Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejer besvare ikke mails (fejl ved lejemål)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Grenaa
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Fra  DirectHost Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino! :)

Jeg står i den suppedas at jeg 3 gange af sendt mails til min udlejer (firma), om fejl i min lejlighed, men som er opdaget EFTER de 14 dage. Da en af fejlene er en utæt dør der heller ikke er brandsikker og ikke overholder div krav om lås og sikkerhed, mener jeg at det er udlejer der skal ordne disse. Derfor holder jeg min husleje tilbage, og har netop modtaget første rykker. 

Hvad gør jeg? :o Nogle gode forslag?

Vh Tomas! :)

Fra Grenaa
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Fra  DirectHost Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra lejeloven:

Kapitel III

Mangler ved det lejede

§ 9. Udlejeren skal stille det lejede til lejerens rådighed i god og forsvarlig stand fra det aftalte tidspunkt for lejeforholdets begyndelse og i hele lejeperioden. På overtagelsestidspunktet skal det lejede være rengjort, ruderne skal være hele, og alle udvendige døre skal være forsynet med brugelige låse med tilhørende nøgler.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tomas Hartvig:
Hvad gør jeg? :o Nogle gode forslag?

Se at få betalt din husleje - og send et anbefalet brev i stedet for e-mails.

/Henrik

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 40
Fra  Revisionsfirmaet Jørgen Poulsen ApS Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal passe på med ikke at betale lejen det giver ham mulighed for at sige dig op. Uanset om du har gode grunde til ikke at betale. Du vil blive sat ud af lejemålet.

Du må kæmpe kampen på anden vis. Advokat, LLO eller lignende.

Jørgen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46501
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke tilbageholde husleje, det kan gi dig store problemer. Derimod kan du jo enten tage op på udlejers kontor med et brev eller sende anbefalet brev med krav om retning af fejlen og hvis det er en du slet ikke kan leve med i lidt tid, gøre klart, at hvis du intet hører vil du lade den udbedre billigst muligt og så sende ham regningen ( det er jo din eneste mulighed hvis man eller let bryde ind eller det regner ind)
Giv ham rimelig frist og send regningen som du jo selv må tage, og betaler han så ikke, så må du i retten
Du kan naturligvis også høre lejernes landsorganisation hvis det er privat lejemål, eller tage en jurist ind direkte på forhånd

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Grenaa
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Fra  DirectHost Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle svarene!

Jeg vil ser at betale huslejen. Er dog stadig en anelse i tvivl om jeg så også har retten på min side. Det skulle jeg bestemt mene, men måske der er nogle af jer der ved lidt mere?

Somsagt har jeg en dør der går ud til min opgang der ikke er tæt, og ikke sikker. Faktisk er det en ganske almindelig dør som man normalt finder INDE i lejligheden mellem 2 værelser. Derudover trænger der vand ind i badeværelses vægende grundet mangel på vedligeholdelse (fuger revner mv). 

Kan i sige mere om hvordan jeg står her? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tomas

Bor du i privat udlejningsejendom eller almennyttig

Den fremgangsmåde du skal følge afhænger af svaret.

P.S. selv om indsigelsesfristen er sprunget, betyder den ikke noget hvis manglen ikke er

meget tydelig og let at opdage. I din sag er der - så vidt jeh kan læse mig til -  tale om en mangel du kan gøre gældende når du opdager den.

Fra Grenaa
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Fra  DirectHost Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Grenaa
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Fra  DirectHost Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er begyndt at skrive brevet jeg vil sende anbefalet til dem, og kunne rigtig godt tænke mig noget respons på det også. Poster det hvis nogen melder sig klar til at hjælpe stakkels mig :) Hehe.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)