Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte virksomhed til Dubai?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldstændig ret, de ejer det. 

Det er også en meget smart måde at holde styr på konkurrenter på.

Hvis der er en som de kan se er for stor en konkurrent, lader de jo bare vær med at forny dit sponcership ved næste år skift og så kan du lige så godt lukke din virksomhed, da du ikke har nogen bevilling til at drive den.

 

Tilmeldt 14. Aug 12
Indlæg ialt: 10
Fra  MEDIA Optimize Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret.. Det har hjulpet mig en del og gjort nogen ting klare..

Det er en virksomhed der laver telemarkerting til danske virksomheder og driver en hjemmeside med noget markedsføringsaktivitet. Det hele er til danske virksomheder.

Der er nogen virksomheder der tilbyder at sætte en virksomhed op i Dubai. Er det noget som er godt og stabilt, eller skal man holde sig væk fra det?

Jeg har hørt at man kan gøre det gennem en lokal advokat dernede, hvor han/hun sørger for alt det praktiske for en. Kommer man så uden om at have sponsor?

Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld men det er delvist noget vrøvl der bliver skrevet hér.

Det er rigtigt at der er forskellige muligheder. Man kan sætte et firma op med en lokal således at han står som ejer af 51 % af firmaet......Han kan dog spises af med en fast aftalt sum på årsbasis og behøver derfor ikke være aktiv på nogen måde.....Mange lokale har MANGE frmaer de sponserer og størst tryghed har man hvis man får en af de store drenge ind som sponsor. Det er naturligvis fordi han ikke vil røvrende dig for et mindre beløb da det vil ødelægge hans rygte og forretning som sponsor - og sponserer du 100 virksomheder og får 20.000 fra hver....ja det er da glimrende statsunderstøttelse

Dubai er dog ikke decideret det man kan kalde en retsstat og at have en lokal stærk sponsor kan være godt og skidt - hvis dit firma kører fantastisk kunne man godt forestille sig at de årlige engangsbetalinger vil blive større og hvad hvis firmaet skal sælges engang...alt dette kan man aftale sig ud af, men det er nok en ok idé at få proffessionel hjælp hvis man har store ambitioner. Kommer du i en tvist med en lokal så skal du have gode argumenter for at få ret!!

Freezone opsætninger koster ikke en Mio USD - Det er især her der vrøvles. For 60.000 dkk kan du være kørende med licens mm betalt i et år: http://vz.ae/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=14 (1 AED = 1.65 for tiden) - licensen skal fornyes hvert år - og der skal også afholdes udgift til visa som er ca 5-6000 AED (2 eller 3 årigt)

Der er ingen skat hernede - så licens og deslige er de udgifter hér er!

1 uge til det hele er også noget optimistisk. Jeg har ihvertfald ikke oplevet det i nogle af de firmaer jeg har været involveret i.......Sponsor LLC skulle dog være muligt i teorien at have på plads ret hurtigt.....

Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem alt om partnership, medmindre du kun vil handle lokalt i UAE. Hvis du absolut vil til Dubai skal du stifte et selskab i et freezone område. Men når det er sagt skal du overveje om Dubai overhovedet er stedet set i lyset af at der højst sandsynligt er mange andre internationale lokaliteter der er langt mere fordelagtige for din forretning. Dubai har godt nok ingen selskabsskat men der er andre væsentlige omkostninger forbundet med virksomhedsdrift i Dubai. Der kan også være skattemæssige problemstillinger for dine kunder hvis de er bosiddende i f.eks. DK. Der er ingen problemer retsmæssigt sålænge du indordner dig under Sharia lovgivningen o.s.v. Der er rigtig mange ting du bør overveje og det er faktisk ikke så enkelt som det umiddelbart ser ud til. Jeg sidder i en koncern med udenlandske selskaber som ansvarsområde.

Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der er rigtig mange firmaer på Internettet der gerne vil stifte et selskab forskellige steder i verden, herunder Dubai. Men at stifte selve selskabet er den mindste del af det, der er adskillige andre faktorer der er langt vigtigere end selve selskabsstiftelsen. Du skal som èn af de andre debatører også skriver gå til professionelle folk med erfaring på området, de har jo som oftest også de rigtige og troværdige forbindelser. Jeg har ikke tid til mere debat her men du må gerne kontakte mig telefonisk hvis du føler jeg kan være til yderligere hjælp!

Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du dermed sige at et LLC med tradelicense (med lokal sponsor) kun kan handle lokalt i UAE? -- det er decideret forkert!!

Der er tværtimod regler for hvordan man kan eller snarere ikke kan handle "ud af" freezones - dvs handle i det lokale marked hvis man har et Freezone firma.

 

Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hot_Swap:
At etablere virksom i Dubai kan gøres på 2 måder.
Enten via partnership (dvs. En lokal kommer til at eje 51% af din virksomhed) eller skal du købe dig ind på et freezone område og så ejer du selv alt (kræver ca. 1mio USD) .
Billigst er nok partner skab som du kan købe dig til ret billigt (ca 2000 USD).
Hele procesen tager ikke lang tid omkring 1 uge så er du oppe at køre.

Det kan jeg simpelthen ikke forstå. Jeg kender flere og skal også selv til at oprette virksomhed i Dubai. Det koster 30.000 kroner og så skal vi selv fastsætte hvad vi ønsker at hver aktie skal have i værdi. Den værdi skal vi naturligvis også skyde ind. Derudover har det for alle taget 3 uger + at få oprettet deres virksomheder.

Der er også flere muligheder for at oprette virksomhed, men der er et visa ikke muligt at købe igennem, så det er nok ikke så relevant, når du skriver at du gerne vil være der i flere år. 

Tilmeldt 14. Aug 12
Indlæg ialt: 10
Fra  MEDIA Optimize Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det for en type virksomhed du har opretter for 30k + aktier.? Og hvordan fastsættes disse mere specifikt.?

Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sagtens starte virksomhed op for mindre end 1 Mio og hvis man laver lokalt partnerskab hvor den lokale "ejer" 51%, så laver man en anden aftale der har nogle andre omstændigheder.

Jeg bor og arbejder dernede. Jeg er entrepreneur og partner i nogle selskaber.

Du skal altid tage fat i mig, hvis du skal bruge lidt hjælp eller rådgivning.

Jakob

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)