Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Supper billig farvelaser til de hurtige

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/2/2006 5:07:16 PM Forfatter: Mattias Skovhøj
Er der nogen, der kan komme med tilbagemelinger omkring de toner der følger med? Hvor mange sider klarer de?


Det er ikke normalt at man sætter "halve" eller "kvarte" tonere i laserprintere. Men uanset hvem du spørger ved minolta eller tdc vil de næsten helt sikkert svare det samme.

Det er heller ikke normalt at gøre det samme ved blækpatroner! Kender ikke teknikken bag lexmarks patroner, men det er normalt at de af transporthensyn ikke er fyldt til randen, og at visse printere spilder en del ved ibrugtagning
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
På edbpriser.dk står der at tonerne der følger med printeren kan klare 1500 sider i farve + 1500 sider i s/h.
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/2/2006 5:12:05 PM Forfatter: Casper Sigaard Det er ikke normalt at man sætter ''halve'' eller ''kvarte'' tonere i laserprintere. Men uanset hvem du spørger ved minolta eller tdc vil de næsten helt sikkert svare det samme. Det er heller ikke normalt at gøre det samme ved blækpatroner! Kender ikke teknikken bag lexmarks patroner, men det er normalt at de af transporthensyn ikke er fyldt til randen, og at visse printere spilder en del ved ibrugtagning

 
Sjovt, det er ellers altid den melding jeg har fået fra samtlige forretninger, når jeg har købt printere. Særligt blækprintere (som jeg aldrig køber igen).
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Min erfaring er nu det modsatte, nemlig lige netop at mange producenter vælger ikke at fylde de medfølgende patroner/tonere helt op, eller putter mindre beholdere i end dem kunderne efterfølgende kan købe i butikkerne.
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Så får du ikke den rigtige vejledning. Kender som sagt ikke nok til Lexmark, så lader lige dem være.

Men HP og Canon gør det at de ofte sælger de små patroner med printerne. De er ikke halve eller kvarte det er rigtige patroner. Når man så næste gang skal have nye patroner skal man vælge de patroner der er mere i!

Hvis en butiksassistent siger det modsatte skal han have efteruddannelse

Rettelse: Ja der nåede Sune ind lige før mig
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter hvad jeg kan se på edbpriser.dk følger de mindste tonere med printeren - dvs. IKKE halve toner.
Det er så muligt at købe større tonere.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

"Magicolor bruger en polymerised toner af højeste kvalitet, som giver en enestående 2400 dpi opløsning. "

2400dpi er da normalt høj?
 
 
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/2/2006 8:31:24 PM Forfatter: Tommy

''Magicolor bruger en polymerised toner af højeste kvalitet, som giver en enestående 2400 dpi opløsning. ''

2400dpi er da normalt høj?


Ja helt sikkert. Men i specs står der også 2400 X 600 dpi. Når man ser sådan et tal skal man ALTID tage det laveste. Det er meget muligt at toneren kan lave 2400 dpi, men når det kun er 600 den ene vej er det også 600 den anden. Er ikke på noget togt mod Konicaminolta - på ingen måde - det er helt normalt ved laserprintere.

Det er fuldstændig det samme som når du ser en scanner der kan scanne med 2400x4800, ja så er det 2400 du skal rette dig efter. Det er ren marketing. Men når så alt dette er sagt så bruger en normal printer ikke mere end 300dpi ved farveprint og 150 ved sort hvid. Så hele det dpi ræs er sådan set hen i vejret.

En laserprinter skiller sig blandt andet ud ved den overflade du får og det mere klare billlede ved brug af normalt papir. Men sammenligner du en blækprinter med en laser vil du se, at skarpheden i farverne og overgangene er meget bedre på blækprinteren. Derfor er en blækprinter et bedre valg hvis man KUN går efter kvaliteten i f.eks et billede. Endvidere så er de fleste blækprintere meget hurtigere end de billigste laserprintere og mindst ligeså billige pr. side.

Men igen, som skrevet før, så kommer det an på hvad man får for pengene. Jeg har aldrig set en farvelaserprinter til den pris før og konicaminolta har altså været i gamet i mange år, så ingen tvivl om de ved hvordan man laver et godt produkt.
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)