Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg excel til at give mig en kommasepareret csv fil??

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 164
Fra  RR PRINT A/S Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en masse kolonner i et regneark, der skal uploades til et andet program, men programmet vil kun acceptere en kommaseparation csv fil. Hvordan får jeg lige Excel til det? Jeg kan lave afsnit, semikolon og tabulatorseparerede filer, men ikke komma? Er der en dygtig amino, der kan hjælpe mig?

Mange tak :-)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

når du eksporterer til fil, bør du kunne vælge separator selv.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Gem som - så kan du vælge typen. Og det kan være csv. :-)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

og den lange;

Ændre separatortegnet i alle .csv-tekstfiler

  1. Klik på knappen Start i Microsoft Windows, og klik derefter på Kontrolpanel.
  2. Åbn dialogboksen for at ændre indstillingerne for internationale og sproglige indstillinger.
  3. Angiv et nyt separatortegn i feltet Listeseparator.
  4. Klik på OK to gange.

Bemærk!    Når du har ændret listeseparatortegnet for din computer, bruger alle programmer det nye tegn som listeseparator. Du kan gendanne standardtegnet ved at benytte den samme fremgangsmåde.

Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 164
Fra  RR PRINT A/S Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak begge to - jeg prøver lige Fru Hartmanns lange hjælp, for jeg kan godt vælge en masse forskellige formater og separatorer når jeg vælger gem som, men bare ikke lige den med kommaerne.

Checker og vender tilbage.

Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 164
Fra  RR PRINT A/S Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp!! Det virker desværre stadigvæk ikke. Jeg har ændret listeseperatorer ref Fru Hartmanns lette retningslinjer. Genstartet computeren for en sikkerheds skyld... Men Excel er ligeglad og giver mig stadig kun mulighed for at gemme filen som en semikolonsepareret fil, tabulatorsepareret fil, mellemrumsepareret fil - men altså ikke en helt almindelig kommasepareret fil, som er den eneste jeg kan bruge.....

Er der andre gode råd?

Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske et fjollet spørgsmål, men har du forsøgt med semikolonsepareret fil? - Min erfaringer siger mig at dette ofte virker selvom der bliver bedt om kommasepareret..

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 164
Fra  RR PRINT A/S Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ikke et fjollet spørgsmål Jimmy - og ja, det har jeg forsøgt. Problemet ligger i, at alle kolonnerne fra Excel så kun bliver uploaded til én sammenhængende kolonne i det andet program. Lidt i stil med:

kundenavn;kode;kontaktperson;telefonnummer;postnummer;by;landekode;mail; etc etc

Programmet kan kun læse en kommasepareret fil.

Er der andre der har nogle bud ?

Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er naturligvis og den løsning hvor du:

1. gemmer arket som semikolonsepareret
2. åbner dokumenter i et notepad (eller lign.)
3. laver en "Søg og Erstat" (; til ,)
4. gemmer dokumentet

Ved denne løsning kræves det naturligvis at du ikke har nogle ";" tegn som ikke må erstattes med ",", da den erstatter alle semikolon.

Håber det kan hjælpe dig - ellers skriv til mig, så kan jeg evt. kigge på filen for dig.

Vh Jimmy 

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal du høre :-)

Der er helt sikkert en måde i Excel, og det er helt sikkert lettere end det, som jeg nu vil fortælle.
Men jeg har selv haft det omvendte problem tidligere på året - jeg skulle importere en semikolonsepareret csv-fil i excel - og det gav kun bøvl.

Jeg gør følgende:

1. Jeg åbner csv-filen med Open Office Calc. Ved åbningsprocessen får jeg mulighed for at vælge én eller flere seperatorer samt tegnsæt. Hvis jeg vælger det forkerte tegnsæt, bliver der rod både i seperatorerne og i tegnene - der bliver især problemer med æ, ø, å og forskellige specialtegn.

2. Når filen er åbnet i OO, tjekker jeg, at alt er i orden og gemmer som Excel.

3. Herefter åbner jeg den i Excel og arbejder videre med den.

Måske kan det gavne dig at åbne din Excel-fil i OO og forsøge at eksportere derfra. Det ville jeg i hvert fald forsøge som en nødløsning.

Venlig hilsen

Hans

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)