Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der til for at producere drik på flaske?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 11. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

Jeg søger råd og vejledning i hvad der skal til, for at producere min egen drik på flaske og få den ud i butikkerne. 

Er der særlige krav med omgivelserne denne drik skal laves i? Det er en selvfølge at rengøringen skal være i top, men udover det?

Hvor køber jeg flasker?
- Emballage?
- Etiketter?
- Ingredienser? 

Hvor får jeg fat i en distributør? Er det overhovedet holdbart i opstartsfasen eller er det bedst med at have egen firmabil og begynde med nærområdet?

Hvordan får jeg aftaler i stand med butikkerne om at sælge mit produkt? Bruger jeg bare "Hej, jeg kom lige forbi og har et tilbud til dig" metoden? 

Er der særlige vilkår/regler/love for hvordan og med hvilke ingredienser jeg må blande med hinanden?

Andet der er vigtigt at få med? 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 11. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis nogen skulle være i tvivl, er dette faktisk ment som et seriøs indlæg...:-)

Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mange ting du beder om hjælp til, og alligevel er spørgsmålene lidt diffuse.

Hvor stor en produktion er der tale om? Hvis stor, kan du jo bede et tapperi om hjælp, og så er mange af dine bekymringer overstået.

Er der tale om alkoholiske drikke? Så skal du have læst op på skattereglerne (som er forholdsvis enkle)

Hvis du skal lave hjemmeproduktion skal du involvere levnedsmiddelmyndighederne. De er meget hjælpsomme, så jeg vil foreslå du hurtigt kontakter dem og bliver lidt klogere på deres krav. Du vil næppe få lov til at lave produktionen i dit eget køkken.

Glasflasker kan du starte med at købe fra genbrugsfirmaer.

Alt i alt er der en del research for dig endnu. Heldigvis er div. myndigheder ret hjælpsomme, hvis man henvender sig og stiller konkrete spørgsmål.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det stiller så store krav til udstyr, uddannelse og investeringer, så det måske var en idé at få et professionelt firma til at lave en prøveproduktion, som du så kunne sælge, for at se om der var markedsgrundlag for en større produktion.

Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tambou.dk:
Det stiller så store krav til udstyr, uddannelse og investeringer,

Det er jeg så uenig i. Jeg har ganske vist ikke haft en produktion oppe at køre, men for få år siden undersøgte nogle venner og jeg muligheden for at starte produktion af mjød. Vi blev mødt af stor velvilje af de myndigheder vi spurgte, og fik god vejledning. Den uddannelse der var krævet var meget grundlæggende og kunne let overskues.

Den afgørende barriere for os var, at det krævede investering i et renrum til produktionen. Da mjød-produktion (i hvert fald på det plan vi ville gøre det) kun kræver at man er aktiv "i køkkenet" nogle dage om måneden, blev den investering for dyr.

Havde vi kunnet finde et sted som allerede var indrettet til formålet, er jeg ret sikker på, vi havde været i gang i dag. Det forekom i hvert fald ikke at være et uoverstigeligt projekt.

Så det er bare at klø på. Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

pCarsten:
Den afgørende barriere for os var, at det krævede investering

 

Nemlig Big Smile

Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

?????

Al opstart af virksomhed kræver investering. Så din pointe er?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

At du ikke kan være uenig, hvis du har læst mit indlæg før du skrev dit...

Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Den her tråd er ved at blive lidt udvandet, men jeg svarer alligevel: Du skrev om *store* investeringer. Og det er jeg uenig i.

Investering i renrum behøver ikke at være en stor investering (relativt set), hvis du bruger det i produktionen konstant. I vores konkrete tilfælde blev det til en relativt stor investering, da det ikke ville blive brugt særligt ofte.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)