Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

URL omskrivning.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 05:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har nok været oppe at vende, men jeg synes ikke jeg helt præcist kan finde svaret på det jeg søger.

Hvad er bedst af hensyn til seo af følgende urls?:

www.dontsmoke.dk/ecigarret

www.dontsmoke.dk/?pageid=78

www.dontsmoke.dk/78-ecigarret

(Dette er blot et af mange eksempler self.)

Er det bedst de hedder .html eller er dette ligegyldigt? Og så vidt jeg ved har jeg fået fjernet mit index.php ved at slå "Brug webserver rewrites" til i magento admin panelet. Er dette rigtig gjort eller forkert?

Tillægs spørgsmål:

Nu har jeg ændret nogle af mine URL's. (Gået under URL omskrivningen i mit magento admin panel). Men når jeg søger på google efter f.eks. "e-væsker melon" så finder den en af mine gamle URL's, og den kommer hen til en "404 page not found" halløj. Finder google selv ud af mit skifte sådan rimelig hurtigt? Eller skal jeg ind og rode med "redirrect" som jeg heller intet aner om?

Håber der sidder en eller 2 SEO eksperter der kan give mig en nogenlunde forklaring på let dansk :)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 05:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lave en 301 redirect. Det kan let gøres ved en .htaccess fil i roden af dit site.

Noget i denne stil:

ErrorDocument 404 /index.html
ErrorDocument 403 /index.html
ErrorDocument 401 /index.html

# Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^ditSite.dk [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.ditSite.dk/$1 [L,R=301]

Denne fil sender også alle til www subdomænet. Filens navn skal være .htaccess ikke andet.

 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 05:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din index side heder index.php skal du bruge dette i stedet for index.html Big Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 05:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ønske jeg forstod svaret på det jeg spurgte om :)

Men jeg takker alligevel :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Pedersen:

Hvad er bedst af hensyn til seo af følgende urls?:

www.dontsmoke.dk/ecigarret

www.dontsmoke.dk/?pageid=78

www.dontsmoke.dk/78-ecigarret

(Dette er blot et af mange eksempler self.)

www.dontsmoke.dk/ecigarret eller www.dontsmoke.dk/ecigarret.html

Martin Pedersen:
Nu har jeg ændret nogle af mine URL's. (Gået under URL omskrivningen i mit magento admin panel). Men når jeg søger på google efter f.eks. "e-væsker melon" så finder den en af mine gamle URL's, og den kommer hen til en "404 page not found" halløj. Finder google selv ud af mit skifte sådan rimelig hurtigt? Eller skal jeg ind og rode med "redirrect" som jeg heller intet aner om?

Den redirect som remydk har lavet er ikke korrekt i forhold til det du efterspørger. Det den gør er at redirecte fra et domæne til et andet, ikke fra en url til en anden.

Remydk:
# Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^ditSite.dk [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.ditSite.dk/$1 [L,R=301]


Det du i stedet skal gøre for at få fjernet de 404 sider, samt fortalt Google at dine urls er skiftet, er at du skal lave en redirect, men ikke ved brug af rewrites som remydk viser, men ved brug af Redirect. Alt efter hvordan dine gamle urls så ud, så skal det laves forskelligt, dog vil du nok opleve at du skal lave en redirect pr gammel url der var på din gamle hjemmeside.

Redirect ser ud sådan:

Redirect 301 /gammel/url.html http://www.ditdomæne/ny-url.htm

Og sådan en laver du for hver af de gamle sider.

Så finder Google hurtigt ud af at siden har skiftet struktur, og gammel link juice bliver overført til de nye sider.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)