Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med webhost udbyder

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 25. Aug 12
Indlæg ialt: 10
Fra  www.payonce.dk Skrevet kl. 01:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hvis du er interesseret i et konkret tilbud så kan du kontakte vores salgs chef, hun hedder Kate Petersen og kan kontaktes på e-mail: kate.petersen@kunde-service.com
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 02:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej tak 

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad står der i leverandørens salgs- og hostingbetingelser?

Hvordan er webhotellet beskrevet som produkt?

Hvilke informationer er der givet i forbindelse med hans køb af webhotellet?

Når vi ikke kender hvilken aftale der er indgået ved køb af webhotellet, er det rent gætteri at svare på om din bror er blevet dårligt behandlet.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 13:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Hej alle,

Jeg vil gerne lægge kortene på bordet og komme med vores syn på sagen. Jeg er ikke interesseret i at indgå i en diskussion her, men blot komme med opklarende informationer, da jeg synes debatten er en smule ensidig og ikke altid helt faktuel. Til de, som ikke har gættet det, så er det os som har både Pro1 hoteller og Cloud Servere :-)  

Kunden har brugt vores webhotel til at hoste MySQL databaserne tilhørende Minecraft servere. Ikke én, men rigtig mange. Det har skabt meget høj belastning på vores MySQL server (som CloudLinux ikke regulerer hos os), og skabt enormt mange forspørgsler hvert sekundt døgnet rundt. Det er de ikke beregnet til, og kunden har haft så stor succes med sit foretagene, at hans nuværende løsning ikke længere matcher hans behov. Derfor har jeg bedt en medarbejder hos os kontakte kunden, med henblik på at gøre dem opmærksomme på, at de er vokset ud af den løsning, som de har i dag. Det har vi gjort, fremfor bare at lukke af for adgangen. Selve webhotellet er egentlig ikke særlig belastet, men fordi MySQL serveren bruges til Minecraft servere som hostes i Tyskland, er der altså en meget stor belastning på denne.

Jeg står 100% inde for den måde, som vi har håndteret sagen på. Vi har ikke ændret i kundens produkt, ressourcer eller andet (eller jo, vi har givet ham flere end han har betalt for, men det er kunden igen vokset ud af). Endeligt har vi kontaktet kunden, sagt tillykke med væksten og tilbudt en anden løsning, som vil matche hans behov bedre.

Jeg havde naturligvis foretrukket, at vi kunne have snakket om tingene og klaret det sådan. Det er ofte meget hurtigere og lettere for alle. Så Jesper, jeg håber at din bror, vælger at skrive tilbage, så vi kan få en god dialog om, hvordan vi får løst udfordringerne. Vælger han at opgradere til den løsning, som vi anbefaler og vil matche jeres behov, vil det resterende beløb på webhotellet naturligvis blive fratrukket det nye produkt, såfremt det samtidig opsiges.

Jeg ser frem til at høre fra jer. Fortsat god søndag :-)

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 19:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders 

Jeg ved ikke helt hvor i får jeres problemer fra pt. har i lavet et forsøg og flyttet siden og databaserne over på en anden server (VPS) som snart har kørt 24 timer uden at det har kunne mærkes på dens forbrug. Et udplug af informationerne fra top så jeg ved ikke hvor i har fået jeres information fra ellers må det være en server med ret små hardware specifikationer siden den kan lægge sig ned pga. af det. 

top - 19:39:17 up 74 days, 15:48,  0 users,  load average: 0.00, 0.00, 0.02
Tasks: 126 total,   1 running, 125 sleeping,   0 stopped,   0 zombie
Cpu(s):  0.5%us,  0.2%sy,  0.0%ni, 98.9%id,  0.3%wa,  0.0%hi,  0.0%si,  0.0%st

Mvh.

Jesper

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 20:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jesper Have:
Jeg ved ikke helt hvor i får jeres problemer fra (...)

Jeg hverken kan eller vil forholde mig til jeres testresultater af servere og systemer jeg ikke har kendskab til. Det som jeg kan forholde mig til, er at vores servere naturligvis er korrekt dimentioneret, og at I anvendte webhotellet til et formål, som det slet ikke er bygget til. Det kompenserede vi for i starten, men jeres flotte vækst og succes har gjort, at det nu er strukket for langt. Af samme årsag foreslog vi en alternativ løsning, som var designet til jeres behov, og som ville skabe en langt bedre oplevelse for alle. 

Lad os lukke den her og klare resten i vores support system. Jeg har allerede en fin dialog i gang med din bror. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 20:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

René Sejling:
Normalt betales Web hoteller et år forud af gangen. Opsiges dette ikke 3 måneder før opsigelsen er der ikke noget at komme efter desværre.

Ved ikke lige hvor du har det fra, det kommer helt an på hostens betingelser. Der ud over er der vist stadig uenighed om det er lovligt at binde kunder på den måde, særligt ikke hvis der er tale om private.

Any way jeg har stadig ikke hørt om et hostingfirma der har trukket en kunde i byretten på for at opretholde de betingelser, personligt vil jeg ikke acceptere dem hverken som privat person eller erhvervsdrivende.

PS : Respekt for Meebox, både for håndtering af problemet og at i skriver her i tråden.

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 20:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle de steder jeg har haft hosting har jeg betalt forud for 1 år af gangen. Generelisering I know. :)

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 20:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

René Sejling:

Alle de steder jeg har haft hosting har jeg betalt forud for 1 år af gangen. Generelisering I know. :)


Det er også fint nok, det var mere det med de "3 måneders opsigelse før - ellers er det bare ærgerligt betingelse".

En ting er de betingelser de enkelte hostingfirmaer sætter for deres produkter, noget andet er aftalelovgivning, for såvel private som erhvervsdrivende. Specielt for private har flere firmaet tabt sager på de urimelige bindinger med opsigelser lang tid før udløb af en eksisterende periode - her tænker jeg f.eks. på Viasat sagen.
 
 

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 20:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan kun være enig med dig.

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)