Jeg har fået tilbudt at overtage et agentur/distribution i DK. Det er noget jeg måske kunne være interesseret i, men jeg ved ærlig talt ikke helt hvad det indebærer. Jeg ved naturligvis at det er en mulighed for at opbygge et brand i DK, og at der vil ligge meget salgsarbejde i det osv. Men hvad er der ellers? Vil man have forpligtelser overfor selskabet? Hvilke opgaver (udover salgsarbejde) vil der være forbundet med et agentur? Har I erfaring med at man skal betale for det? I givet fald hvilken størrelsesorden. Kan ikke rigtig komme ind på nærmere detaljer, men der er tale om et brand som er nærmest ikke eksisterende og vil være oppe imod 4-5-6 rigtige store brands som i forvejen dominerer markedet. Derfor ligger der en stor opgave forude for at det skal blive til en succes, men til gengæld er det så en chance for en større succes og profit. Ja, hvis I har andet info der er rigtig godt at vide, så vil jeg sætte pris på det. Ting man skal være opmærksomme på, realistiske målsætninger etc. På forhånd tak. |
Det er nok nødvendigt, at du skriver lidt flere detaljer. Der er jo stor forskel på om det er industrimaskiner til flere millioner eller en ny type sodavand du vil lanchere.
Info der kunne være brugbart og som jeg ikke tænker kan afsløre din ide er blandt andet følgende.
- Er det B2B eller B2C salg?
- Hvilket prisleje ligger produktet i?
- Fra hvilken verdensdel skal du importerer fra?
- Hvad er salgskanalen fra dig og ud til slutbrugeren. Er det webshop, detailbutikker, opsøgende salg....
- Hvor stor er produktet/brandet i andre lande?