Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hej min hjerne er på stand by, kunne godt bruge nogle gode råd for at komme videre.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg vil gerne starte SenzoneRehab et firma der skal kunne udbyde rehabilitering til mennesker der har fået en blodprop i hjernen, parkinson patienter og andre neurologiske sygdomme.
Jeg har taget en Marsterterapeut udd. I Los Angeles med henblik på netop disse patientgrupper.
Jeg støder på mange patienter i Danmark der får god hjælp af det offentlige lige efter ulykken men når de så bliver udsluset, falder de hurtig tilbage.
Min tanke var at starte et firma der kunne tilbyde dag tilbud på eks. En times seriøst træning.
I dagtilbudet vil der ligge noget socialt for patienten og noget aflastning for samleverske.
Jeg har kontaktet kommunen om et samarbejde , kassen var lukket og de brugte kun deres egne folk.
Hvordan kommer jeg videre?
Er der fonde der vil støtte sådan et projekt?
Er der investorer?
Patientforsikringer osv. Jeg har også overvejet at lave gratis lektioner for evt. Parkinson foreningen så de kunne se hvad jeg kunne tilbyde.
Har i evt. En helt anden indgangsvilkel til at få startet op på vil jeg meget gerne høre fra jer.
Jeg har lige meldt mig ind i Amino på opfordring fra en god ven som i hjalp.
Mvh. Stand by Brain

Fra København S
Tilmeldt 7. Sep 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Uden at kende dig og dine forudsætninger - så tror jeg det er en rigtig god ide du har gang i og der er bestemt et marked for det og endnu mere i fremtiden, hvor det offentlige private samarbejde udvides. 

Rehabiliteringsmarket er rigtig spændende og det er fx noget som firmaer som Falck satser meget på. 

Du skal lære de forskellige "pengekasser" i det offentlige system at kende, da et forløb for en patient sjældent er lige ud af landevejen - de bliver typisk flyttet fra det ene system til det andet og derfor skal din salgs indsats også være segmenteret. 

Det er en meget meget lang snak det her markedet men håber det hjælper dig lidt på vej. 

/Sune

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 114
Fra  Hvaderlos Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Jeg ville nok undersøge lokale netværksforeninger for selvstændige. Selv har jeg oplevet i de jeg kommer til i min lokal - at der er privat sygeplejersker, sociologer/ psykologer med fokus på hjerneskade ramte, healere mv. De kunne have tips, tricks og indgangsvinkler.
Så opsøg andre "tilsvarende" virksomheder.

Dertil får mange rramte jo en form for handicap tillæg - kunne du udnytte det som en form for handicaphjælp - og strikke en forretning sammen?

Skulle du lave en forretning ud af det, kunne det være en mulighed for dig, at supplere med fordrag, der giver dig et navn, samler klienter og deres sammenleverske i et netværk og du fremlægger noget videnskabligt eller følelsesmæssigt. Dertil supplere du med private besøg og evt. klub aftner.

(jeg har lige lavet et program for anden kunde, hvor man kan skabe en forretning, som også holder prisen nede for kunden - privat)
Klippekortsmodellen, med 1 personligt møde og 2 klubmøder hvor der undervises og sparres - til en given pris. og der kan man jo lave forskelle klip i prisklasser. eks. så siger man 1 personligt møde til 300,- og et klubmøde til 100,- vil du ved at samle 8 mand i klub tjene 800,- på 1-2 timers arbejde. Jeg planen er jo din.

Du kan oprette dit firma som enkeltmands selskab, der kun koster en bankkonto og et cvr nummer. Du kan starte som kørende instans og låne lokaler til klub/møder mv. det holder omkostninger nede. 

Tænk virkelig over om du ønsker investorer på din ydelse - hvor du kun bruger dig selv og din egen vidensbank - eller om du kan banke det igang uden. Hvad skal de også investere i? Du kan jo det hele selv.

Det var 2 indgangsvinkler herfra

De bedste hilsner
Christina fra Hvaderlos.dk 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune tak for dine gode råd, du har ret det offentlige penge system kan være lidt af en jungle.
Hilsen Brian

Fra Silkeborg
Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina du har mange gode indgangsvinkler, jeg har fået lidt at arbejde med tusind tak.
Hilsen Brian

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 04:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian.

Som du selv siger får patienterne god træning i dag... indtil de bliver udsluset. Hvad er det som du kan der adskiller sig fra denne træning? Hvis du bare tilbyder mere træning kan kommunerne jo lige så godt bare forlænge det forløb patienten allerede er i. Så hvis du ikke allerede har gjort det, så sæt dig ned og find ud af præcis hvad der adskiller dig fra de andre tilbud. Hvad får kommunerne ud af at tilknytte dig i kroner og øre? Er der nogle udgifter som kommunen kan sparer ved at patienterne får denne træning? Og hvis du ikke kan få hul igennem til kommunen, så er løsningen nok at prøve det private marked som du selv nævner.

Tilbyd evt. 1. behandling gratis, for derved at gøre folk opmærksomme på hvad de får ud af din behandling. Og som du selv siger er foredrag en rigtig fin måde at komme ud til folk på, så længe du husker at folk skal have noget med hjem fra foredraget som de kan arbejde med, og ikke bare vil sælge dem ideen om at booke dig. Alternativt kan du lave nogle youtube videoer hvor du giver små værktøjer til dagligdagen, beskriver problemstillinger eller andet som er relevant for målgruppen.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 04:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Går stensikker udover emnet..


MEN

Hvorfor stoppe der?
Er du hurtig og smart, fanger du nogen domæner med "socialsygdom" f.eks, og udvider dit site til maksimalt..

Det ville batter, hvis ikke lige NU, så via en god omgang arbejde som altid :-)

(jeg ville selv udvide fra start hvis jeg havde viden til ovenstående f.eks.)

bare et råd, skriv hvis det har interesse, har meget viden indenfor ovenstående f.eks. 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)