Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stjæler Google fra mig?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jonas Jacobsen:

Er det ikke sådan i en lang række af livets forhold, at vi påpeger visse ting, som der ikke er nogen umiddelbar løsning på? Arbejdsløshed blandt unge, demografiske forandring med for få unge og for mange ældre, for høje lønninger som gør at vi ikke er konkurrencedygtige osv? 
Din ingangsvinkel er yderst logisk: det er virkeligheden og derfor agerer jeg udfra de muligheder, som jeg har her og nu. Dermed så udsætter du, hvornår det rammer dig - men du udsætter det kun for på et tidspunkt vil det også ramme dig.
Så spørgsmålet er om ikke option 1 er den bedste for alle på lang sigt? Tag fat om tyrens horn og påpeg, at her har vi altså et problem...  

Der er løsninger på det meste her i livet - og netop de for høje lønninger er et af problemerne, der kan løses ved en minimalstat. Men det er en anden diskussion.

Nej - jeg udsætter ikke noget. Jeg adopterer virkeligheden, som den er - måned for måned. Og online markedet er så enormt og givtigt (og vil vedblive at være det), at løsning 1 ikke er interessant for mig. Der er ganske enkelt flere penge i option 2, og den gør det også muligt for mig at leve på den måde, jeg har valgt at leve på.

Men ligesom det ikke er for alle at arbejde i en købmandsbutik er det heller ikke for alle at trives i et evigt omskifteligt marked. Og der tror jeg, hunden ligger begravet: Det handler om at finde det, man temperamentsmæssigt trives med. Og det kræver lange hår på neglene at være i Googles vold på et eller andet niveau - og det kræver et bredt perspektiv, for lægges alle æg i én kurv, gør det ondt, når Google rasler med sablen.

Så nej - det rammer mig ikke på en måde, der gør ondt. For jeg har sikret mig tilpas med skibe i søen online til, at jeg klarer mig gennem de bølgeskvulp, der er og altid vil være.

P.S.: Din "aftale" med Google som bibliotekar kan du til enhver tid opsige ved at ekskludere googlebot fra dine hjemmesider. Så kan de ikke "stjæle" dit indhold.

Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Der er løsninger på det meste her i livet - og netop de for høje lønninger er et af problemerne, der kan løses ved en minimalstat. Men det er en anden diskussion.

Men her går du i præcist samme fælde, som jeg også gør. Du viser din holdning til et emne, som du godt ved ikke bliver ændret fordi du ytrer dig. Alligevel vælger du at gøre det, fordi du har en holdning til et emne. 

Thomas Rosenstand:

P.S.: Din "aftale" med Google som bibliotekar kan du til enhver tid opsige ved at ekskludere googlebot fra dine hjemmesider. Så kan de ikke "stjæle" dit indhold.

I know. Det er også en mulighed, som jeg anser som værende relevant. Lige nu er det 7 organiske resultater på forsiden. Er det 5 organiske resultater til næste år og 2 organiske resultater i år 2015? Hvornår kommer det dertil, at Google ikke leverer dig kommerciel trafik længere, men kun bruger dig som skraldespand for de søgninger som de ikke selv kan tjene penge på? 
Google product search er endnu et skridt i denne retning. At Google vælger selv at præsentere svar på semantiske søgninger er et andet skridt i denne retning. 
Man kan vel vælge at påpege, at her er der et problem (option 1) og så ellers agere udfra option 2? 
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke, vi kan nærme os samme ståsted. Hvor du ser forhindringer og besværligheder, ser jeg muligheder. Og det er nok noget genetisk betinget, vi ikke kan debattere os ud af.

Hvis Google ikke leverer mig kommerciel trafik længere, har jeg længe inden sikret mig, at det er mine produkter, de har med i deres Shopping og produktsøgning.

Og nej - jeg går ikke i den fælde ;-) Jeg er flyttet til et land, der er mere minimalstat end mit gamle fædreland Danmark. Og det trives jeg godt med. Pragmatiker er nok en betegnelse, der kan hæftes på mig.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du ikke vi have Google, skal du bare sætte et nofollow, noindex tag på din side.

Så bliver andre også fri for at høre på dit tuderi.

Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Thomas Rosenstand:

Jeg tror ikke, vi kan nærme os samme ståsted. Hvor du ser forhindringer og besværligheder, ser jeg muligheder. Og det er nok noget genetisk betinget, vi ikke kan debattere os ud af.

Det er første gang, at jeg får at vide, at jeg ser begrænsninger. Men okay :-) 

Thomas Rosenstand:

Og nej - jeg går ikke i den fælde ;-) Jeg er flyttet til et land, der er mere minimalstat end mit gamle fædreland Danmark. Og det trives jeg godt med. Pragmatiker er nok en betegnelse, der kan hæftes på mig.

Det stopper dig da ikke fra at fortælle op og ned af stolper om, hvad du synes, at dit gamle fædreland gør forkert. Eller afholder dig fra at klynke, når du ikke kan komme ind i dit fædreland igen uden at betale xx procent i skat. Men fair nok - når det er mit klynk, så er det fordi jeg ikke ser muligheder og når det er dit klynk, så er det fordi Danmark er dum. 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

OK Jonas - jeg fejlbedømte dig. Tak for kampen. Jeg håber, du finder din glæde igen - den er skøn at have. God weekend.

Og bare for at mane din misforståelse i jorden: Så længe jeg betaler et syvcifret beløb i skat i Danmark, føler jeg mig berettiget til at debattere landets politik. Jeg mener ikke, du klynker - jeg mener blot, at du ser flere begrænsninger end muligheder. Og det er synd - du har jo et flot og spændende projekt kørende. Anyway - det her er vist for langt far forummets emne, som jo er søgemaskineoptimering.

Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

OK Jonas - jeg fejlbedømte dig. Tak for kampen. Jeg håber, du finder din glæde igen - den er skøn at have. God weekend.

Og bare for at mane din misforståelse i jorden: Så længe jeg betaler et syvcifret beløb i skat i Danmark, føler jeg mig berettiget til at debattere landets politik. Jeg mener ikke, du klynker - jeg mener blot, at du ser flere begrænsninger end muligheder. Og det er synd - du har jo et flot og spændende projekt kørende. Anyway - det her er vist for langt far forummets emne, som jo er søgemaskineoptimering.

Jeg håber ikke, at jeg har givet udtryk for, at du ikke må debattere landets politik. Du virker til at have et stort hjerte for Danmark, så dine bidrag vil altid være velkomne! 
Jeg beklager, at jeg for min andel lod tråden køre ud af et forkert spor. Det vil jeg gøre bedre næste gang. 
Tak for dine pæne ord om vores projekt. Jeg håber, at du får en god weekend! :-) 
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

I lige måde, Jonas.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Der skal altid være plads til et rant om Google ;-) Det hører med. Men så er det bagefter bare derud af og op på hesten.

Jeg kan godt forstå din holdning om at udtrykke sin mening, men man må bare indse at effektiv politisk lobbyisme eller forbruger påvirkning kræver ganske anseelige summer og generelt er spild af tid.

Men jeg forsømmer nu heller ikke en mulighed for at gøre min del i at forsøge at påvirke folkestemningen så vi får et mere profitabelt Google - for mig!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)