK_START
order allow,deny
deny from ALL
allow from DK,SE,NO,GL,FO,IS
#COUNTRY_BLOCK_END

Vil den fungere hvis jeg ligger den i roden, således at det fremover kun er besøgende fra Norden der har adgang til sitet?
Mit problem er, at jeg har en hacker, der gentagne gange får adgang til administratormodulet på mit joomla-site og sletter bl.a. dagbogsindlæg fra mine betalende medlemmer. Og umiddelbart tror jeg, at hackeren er fra US, men jeg kan ikke være sikker - derfor ønsker jeg at blokere alle andre lande, end de nordiske :)

 

Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 191
Fra  Eye4Web Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det virkelig er en hacker, så er det bedre at få sikret dit Joomla. Sørg altid for at have nyeste opdatering og vær sikker på at du ligger på et webhotel hos en host som kan deres kram(sikre og opdatere deres servere).

Hvis det er hackere, så vil de kunne bruge en såkaldt "proxy" og få din hjemmeside til at tro at de kommer fra norden, og så kan de hacke dig igen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har desværre ikke flere penge til netop dette projekt, derfor er jeg nød til at nøjes med det jeg selv kan lave :)
Og problemet med hackeren er kun i administratordelen. Denne gang kunne jeg holde ham væk 3 måneder, ved at lave et vanvittigt langt og besværligt password og altid logge ind med 10 forskellige navne (og gemme administrator i et af de login), men i nat er det så lykkes ham at komme ind i administratormodulet igen, og nu må jeg så prøve at gøre det endnu mere besværligt.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 111
Fra  2nd Level Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Check evt RSjoomla.com, din har produktet/komponenten RSfirewall det kan det du efterspørger (og meget mere). Og den er ikke så dyr, at det ikke et værd at overveje ;-)

Henrik Holm Nielsen

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes at jeg har set moduler som kan lave linket om på selve backend, så en hacker ikke kan finde dit administrator link.

Disse er gratis eller koster få 100 kr.

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for RSfirewall linket Henrik, jeg tænker, at det er præcis det jeg har brug for. Det er købt (50% rabat) - og installeret, nu kommer så bare et par timers arbejde med at lære programmet at kende ;)

Jeg tænker, at det også kan det som e-bil henviser til i sit svar.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 111
Fra  2nd Level Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sisley,

Jeg er ikke helt sikker på, om RSFirewall kan ændre administrator URL - men du kan ihvertfald blokere på ipadresser, som sikrer at fx. kun din egen (eller andre som står på en positivliste), får lov at tilgå administratordelen. Det kræver naturligvis, at du har fast ipadresse - ellers bliver det lidt en udfordring :) Men dog man kan smide et ip-range ind i listen, så du fx. tillader adresser på ipnettet 80.0.0.0 - 80.0.1.0 eller tilsvarende!

Du skal også vide, at RSFirewall er lidt kritisk med at den skal være installeret på den rigtige version af Joomla. Dvs. at der findes en RSFirewall til hver eneste Joomla version der er lavet, og når der kommer nye Joomla opdateringer, så skal du lige vente en dags tid med at opdatere, så RSJoomla når at lave deres nye tilhørende RSFirewall som passer til ny Joomlaversion.

Men ellers er det bare at klø på - håber det løser udfordringen :)

Mange hilsener,
Henrik Holm Nielsen

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)