Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms til udlandet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 77
Fra  atriumWeb ApS Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er lidt i tvivl her:

En dansk webshop sælger et produkt til en privat kunden i udlandet. Skal der ske noget med momsen? Jeg vil jo mene at den udenlandske kunden stadig skal betale 25% i moms, men er det korrekt?

- Martin

atriumWeb ApS - Webbureau Århus

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Når man sælger til et andet land f.eks. i EU er der grænser for hvor meget man må sælge før man skal moms/VAT- registeres i det pågældende land. Hvis du ikke er over denne grænse ( som er forskelligt i mange lande) skal du pålægge dansk moms.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12666
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Reglerne er som følgende:

Private kunder i EU   Dansk moms.

Private kunder udenfor EU  ingen dansk moms.

Erhvevskunder i  EU  uden dansk moms såfremt de har et gyldigt momsnummer.

Erhvevskunder udenfor EU  uden moms.

 

Mvh

Ravn 

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 77
Fra  atriumWeb ApS Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det, nogen idé om hvor jeg kan finde de grænser for hvert land.

- Martin

atriumWeb ApS - Webbureau Århus

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du skal have fat i moms-vejledningen eller de lokale myndigheder, det plejer at være 100.000 eller 35.000 Euro for fjernsalg. Men du kan også finde en rådgiver som os, eller se om du kan google det og finde det selv, så er det jo gratis.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

På dette link kan du finde dine svar på salg til private i EU!

Moms når du sælger til andre lande

Se dette link: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=74220

Når du sælger varer på internettet til andre lande, skal du være opmærksom på, at du muligvis skal momsregistres i det pågældende land. Sælger du brugte varer fx gennem online auktioner, kan du anvende en særlig ordning.

Når du sælger en vare til en køber i et andet EU-land, afhænger momsreglerne af, hvilken vare du sælger, hvem du sælger til, og hvordan salget sker.

Brugte varer
Hvis du sælger brugte varer til en privat person, skal du skelne mellem, om du sælger varen efter brugtmomsreglerne eller ej. Hvis salget sker efter brugtmomsreglerne, skal du beregne dansk moms på samme måde, som når du sælger brugte varer til private i Danmark.

Fjernsalg
Hvis salget ikke er omfattet af brugtmomsordningen, skal du skelne mellem, om salget sker som fjernsalg eller ej.

Der er tale om fjernsalg, når du direkte eller indirekte sørger for, at varen sendes eller transporteres til en privat køber i et andet EU-land. Det vil typisk være tilfældet ved internethandel, hvor varen fx sendes med Post Danmark eller en anden transportør.

Hvis dit fjernsalg til et andet EU-land i det løbende eller det foregående år overstiger det pågældende lands beløbsgrænse for fjernsalg, skal du momsregistreres i det på gældende land. Beløbsgrænsen for fjernsalg til andre EU-lande er enten 100.000 Euro eller 35.000 Euro.

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)