Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det værste ved at være selvstændig er PostDanmark...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 12 person
Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er en god ide

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

5 stjerne for god humor... haha Skype-TongueOut

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Sisley:
Skøn humor - omend uhyggeligt tæt på virkeligheden efterhånden...

Og så alligevel ikke.

Denne nye service, hvor du altså vil kunne hente din post når det passer dig, bliver naturligvis introduceret sammen med en portostigning på 25 - 30 %. Se så ville det ligne den virkelige verden Big Smile

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

I vores virksomhed joker vi med at ansætte en "Post Danmark ansvarlig"... Det triste er det på et tidspunkt kunne blive en nødvendighed.

Det er klart dem vi handler med som giver flest problemer, på de mest mærkelige måder...

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der vil jeg så, trods alt, sige at vi er fantastisk glade for Post Danmark. Bortset fra her i ferieperioden er der næsten garanti for dag-til-dag levering, og vi har stort set ingen forsendelser der forsvinder.

Vi har prøvet alternativet (GLS), og det kommer vi i hvert fald ikke til igen :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Go' humor :-)

Mht. GLS må jeg sige at vores oplevelse er direkte modsat af ovenstående. Langt færre klager og forkerte leveringer ud af 10.000+ pakker. Og så er der jo prisen.

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Fra Langå
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

HA HA super humor Stick out tongue

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Min oplevelse med diverse speditører så som GLS, Post Danmark m.fl. er at det tilsyneladdende kommer an på hvor i landet afsender og modtager ligger.

Vi bruger Post Danmark til mindre forsendelser (under 15 kg.) og ting som ikke er alt for skrøbelige. Og det fungerer fint til en stor del af landet, men der er nogle enkelte af vores kunder som konsekvent oplever problemer når de modtager pakker fra os. Hos en af kunderne er pakkerne næsten altid "kvast" og hos en anden kommer de konsekvent 1-2 dage forsinket.

Det samme har vi oplevet med GLS. Der skal jeg så skynde mig at sige at vi ikke selv har brugt dem til at sende med, men igennem tiden har fået mange forsendelser leveret via dem. Og en overgang holdt det helt stik med at pakker sendt om mandagen, først dukkede op hos os onsdag eller torsdag. Så skiftede de vognmand og pludselig fik vi pakkerne dag til dag.

Så en ting er selve Post Danmark eller GLS, hvor man kan give deres interne systemer, sorteringsanlæg m.m. skylden, men der er altså også nogle forskellige holdninger til at være vognmand og køre med andre folks ting. Mange går rigtig højt op i deres arbejde og håndtere tingene pænt, imens andre bare skal have lønsedlen i slutningen af måneden og ellers så handler det generelt om at blive færdig så hurtigt som muligt. Og jeg skal så også lige huske at skrive at jeg udemærket godt ved at disse vognmænd kører under nogle hjernedøde tidsrammer og betalinger, så jeg kan egentlig godt forstå deres primære fokus ikke ligger på arbejdet.

En af mine naboer har selv i en kortere periode kørt for Post Danmark, men stoppede så da han simpelthen havde det dårligt med det.
Han var "imellem jobs" og fik et vikariat som afhenter i et industrikvarter. Hans opgaver var at køre rundt stor postbil og afhente pakker fra virksomhederne og så kører dem til en eller anden Post Danmark central. Og han selv fortalt mig hvor skidt han havde det med bl.a. at hente pakker fra en IT-virksomhed, hvor der tydeligvis var skærme i og som var mærket med forsigtig m.m. Han var meget omhyggelig med at lægge pakkerne pænt i burene, så de kom så lidt til som muligt. Men når han kom ud på centralen, så var der så et par "knægte" som han kaldte dem, som bare tog burene og kørte dem over i en maskine som løftede buret op i luften og hældte indholdet i det ud på et stort transportbånd. Derfra blev pakkerne så bare kastet fra båndet og over i nogle andre bure. Den interne joke var at hvad der var forsigtig-pakker måtte kastet op til 2 meter. Kunne man ikke det, så måtte man gå over med pakken indtil man var tæt nok på til at den kunne kastes det sidste stykke.

Igen; en ting er hvad selve speditør-virksomheden gør og har af retningslinier - noget andet er hvad der foregår ude i bilerne på centralerne m.m.

Så efter min mening kan man bare ikke pege fingre på nogen og sige om de er gode eller dårlige. Det kan være at hvis vi sender et glasskilt fra Allerød til Faaborg, så vil det komme helt frem med Post Danmark - hvorimod GLS måske vil få det smadret undervejs. Men til gengæld kan det være at selv samme skilt sendt fra Allerød til Skagen, tilgengæld med størst sandsynlighed vil komme frem hvis det sendes med GLS.

Hvis man kigger på nettet, bare herinde på Amino, så vil man også kunne se vidt forskelige holdninger til hvem der er bedst og dårligst at sende med. Og jeg tror svaret ligger i ovenstående.

/Jesper

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville med glæde udvide og lave en konkurrent til f.eks postDK/GLS men det kræver simpelthen at nok butikker er interesserede :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)