Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele/ulemper ved en dofollow blog?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har netop erhvervet et super domæne med tusinder af inbound links, heriblandt mange højt rangerende danske domæner som eb.dk osv.

Jeg overvejer at gøre dette til en do-follow blog hvor folk kan skrive anmeldelser af f.eks. produkter der relaterer til dette domænes tidligere anvendelse.

Hvad vil fordele OG ulemper være ved dette?

På forhånd tak.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fordelen er vel udelukkende, hvis du får noget ud af at de gør det, og derudover, at du får indhold på bloggen?

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Hansen:

Fordelen er vel udelukkende, hvis du får noget ud af at de gør det, og derudover, at du får indhold på bloggen?

Det er selvfølgelig rigtigt...

Så hvis jeg skal lave en do-follow blog, skal jeg lave så folk kan skrive artikler på min blog, og kun godkender f.eks. artikler over 200 ord eller lignende?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke nogle ulemper, hvis du bare husker at slette links fra kommentarer som åbenlyst er spam :=). 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Andreas Linde:

Der er ikke nogle ulemper, hvis du bare husker at slette links fra kommentarer som åbenlyst er spam :=). 

Tak for svaret Andreas - og tillykke med fødselsdagen :)

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis siden har så mange links, som du snakker om, ville jeg kun godtage kvalitetsartikler på over 300-400 ord... Hvis du tilbyder et do-follow link til gengæld, vil mange gøre meget for dette!

Her skal du sætte standarden høj, således at du ikke får artikler skrevet af uprofessionelle skribenter, som fx mig :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Hansen:

Hvis siden har så mange links, som du snakker om, ville jeg kun godtage kvalitetsartikler på over 300-400 ord... Hvis du tilbyder et do-follow link til gengæld, vil mange gøre meget for dette!

Her skal du sætte standarden høj, således at du ikke får artikler skrevet af uprofessionelle skribenter, som fx mig :)

Okay

Jeg mangler et par der har en webshop - og som sælger IT relaterede produkter, ikke hosting men nærmere hardware eller lignende.

I skal skrive et par artikler om jeres produkter (uden at copy paste). Er du villig til det for et par dofollow links i din artikel, så skriv her eller kontakt på PB.

Fra København Ø
Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke så stor forskel på do-follow og no-follow links mere, eftersom de begge giver en vis effekt til den side, de peger på, men do-follow er selvfølgelig mere værd end no-follow. Jeg vil dog sige, at du måske med fordel kun skulle have dofollow i brødtekst og no-follow alle andre steder.

Ulempen kan være at du har mange udgående links, som peger i mange forskellige retninger uden en egentlig kontekst, hvilket kan påvirke domænets styrke, fordi Google bedre kan lide websites der handler om noget specifikt.

Hvis der er for mange udgående links i en masse retninger, så kan det godt komme til at få en lignende status som splogs og artikeldatabaser, som Google ikke finder særligt attraktive at få links fra.

Du vil få meget mere ud af at lave et site, som har en bestemt kontekst, som artiklernes indhold skal passe inden for. Smile

Mvh Daniel Nielsen
- marketingmedarbejder hos online marketing bureau Atak Advertising & Marketing

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Nielsen:

Der er ikke så stor forskel på do-follow og no-follow links mere, eftersom de begge giver en vis effekt til den side, de peger på, men do-follow er selvfølgelig mere værd end no-follow. Jeg vil dog sige, at du måske med fordel kun skulle have dofollow i brødtekst og no-follow alle andre steder.

Ulempen kan være at du har mange udgående links, som peger i mange forskellige retninger uden en egentlig kontekst, hvilket kan påvirke domænets styrke, fordi Google bedre kan lide websites der handler om noget specifikt.

Hvis der er for mange udgående links i en masse retninger, så kan det godt komme til at få en lignende status som splogs og artikeldatabaser, som Google ikke finder særligt attraktive at få links fra.

Du vil få meget mere ud af at lave et site, som har en bestemt kontekst, som artiklernes indhold skal passe inden for. Smile

Tak for dit svar Daniel - har haft rigtigt travlt så jeg læste det men fik det ikke svaret. Siden er http://www.midtdata.dk/ 

Reglerne om at skrive artiklerne står på http://www.midtdata.dk/tilfoj-en-artikel/ - hvor jeg også har angivet at en artikel skal være minimum 300-400 ord og skal indeholde billeder. I artiklen må kun laves link til produktet der anmeldes, og til selve shoppens forside 

Jeg forsøger mig at holde mig til den brance siden var - nemlig hardware, software osv. 

Fra København Ø
Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:

Daniel Nielsen:

Der er ikke så stor forskel på do-follow og no-follow links mere, eftersom de begge giver en vis effekt til den side, de peger på, men do-follow er selvfølgelig mere værd end no-follow. Jeg vil dog sige, at du måske med fordel kun skulle have dofollow i brødtekst og no-follow alle andre steder.

Ulempen kan være at du har mange udgående links, som peger i mange forskellige retninger uden en egentlig kontekst, hvilket kan påvirke domænets styrke, fordi Google bedre kan lide websites der handler om noget specifikt.

Hvis der er for mange udgående links i en masse retninger, så kan det godt komme til at få en lignende status som splogs og artikeldatabaser, som Google ikke finder særligt attraktive at få links fra.

Du vil få meget mere ud af at lave et site, som har en bestemt kontekst, som artiklernes indhold skal passe inden for. Smile

Tak for dit svar Daniel - har haft rigtigt travlt så jeg læste det men fik det ikke svaret. Siden er http://www.midtdata.dk/ 

Reglerne om at skrive artiklerne står på http://www.midtdata.dk/tilfoj-en-artikel/ - hvor jeg også har angivet at en artikel skal være minimum 300-400 ord og skal indeholde billeder. I artiklen må kun laves link til produktet der anmeldes, og til selve shoppens forside 

Jeg forsøger mig at holde mig til den brance siden var - nemlig hardware, software osv. 

God idé. Du ser ud til at du har sat nogle rigtig gode regler op. Du bør måske endda også i forvejen sætte nogle bestemte kategorier op, så skribenten ikke kan gå amok og lave nogle mærkelige artikler der drejer sig lidt svagt ind på emnet.

Jeg kan især godt lide din idé med links til produkt og producent. Det skal Google nok kunne lide, men pas på at det ikke får folk til at skrive nogle ensformige artikler.

Prøv også at få nogle til at komme forbi og kommentere og lave "brugeranmeldelser". Du kan evt. lave kommentarfeltet om til brugeranmeldelser.

Mvh Daniel Nielsen
- marketingmedarbejder hos online marketing bureau Atak Advertising & Marketing

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)