Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan dette lade sig gøre - App programmør søges

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er Smile

Jeg går rundt med en idé til en smartphone app, jeg tror har potentiale til at ramme den udvikling, der lige nu foregår på smartphone-markedet. 

Helt grundlæggende er tanken bag app'en at skabe en slags bazar, hvor man kan shoppe indenfor en bestemt produktkategori, der forhandles meget på nettet. Design og den grafiske fremstilling har jeg arbejdet med og formået at gøre det overskueligt på trods af den mindre skærm på smartphonen ift. computeren. 

Jeg har meget lidt erfaring med programmering af apps og ved derfor ikke, om det overhovedet er muligt at lave en app, der indeholder en række forskellige kategorier og en del varenumre. Lad os eksempelvis sige, der skal være 500 varenumre - er det overhovedet muligt? og hvor svært vil det være rent programmeringsmæssigt at lave et sådan antal af produkter med produktbillede og tekst. 

Jeg håber det giver mening på trods af den sparsomme afsløring af ideen :) 

Best Regards

Jonas

Tilmeldt 8. Jun 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt lade sig gøre, den skal bare trække det fra en database.
Men hvis du skal have udviklet det hele fra bunden af skal du nok skyde lidt penge i projektet, med mindre du finder en partner som kan lave det :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kræver naturligvis indskud til programmering - andet havde været urealistisk. 

Uden at vide, hvor meget erfaring du har med programmering, hvor meget vil du så tro indskudet skal lyde på? :)

Best Regards

Jonas

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Jeg har lavet forskellige apps, hvor det egentlig bare fungerer som et produkt-produktkatalog for en kunde. Der er lavet et json/wcf link til en server-platform, som app'en så henter fra, når den er nettet. Brugeren kan så navigere rundt i appen, søge efter produkter og lægge dem i en intern kurv, som så kan sendes til en betalingsside - betalingen sker desværre lige nu via safari browseren, da jeg har haft problemer med at lave in-app purchase.

Jeg har skullet have alt fra 5.000 op til 50.000 for sådanne apps, så jeg vil tro, at dit udviklerbudget skal være deromkring. Det kommer selvfølgelig meget an på, hvilke funktioner du ønsker at have med, men du bør kunne få en basis app op relativt billigt.

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke noget ud over det sædvanlige. du kan have 100k produkter, så længe programmøren ved hvad han laver.

men du skal ikke regne med at få sådan en løsning billig.

@Jens Juul

jeg mener helelr ikke in-app purchase er at foretrække ved en shop med fysiske produkter, der skal oprettes en pris i dev. kontoen for hvert produkt, og så tager de 30% i gebyr!

og lige præcis ved fysiske varer tillader google (og apple?) andre betalingsløsninger

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg mente ikke in app purchase som jeg skrev. Jeg mente bare fx epay integration til dankort osv. Så når jeg laver det, så pakker jeg kurven ind i json, poster det til serveren og lader brugeren gå over i safari (som selvfølgelig minder om layoutet) for at betale. Når betalingen er gennemført, så starter min app igen.

Overvejer at lave det som indbygget browser i min app, men ved ikke om nets vil godkende det.

Det var lige et sidespring :-)
Fra Vejle
Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 48
Fra  Komtil I/S Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en god ide at lave applikationen så de laver deres ordre i din app, men for at betale sender du dem over i browseren, på den måde er du nemlig udenom at de kan trække de 30% i gebyrer :)

Trådstarter:

Det er selvfølgelig muligt at lave sådan en løsning, men det vil være dyrt, dyrt at udvikle og dyrt hvis det hele skal foregå igennem appen, som jeg skrev før de 30% gebyr ,  alternativt skal du lave den som en webløsning altså en webshop i et responsive design hvor det scaler ned til telefonen eller tabletten, så det din app "bare" skal linke op på en url linje :-) måske dette var en ide :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lige præcis en sådan løsning, jeg efterspørg. 

Udviklerbudgettet ligger på et ganske fornuftigt niveau. Det var i den høje ende af intervallet jeg havde forventet hvertfald, så det er jeg meget positivt stemt overfor. 

Jeg vil gå tilbage til skrivebordet og arbejde videre med det ret tekniske omkring ideen og derefter opsøge en programmør, der kan lave en løsning, der matcher min forestillinger. 

Jeg siger mange tak for de meget brugbare svar :-) Det er altid rart at blive klogere!

Best Regards 

Jonas

Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 191
Fra  Eye4Web Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Når tiden kommer kan du evt. gå ind på amino freelancer og oprette opgaven :) Så får du nogle forskellige bud på det :)

Tilmeldt 27. Oct 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan muligvis hjælpe dig med denne opgave. Hvis du er interesseret kan du kontake mig per mail. lasseofft[snabelA-tingeling].gmail.com

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)