Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webportal! Partner søges!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er forholdsvis ny herinde og har ikke den store erfaring med iværksætteri, men der går ikke en dag, hvor jeg ikke tænker på at springe ud i det! Jeg har en masse ideér som ligger, men mangler lige det sidste for at realisere dem. Dette er mit første forsøg på at få en idé igennem (man skal vel starte et sted)..

Jeg søger hermed en person som er villig til at gå med til et projekt, som jeg ser som meget lovende! Det handler om en webportal, hvor der etableres kontakt mellem virksomheder og kunder. Hver dag bliver vi allesammen bombarderet med informationer, som vi ikke kan bruge til noget som helst, men som måske er guldværd for virksomheder i diverse brancher. Hvorfor ikke udnytte disse inforamtioner og tjene penge på dem? Jeg har bl.a. set her på Amino at mange tilbyder diverse præmier, hvis man kan skaffe de rigtige kunder, netop dette er meningen bag webportalen!

Uden at afsløre alt for meget, så håber jeg at der er nogen derude som kan se det samme i idéen som jeg kan, og er villig til at kaste sig ud i projektet! Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis det lyder som noget for dig!

Há en god dag derude! :)

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej du, som tilsyneladende ikke vil give sig til kende, 

Lige på på og hårdt. Der er ca. alt galt med dit indlæg. Lad mig forsøge at forklare: 

 - Du skriver ikke hvem du er 
 - Din tekst bærer ikke præg af, at du har en forretningsplan
 - Du antager at programmører er gratis - du fortæller ihvertfald ikke hvad man får ud af at være med


Overvej investeringen set fra en programmørs side. Hver time han bruger af sin tid på dig det er tid han ikke bruger på sine kunder. Kan du sandsynliggøre at afkastet svarer til det udførte arbejde?

Lad os nu bare sætte en helt meget lav timeløn på 350 kroner for en programmør. Hvis han skal bruge de første 20 timer på at forstå din ide. Hvis din portal er af bare væsentlig størrelse så skal han mindst bruge de næste 3-400 timer på at føre ideen ud i livet. Og så skal han i øvrigt også have grafiske evner - der skal han nok lægge et par hundrede timer i det også. Ihvertfald hvis sitet skal blive nogenlunde seriøst at se på.

Dertil kommer diverse møder og snakken frem og tilbage, lad os sige 50 timer. Vi har ramt et tidsforbrug på små 500 timer ä 350 kroner. Det er 175.000 kroner. 

Overvej det - vores tid er penge og ved at gå med i dit projekt er det i høj grad programmøren der satser og ikke dig. Hvis du virkelig tror på din idé, så tag et lån i huset og find nogle dygtige mennesker og giv dem penge for at lave det de skal lave - så bliver det lavet helhjertet. Men måske, så vil du ikke risikere at miste en masse penge, hvis nu det ikke bliver et hit? Og i såfald, så skide værre med at en programmør har mistet en masse timer? 

Jeg ved godt at ovenstående måske lidt er en dundertale - men jeg (og på mængden af svar vil jeg gætte, og andre) er så træt af at høre om et utal af helt fantastisk gode ideer - der mangler bare lige en der vil tage risikoen.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands:

Hvor skriver han at han mangler en programmør? Han skriver blot partner. Ikke at han efterlyser en programmør.

- Derfor kan det godt være han søger efter en programmør, men det er jo ikke givet.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Frands........Mener dit oplæg slet ikke er relevant for denne tråd. Manden skriver han er ny i dette og søger blot en partner.

Er det ikke det amino handler om, at vi som vil starte noget nyt op kan skabe kontakt til hinanden?? 

Fordi man har en ide, behøver man ikke have en forretningsplan m.m. Det kunne jo være, han mangler en person at sparre med og se om ideen er realistisk.

Syntes snart der er alt for mange smagsdommere herinde og har man ikke noget godt at sige så lad dog vær. Vi er ikke alle lige erfarende, var vi det var der ikke behov for sådan et forum her.

Mvh Jimmi

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Smid mig en pm, jeg er klar

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Typisk programører at svare på denne måde.. haha Yes

enig i at folk lige burde have et kursus i at hvad det faktisk koster at starte et projekt  og at der ofte skal hives 100-200.000 op af lommen for at få kickstartet sin ide.

men det er nok også en ide at faktisk læse disse "posts" med lidt empati.  det er jo trods alt Amino - og her er både amatører /nybegyndere som professionele.

hej. 

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)